Citat:
Ursprungligen postat av
ladicius
Ett litet lnktips:
En Youtuber jag har fljt ett tag vid namn Fredrik Knudsen slppte precis en sex timmar lng dokumentr om spelet (som en del i hans serie "Down the rabbit hole"):
https://m.youtube.com/watch?v=BCSeISYcoyI
Kan ingenting om EVE: Online men har alltid tyckt hans "dokumentrer" r otroligt intressanta. Tv rs research kondenserat till en sex timmar (!) lng dokumentr r kanske lite vl mastigt fr mig att gna igenom, men jag tnkte jag droppar lnken hr om det r ngon av er som r intresserade.
Hmm "scrollade" lite i den dokun och hittade ett makabert fynd..
Inte ens 2013 kunde du klmma in en hel flotta med X antal dreads och sedan dussin maurauders i ett WH. Riktigt specifika C5/C6-K hade massa nog fr 3 dreads. Idag r det sjlvmord att ens frska f in ngot annat n kanske 1-2 dreads eller en flotta Orcas. S dr har han inte direkt gjort sin research. Det har alltid varit skrnor om dessa stora Nullkrig och att klmma in och gmma en hel flotta med capitals i ett slumpmssigt valt WH r en sdan skrna.
Sedan r inte alla, WH-lurkar i synnerhet, s intresserade av Mittanis phitt med annat folk i K-space. Halva dokun handlade p Null-politik (som vanligt).
Eve r ett moget spel som faktiskt r vrt att spela, s lnge du hller dig borta frn Nullpolitiken samt inte fastnar allt fr mnga r i HS och gr missions. Det r ett hnsynslst spel och det r en spegling av verkligheten. Man lr sig att inte lita p ngon, inte ens den person man har voice med. Man lr sig att vara vaksam p sin omgivning.