Finns det någon modell med framhjulsdrift ännu?
De verkade inte hänga med i utvecklingen ett tag.
Ja, 2-serien active touring. Förstår inte varför de tillverkar den modellen, framhjulsdriven och ful som stryk. Den svärtar ner märket.
E9, E28 eller E30 är mina favoriter. Bland de nyare hade jag helst haft en M2 (F22). Jag tycker om bilar som är små, lätta och rappa. BMW:s större modeller som sjuserien med automatlåda, lyx och över 2 ton i tjänstevikt är inget för mig.
Jag var tvungen att googla lite. BMW dubbel i var ju en riktig värsting på sin tid 2002tii 130hk/DIN. Acc 0–100 km/h 9,4 sek. Toppfart 186 km/h.
Ungefär samma prestanda som vilken småbil som helst idag.
Har alltid varit förtjust i E39:an.
Haft en 525, 528 och en Alpina B10.
( Sen har jag lite lögnaktigt sagt att jag haft en M5:a som tjugoåring
, men det var min gamla flickväns pappas, haha
Senast redigerad av l150 2017-03-04 kl. 19:40.
Jag är ingen kännare av BMW trots att jag jobbade i fem år med en riktig fanatiker som dagligen tjatade hål i mina trumhinnor om märkets alla fördelar.
Min absoluta favorit är emellertid E24, jag har ett minne av en 635 från min hemstad, så jävla rå bil.
Annars är E28 snygg på ett mer vardagligt sätt. Skulle jag hitta en E28 528 till rätt pris skulle jag slå till.
Annars är E28 snygg på ett mer vardagligt sätt. Skulle jag hitta en E28 528 till rätt pris skulle jag slå till.
Tror den tiden har passerat. Jag hade en ganska fin 528i med manuell låda och diffbroms för ungefär tio år sedan, en fantastiskt kul bil på snö. Sedan sålde jag den till en "driftare" som snabbt kraschade den. Det var nog sista E28 jag hade tror jag