Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-26, 08:54
  #133
Medlem
absolut koffes avatar
Såg en kvart av programmet igår klarade inte av mer.
Allt kändes så överregisserat och falskt. Det pålagda applåderna? Kan ju knappast vara publiken där som vi fick höra i TVn.
Alla inzoomningar på publiken för att visa vad dom tycker om den som uppträder.
Ger mig fan på att många inklipp på publiken inte ens är tagna när "talangerna" uppträder.
Och alla dessa stående ovationer? Spontana? Haha knappast! Nån studioman som hetsar publiken.

TV4 försöker kopiera den amerikanska versionen men det blir bara pinsamt för det är så osvenskt.
Citera
2017-03-26, 09:54
  #134
Avstängd
wazzobazzos avatar
Har inte kollat det i år men ett och annat klipp har ju letat sig till tuben. Verkar inte ha missat något. Tycker, precis som tidigare, att sångarna kan dra åt helvete och hålla sig till Idol osv (fast det är väl det trötta människor i TV-soffan vill ha?). I ett program av den här typen vill jag se jonglering, trolleri, ormmänniskor, dresserade katter etc (mer udda saker)...utfört av folk som faktiskt kan någonting.

Den generella nivån har fallit brutalt också. Jämför tidigare år:

https://www.youtube.com/watch?v=tq_DO41f7cQ
https://www.youtube.com/watch?v=-vdZ3exCkbY

med årets bästa(?) trollerinummer:

https://www.youtube.com/watch?v=d1OhIco3Mrk&t=192s

Verkar dessutom, om möjligt, vara ännu sämre klippt och mer regisserat i år än tidigare och juryn + sidekicks är vidrig. Hur svårt kan det vara att bara filma rakt framifrån utan 15 klipp/sek till jury/bakom scenen/snorig unge i publiken. 5 sekunder "talang" i bild kontra 10 sekunder av obegåvade kakans hakor. Jag hade gärna kollat det här programmet om juryns TV-tid minimerades (och mickarna inaktiverades under framträdandet) och man faktiskt fick se vad som hände på scen.

Var det i den här tråden någon sade att den jobbiga tjejen bakom scenen ser ut att vara hämtad ur filmen White Chicks? Klockrent.
Citera
2017-03-26, 10:39
  #135
Medlem
Ledarens avatar
Känns mer som Roliga timmen där vem som helst släpps fram. Standarden bör vara på samma nivå som Seth som var med för flera år sen, han kort-magikern. Ervin med sin rakbladspjäs var det ju O'Learys klass på. Oliver med hårdrocken behöver käka knogmacka.
Citera
2017-03-26, 12:58
  #136
Medlem
Är det..parodi eller?
För det första: räcker det inte med internationell jury i Mellon, eller vem är den svarta engelsktalande kvinnan i juryn? De har lyckats få med varenda minoritet, men missat en vanlig vit svensk såklart.

Nivån på tävlingen håller precis som året innan riktigt låg kvalitet jämfört med t ex den brittiska versionen. Av de deltagande bidragen borde följande gått vidare och ingen mer

1) Simon 16 år
2) Magikillen (kanske) om han steppar upp akten från rakbladen.

.
Det är allt. Resten borde fått åka hem. Den där förortsdansgruppen var ju rena skämtet t ex.

Just det. Nu skrivs ju detta när jag ser reprisen. Oliver ska såklart också gå vidare, som solklar etta också. Det är kombinationen av passion,personlighet och uppträdande som gör Olivers akt till nåt som går hem överallt i världen i princip. Rock on brother!
Citera
2017-03-26, 15:37
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut koffe
Såg en kvart av programmet igår klarade inte av mer.
Allt kändes så överregisserat och falskt. Det pålagda applåderna? Kan ju knappast vara publiken där som vi fick höra i TVn.
Alla inzoomningar på publiken för att visa vad dom tycker om den som uppträder.
Ger mig fan på att många inklipp på publiken inte ens är tagna när "talangerna" uppträder.
Och alla dessa stående ovationer? Spontana? Haha knappast! Nån studioman som hetsar publiken.

TV4 försöker kopiera den amerikanska versionen men det blir bara pinsamt för det är så osvenskt.

Det finns inget osvenskt hos publiken, om du varit på konsert de senaste tio åren så är det så här även på konserter numera, det beror på att de som är födda mellan 1980-2000 är mycket mera omvärldsvända, de reser, de pluggar utomlands, de läser andra språk, många skippar översättningstexter på DVD filmer, de läser hellre böcker på originalspråk, så ser världen ut i Sverige idag.

Det är så mycket statsfester och uppträdanden varje sommar och folk som tjoar, applåderar, och ställer sig spontant förekommer väldigt ofta oavsett konsert.

Jag ser detta som något mycket positivt, konserter på 80-talet förstördes av drängfulla idioter och folk som stod med armarna i kors och sabbade konsertstämningen genom att inte interagera i konserten, det du kallar svenskt beteende är tack och lov på väg att dö och det tackar vi levnadsglada människor för.

Jag hatar typiska svenskar med hyreshus regel stämning, ni vet bettleri förbjudes och absolut tyst kl 19.00 o.s.v
Citera
2017-03-26, 16:38
  #138
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Som redan påpekat - hornalisterna ser ju Kakan Hermansson som en av dem - en av "de goda" - och alla som inte gillar henne och hennes extremfeminism, manshat, sodomivurmande och allmäna äcklighet - är De Onda.
Det vill säga heterosexuella män, nazistrasister, SD-are - och någorlunda friska sansade människor i största allmänhet.

Notera - är det ens någon hornalist som tagit avstånd ifrån Kakans uttalade hat mot män, eller Zara Larssons liknande uttalanden? Jag har då inte hört något sådant...
Varför ska de ta avstånd från Kakans uttalande? Är det Bosse på UNT:s ansvar? Nu får du förklara dig.
Citera
2017-03-26, 16:42
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Det var Fredrik Löfgren som vann Genikampen år 2014 på SVT som hade programmerat in dessa små minirobotar och byggt dessa.Det var lite små skoj faktiskt.

Byggt? Han har köpt tre stycken NAO-robotar och knackat ihop någon modul som gör att de dansar i takt till musiken och gör lite "slumpmässiga" moves, annars sitter han ju bara och skriver på sin dator/telefon vad robotarna ska säga genom text to speech. Inget imponerande, kanske coolt för barn och folk som inte är insatta i dagens teknologi.
Citera
2017-03-26, 18:32
  #140
Medlem
Zaedrewss avatar
Jag tror inte de fattar styrkan i detta anti-Kakan. Jag ser vanligtvis inte på svenska Talang det suger. Ser jag på Talang ser jag på tuben klipp om mest utländska då som är grymma på vad de gör. När nu en så avskyvärd person som Kakan är med vägrar jag helt att se det minsta av svenska Talang. De kan försöka få henne in i värmen igen bäst de vill och de försöker men vill de ha tittare och tjäna pengar möjligen så är hon tabu. Jag kommer för min del inte blicka en sekund åt svenska Talang så länge den djävulen är med.
Citera
2017-03-28, 22:30
  #141
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wristcutter
ÅH, VAD COOLA DOM ÄR, JAG VILL HA EN!!!

(Talar om robotarna alltså.)

Ljug inte bubben Vi vet att du talar om Kakan.

Jag såg klippet på robotarna på yt Hur i helskotta kan Batra inte se framtiden i robotar? Eller arbetetn bakom. Själva uppträdandet kanske inte imponerar jobbet bakom däremot. Ett hån när han sa att han kan finna en liknande på valfri Claes Ohlson.
Citera
2017-04-01, 20:12
  #142
Medlem
Det hela börjar med ett ganska uselt nummer som ändå är på fitthåret att gå vidare. Höj ribban istället för att ge ungdomarna falska förhoppningar om hur bra de är. Jag gissar på att det återigen är runt 3 nummer som inte borde skickas hem.
Citera
2017-04-01, 20:20
  #143
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Det hela börjar med ett ganska uselt nummer som ändå är på fitthåret att gå vidare. Höj ribban istället för att ge ungdomarna falska förhoppningar om hur bra de är. Jag gissar på att det återigen är runt 3 nummer som inte borde skickas hem.

Inte heller pojken med gröna jackan var nåt att hänga i granen. Men det ska daltas med barnen. Att säga till någon under 18 att de inte duger är ju en kränkning de luxe..
Citera
2017-04-01, 20:24
  #144
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Linneas röst satt inte, men det gjorde inte heller killens (som jag har glömt namnet på) röst. Lite orättvis bedömning där. Båda sjöng skakigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback