• 1
  • 2
2018-06-27, 23:14
Medlem
Varför är det vanligt med att ha lön och kort kopplat till samma konto? Känns dumt

Är det vanligt att man inte kan öppna ett extra konto till kortet?
Citera
2018-06-28, 10:19
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Varför är det vanligt med att ha lön och kort kopplat till samma konto? Känns dumt

Är det vanligt att man inte kan öppna ett extra konto till kortet?
Skulle tro att det är ett standardupplägg som banker har men egentligen inget problem eftersom man ändå inte vill ha sina sparpengar på ett vanligt lönekonto.

Själv har jag sagt upp kortet hos handelsbanken för att slippa avgift m.m och tar över till revolut eller ferratum bank där man inte har avgifter eller valutaväxlingspåslag
Citera
2018-06-28, 10:46
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Skulle tro att det är ett standardupplägg som banker har men egentligen inget problem eftersom man ändå inte vill ha sina sparpengar på ett vanligt lönekonto.

Själv har jag sagt upp kortet hos handelsbanken för att slippa avgift m.m och tar över till revolut eller ferratum bank där man inte har avgifter eller valutaväxlingspåslag

Har du också upptäckt att Revolut nu skippat avgiften för att ladda upp pengar även från kreditkort (!)?
Citera
2018-06-29, 09:10
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Har du också upptäckt att Revolut nu skippat avgiften för att ladda upp pengar även från kreditkort (!)?
Det hade jag missat, får se om jag skaffar något kredtikort framöver.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in