Nu för tiden är det väl ingen som gömmer pengarna i madrassen? Men om man skulle leta efter pengar i ett hus där ens rika släkting gått och dött, var är det mest sannolika stället att leta på?
Det kan ju vara dumt att hugga ner väggarna med yxa om huset ska säljas. Men på vinden? I trädgården? Vart ska man börja leta?
Vet ni om det finns historier där människor hittat pengar i gamla hus och var de i så fall hittat pengarna?
Var hade ni själva gömt pengarna/guldtackorna om ni skulle gömma dem i ett hus?
Nyligen var det någon i Frankrike som hittade guld för många miljoner i sin döda släktings hus.
Vederbörande hittade guldet på lite random undangömda ställen. Antagligen får man blodad tand till att luskolla allt om något värdefullt hittas i någon vrå.
Lycka till!!!
Senast redigerad av judenschwein... 2017-03-04 kl. 21:25.
Misstänker du bara? Eller är du nästan helt säker?
Säkert på ett ställe som inte är för jobbigt att komma åt dom, och inte på ett ställe som går att ta med sig..
I det eminenta kvalitétsprogrammet Storage Wars, som förövrigt går på Fox och History Channel, får man lära sig att det vanligaste stället att gömma sedlar på, är baksidan av tavlor. För guldtackor och andra tyngre värdeföremål kan jag tänka mig att ventilation och andra håligheter kan vara bra ställen att leta på.
Var det inte någon farbror i Österrike som gillrade dödsfällor i hela huset, för att han inte ville att släkten skulle få någon glädje av arvet.
Han dog visst av misstag när han riggade ytterligare någon fälla.
Jag hittade 2000 kr i en tom non-stop-påse... Fler tusenlappar i böcker, mellan lakan i linneskåpet, i en kista i källaren som innehöll gamla kläder (skulle bli mattrasor)
Totalt fanns 50000 i kontanter undangömda.
De få (två) möbler som jag själv sett är det ganska vanliga skåpet som man fäller ut en lucka så det blir ett äldre skrivbord. (jag vet, jag är usel på att förklara!)
Drag alltid ut alla lådor för att se att de är lika långa. sen vet du var facket är. bara ett lista ut hyr du kommer åt det.
De få (två) möbler som jag själv sett är det ganska vanliga skåpet som man fäller ut en lucka så det blir ett äldre skrivbord. (jag vet, jag är usel på att förklara!)
Drag alltid ut alla lådor för att se att de är lika långa. sen vet du var facket är. bara ett lista ut hyr du kommer åt det.