Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-04, 02:15
  #1
Medlem
sparkakamels avatar
Började med att installera ett program. Sen hängde sig datorn och jag försökte göra omstart, när den försöker starta om sig kommer de upp massor med text i vitt men inramat i svart. Så fort äpplet kommer fram gör den omstart och fatnar och upprepar igen samma sak. Efter många gåner så kommer set fram en liten vit cirkel med ett sträck över och sen stänger den av sig helt. Är datorn helt död nu?
Citera
2017-03-04, 10:19
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Så bra att vi vet vad du har för dator, vilket program du installerade och vad det står för text...
Citera
2017-03-04, 19:41
  #3
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparkakamel
Började med att installera ett program. Sen hängde sig datorn och jag försökte göra omstart, när den försöker starta om sig kommer de upp massor med text i vitt men inramat i svart. Så fort äpplet kommer fram gör den omstart och fatnar och upprepar igen samma sak. Efter många gåner så kommer set fram en liten vit cirkel med ett sträck över och sen stänger den av sig helt. Är datorn helt död nu?

Havererat filsystem eller trasig hårddisk. Börja med att formatera disken och installera om systemet. Om inte det funkar, byt hårddisk.

https://support.apple.com/sv-se/HT204904
Citera
2017-03-05, 12:24
  #4
Medlem
8bitrages avatar
Precis sådär betedde sig min 27" iMac från 2011 när hårddisken kraschade.
Citera
2017-03-05, 20:46
  #5
Avstängd
emohitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Så bra att vi vet vad du har för dator, vilket program du installerade och vad det står för text...
det skulle vara intressant att veta.
Citera
2017-03-06, 20:30
  #6
Medlem
Installerade du pirat-program kan det vara någon form av virus?
Om inte annat så kan det vara en hdd-krasch, om jag inte minns fel så är "vit text inramat i svart" Apple's hårdvar-felsökning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback