2017-03-04, 02:15
Medlem
sparkakamels avatar
Brjade med att installera ett program. Sen hngde sig datorn och jag frskte gra omstart, nr den frsker starta om sig kommer de upp massor med text i vitt men inramat i svart. S fort pplet kommer fram gr den omstart och fatnar och upprepar igen samma sak. Efter mnga gner s kommer set fram en liten vit cirkel med ett strck ver och sen stnger den av sig helt. r datorn helt dd nu?
Citera
2017-03-04, 10:19
Medlem
sommarlovs avatar
S bra att vi vet vad du har fr dator, vilket program du installerade och vad det str fr text...
Citera
2017-03-04, 19:41
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparkakamel
Brjade med att installera ett program. Sen hngde sig datorn och jag frskte gra omstart, nr den frsker starta om sig kommer de upp massor med text i vitt men inramat i svart. S fort pplet kommer fram gr den omstart och fatnar och upprepar igen samma sak. Efter mnga gner s kommer set fram en liten vit cirkel med ett strck ver och sen stnger den av sig helt. r datorn helt dd nu?

Havererat filsystem eller trasig hrddisk. Brja med att formatera disken och installera om systemet. Om inte det funkar, byt hrddisk.

https://support.apple.com/sv-se/HT204904
Citera
2017-03-05, 12:24
Medlem
8bitrages avatar
Precis sdr betedde sig min 27" iMac frn 2011 nr hrddisken kraschade.
Citera
2017-03-05, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
S bra att vi vet vad du har fr dator, vilket program du installerade och vad det str fr text...
det skulle vara intressant att veta.
Citera
2017-03-06, 20:30
Medlem
Installerade du pirat-program kan det vara ngon form av virus?
Om inte annat s kan det vara en hdd-krasch, om jag inte minns fel s r "vit text inramat i svart" Apple's hrdvar-felskning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in