2017-03-08, 18:40
Medlem
Godkväll,

Vart hittar jag en ammoniak produkt som enbart innehåller ammoniak och vatten?

Det får inte innehålla något annat, luktmedel eller dylikt. Enbart ammoniak & vatten.

Finns det att köpa utan papper i sverige?
Citera
2017-03-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Godkväll,

Vart hittar jag en ammoniak produkt som enbart innehåller ammoniak och vatten?

Det får inte innehålla något annat, luktmedel eller dylikt. Enbart ammoniak & vatten.

Finns det att köpa utan papper i sverige?

Ammoniak som innehåller luktmedel - finns det? Går väl inte konkurrera ut ammoniak som doft med någonting. Det är ju oerhört starkt. Ett väldigt bra rengöringsmedel - löser upp fett. Köpa utan papper blir värre - för även färgaffären brukar vilja stämpla ut ett kvitto.
Citera
2017-03-09, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Ammoniak som innehåller luktmedel - finns det? Går väl inte konkurrera ut ammoniak som doft med någonting. Det är ju oerhört starkt. Ett väldigt bra rengöringsmedel - löser upp fett. Köpa utan papper blir värre - för även färgaffären brukar vilja stämpla ut ett kvitto.

Ta mig inte så bokstabligt, jag menade på en ammoniak produkt som enbart innehåller ammoniak och vatten inga tillsattser.

Och med papper menar jag utan att behöva intyg odylikt.

Finns det en produkt hos färghandlare som enbart är ammoniak & vatten? Namn på denna?
Citera
2017-03-09, 20:33
Medlem
WriteMasterTMs avatar
Köp på färghandeln, 1 liter eller 5 liter förpackning.
Det behövs inga papper eller tillstånd.

Googla tex Nitor Ammoniak 24.5%

Skall bara vara vatten och ammoniak i flaskan, men det finns inga garantier för att det inte innehåller samma föroreningar som vanligt kranvatten. Kalk, rost . . .

Hur rent vill du ha ?
Citera
2017-03-09, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Ta mig inte så bokstabligt, jag menade på en ammoniak produkt som enbart innehåller ammoniak och vatten inga tillsattser.

Och med papper menar jag utan att behöva intyg odylikt.

Finns det en produkt hos färghandlare som enbart är ammoniak & vatten? Namn på denna?

Ja, jag skojade lite med dig... Alltså produkten heter Ammoniak - luktar så oerhört starkt att det används av tyngdlyftare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in