2017-03-04, 20:39
Medlem
"Royal canning. Så det har ju visserligen royal i sig..."

hahaha. Tja det är ju fan bara 100% baserad åsikt tänker jag på det socialpsykologiska.. kattmat är skit för oss människor och ett sjukligt beteende at käka torrfoder frivilligt som människa när man har annan mat att käka. Men vad gör detta ? inte så att hon plötsligt kommer förvandlas till en varulv för att hon smakar någon bit torrfoder i veckan ! chilla det lägger sig ! kanske är det för att retas lite med dig med
Citera
2017-03-04, 21:18
Medlem
Ryggradsluss avatar
Sundare än att maniskt stå och tugga (verkligen cruncha) i sig isbitar iaf. Hen jag känner kunde ljudligt sätta i sig en hel form och det lät ju som fan men inte störde det mig.
Jag åt oxå lite kattmat som liten och tyckte de var rätt goda.
Citera
2017-03-04, 22:16
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Genom att påtala för den att djurfoder inte lyder under vare sig Sveriges eller EU's livsmedelslagar varpå den där fina lilla biten med oxkött-foder lika gärna kan bestå av en självdöd rumänsk brukshäst.

För att inte tala om de obefintliga salmonellatesterna.

Oj vad fel du har. De flesta tillsatserna som vi människor får äta får inte tillsättas i djurfoder. Innehållsförteckningarna är lika viktiga för djurmat som vår mat. Vad som skiljer sig är att djurfoder får ha avvikelser i kylkedjan och vissa köttbiprodukter som inte får ingå i mat får ingå i foder. Man har samma koll på zoofyter och bakterier som vilken annan mat som helst.
Citera
2017-03-04, 22:46
Medlem
Roidberts avatar
Nu tycker jag att du överreagerar. 4-5 bitar är ingenting. Jag trodde först att hon åt en burk Whiskas om dagen när jag läste titeln. Som djurägare är det för övrigt viktigt att man utför kvalitetskontroll på fodret .
Citera
2017-03-04, 22:48
Medlem
Sjukt äckligt. Varför har du en sådan äcklig flickvän? Fan vad äcklig du är.

Poängen? Gör slut eller TA HAND OM PROBLEMET! Fungerar inte det andra så gör det första.
Citera
2017-03-04, 22:54
Medlem
Elementarts avatar
Om hon bara äter 4-5 bitar så är det ingenting jag skulle störa mig på.
Citera
2017-03-05, 09:07
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=WsK6Lqc6u30
Tänker ganska ofta på detta klipp i sammanhanget
Citera
2017-03-07, 05:24
Medlem
JaredLetos avatar
Säg att du börjat äta hundfoder. Se om det ger något på radarn.
Citera
2017-03-07, 16:00
Medlem
Slicemenice0s avatar
Ibland äter jag ännu värre saker typ kebab eller lösgodis.
Citera
2017-03-07, 21:20
Bannlyst
köp inte kattfoder mer utan såndär mjuk slemmig kattmat.
Citera
2017-03-08, 20:35
Medlem
Köp ett fint halsband till henne, svart sammet t.ex. Med en liten pingla framtill.
Citera
2017-03-08, 22:59
Medlem
123qazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Köp ett fint halsband till henne, svart sammet t.ex. Med en liten pingla framtill.

Fan vad bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in