Brjade med att installera ett program. Sen hngde sig datorn och jag frskte gra omstart, nr den frsker starta om sig kommer de upp massor med text i vitt men inramat i svart. S fort pplet kommer fram gr den omstart och fatnar och upprepar igen samma sak. Efter mnga gner s kommer set fram en liten vit cirkel med ett strck ver och sen stnger den av sig helt. r datorn helt dd nu?
Brjade med att installera ett program. Sen hngde sig datorn och jag frskte gra omstart, nr den frsker starta om sig kommer de upp massor med text i vitt men inramat i svart. S fort pplet kommer fram gr den omstart och fatnar och upprepar igen samma sak. Efter mnga gner s kommer set fram en liten vit cirkel med ett strck ver och sen stnger den av sig helt. r datorn helt dd nu?
Havererat filsystem eller trasig hrddisk. Brja med att formatera disken och installera om systemet. Om inte det funkar, byt hrddisk.
Installerade du pirat-program kan det vara ngon form av virus?
Om inte annat s kan det vara en hdd-krasch, om jag inte minns fel s r "vit text inramat i svart" Apple's hrdvar-felskning.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!