2005-12-25, 22:02
Bannlyst
abo len. kan vi inte öppna en dialog här om hurvida det ska låsas upp för editering i ue-forumet.

varför kan itne dom som har skrivit saker som dom personligen inte vill ska beskådas av allmänheten? det som skrev för ett år sedan och tidigare var inte skrivet i den synpunkt som ue-forumet uppfyller idag.. alltså då var det ämnat att dela med sig av erfarenheter och skryta liter medans forumet nu verkar handla om att folk inte orkar leta själva utan går heldre in och läser på nätet.
lås upp för editering. iaf tillfälligt så dom som känner att dom vill ta bort gammalt material kan göra det.

någon som håller med mig?
2005-12-25, 22:05
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Jag håller inte med dig, lagt kort ligger! Om man tänker efter innan man postar så behöver man inte redigera.
2005-12-25, 22:12
Medlem
johnny_viciouss avatar
...och om du inte behärskar själva tänkandet så kanske du besitter den användbara talangen att slicka moderatorröv (och om du inte gör det så kan jag pm:a dej lite tips på användare som du kan specialstudera i inlärningssyfte) och då kan du få dina inlägg raderade ändå.
2005-12-25, 22:13
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zozole
någon som håller med mig?

Och ge er tillfälle att förstöra alla gamla trådar? Nej, jag håller inte med dig.
2005-12-25, 22:15
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastorn
Och ge er tillfälle att förstöra alla gamla trådar? Nej, jag håller inte med dig.
Är det så?
2005-12-25, 22:41
Bannlyst
Man kan ju inte förstöra någon post man själv inte skrivit, och det är väl en självklar rättighet på ett fritt forum att man ska kunna editera sina posts. Tycker jag iaf.

Lagt kort ligger, jaha? Det har ju lagts utan att nån får säga vad dom tycker om det. Rätt enkelt då.

Fasciststyrt diktaturforum, åsså är ni förvånade när folk blir missnöjda och protesterar.
2005-12-25, 22:50
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluid
Man kan ju inte förstöra någon post man själv inte skrivit, och det är väl en självklar rättighet på ett fritt forum att man ska kunna editera sina posts. Tycker jag iaf.

Lagt kort ligger, jaha? Det har ju lagts utan att nån får säga vad dom tycker om det. Rätt enkelt då.

Fasciststyrt diktaturforum, åsså är ni förvånade när folk blir missnöjda och protesterar.

är du dum i huvet eller? "utan att nån får säga vad dom tycker om det."? vem är det som skriver dina inlägg? jo DU! och därför har du väl i allra högsta grad något att säga om det. skriv saker du står för istället för en jävla massa trams och tomt snack så ska du se att du inte kommer ångra dej sen!

Tillägg:
dessutom kan du editera dina posts ett dygn efter du skrivit dem, på så sätt förebyggs fylleinlägg/misstag. och tycker du att det är ett fasciststyrt forum förstår jag inte vad du gör här?
2005-12-25, 23:13
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
...och det är väl en självklar rättighet på ett fritt forum att man ska kunna editera sina posts. Tycker jag iaf.
Om man gör jämförelsen med en publicerad insändare i et tryckt tidning så är FB mycket frikostig med editeringstiden (Obs, ingen övrig jämförelse från min sida.).
Att skriva på Flashback är en inte bara en möjlighet, det är också en rättighet som förpliktigar. Det är tyvärr en del som glömer den sista biten.
2005-12-26, 11:50
Bannlyst
jag vill bara ta bort ett dussin inlägg där jag beskriver var stockholms SKYDDSOBJEKTS KLASSADE MILITÄRA TELETUNNLAR har sina in och utgångar, det är allt. sen att expressen skulle ha en fucking field day om det visade sig att det fanns information här som klassas som spioneri och SÄPO fick nog nys om det, alla vet att myndigheter läser detta forum regelbundet. det är bara en tidsfråga innan detta inlägg (som jag inte kommer kunna editera) läses av någon som tipsar säkerhetspolisen om att det faktiskt förekommer verksamhet som kan användas mot riketssäkerhet här. sen här hela fb ett minne blott...

alternativet är att vi ANSVARSTAGANDE medlemmar i ue forumet städar upp vår egen skit under säg 48 timmar med editerings funktionen påslagen, och sedan kan allt fortgå som tidigare. men tyvärr sitter admins stolthet ivägen som ett fetto som fastnat i en toalett dörr på ett tåg.

anledningen till att fettot admin sitter fast i dörren är att vi under 6 månaders tid bett honom om att få editera våra inlägg, jag har pmat honom ett par gånger, jag har pmat våra mods, rausing och perris, jag har skrivit inlägg i trådar på ue-forumet. och det har ett dussin andra användare också gjort.

ALLT DETTA HAR IGNORERATS, alltså bemöts med total föraktfull ignorans

och nu, efter att forumet floodades, efter en artikel i aftonbladet mfl, så säger fetto-admin att "eftersom ni floodar är det inte aktuellt"

snacka om att måla in sig i ett hörn...
2005-12-26, 13:21
Medlem
memorexoneces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibet
jag vill bara ta bort ett dussin inlägg där jag beskriver var stockholms SKYDDSOBJEKTS KLASSADE MILITÄRA TELETUNNLAR har sina in och utgångar, det är allt. sen att expressen skulle ha en fucking field day om det visade sig att det fanns information här som klassas som spioneri och SÄPO fick nog nys om det, alla vet att myndigheter läser detta forum regelbundet. det är bara en tidsfråga innan detta inlägg (som jag inte kommer kunna editera) läses av någon som tipsar säkerhetspolisen om att det faktiskt förekommer verksamhet som kan användas mot riketssäkerhet här. sen här hela fb ett minne blott...

alternativet är att vi ANSVARSTAGANDE medlemmar i ue forumet städar upp vår egen skit under säg 48 timmar med editerings funktionen påslagen, och sedan kan allt fortgå som tidigare. men tyvärr sitter admins stolthet ivägen som ett fetto som fastnat i en toalett dörr på ett tåg.

anledningen till att fettot admin sitter fast i dörren är att vi under 6 månaders tid bett honom om att få editera våra inlägg, jag har pmat honom ett par gånger, jag har pmat våra mods, rausing och perris, jag har skrivit inlägg i trådar på ue-forumet. och det har ett dussin andra användare också gjort.

ALLT DETTA HAR IGNORERATS, alltså bemöts med total föraktfull ignorans

och nu, efter att forumet floodades, efter en artikel i aftonbladet mfl, så säger fetto-admin att "eftersom ni floodar är det inte aktuellt"

snacka om att måla in sig i ett hörn...

Anlednignen är att det inte gjorts förut. Ingen som vill editera eller ta bort sina inlägg har fått göra det, och det har varit rätt jobbiga grejer för vissa användare. Att sen försöka spamma forumet gör ju inte saken bättre från Admins synvinkel precis. Lavetter hjälper inte på honom. Har ni inte märkt det tidigare?
2005-12-26, 13:29
Moderator
vfs avatar
Citat:

Många trådar kommer ju att se helt osammanhängade ut om man
tar bort orginalinlägget. FB är ju dessutom en kunskapsbank och
det skulle vara lite märkligt om ett flertal inlägg bara försvann.

Citat:

Det är alltid bra att tänka på vilka konsekvenser en post kan få
innan man skriver.

Citat:

Privata forum på nätet är sällan demokratiska, dock tycker jag nog
att Admin lyssnar på alla användare. Men till syvende och sist är
det de facto han som styr skutan. Gillar man inte det finns det
säkert andra ställen att hänga på......
2005-12-26, 16:00
Administrator
admins avatar
Diskussionen fortsätter på den här adressen:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=281956

admin

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera