2025-04-29, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Han fick besked om nervsjukdom, han ville inte möta en långdragen plågsam död och tyckte det var bättre att dränka sig.

Inte den första kändisen som begått självmord efter ett sjukdomsbesked.

Gunther Sachs fick Alzheimers och sköt sig. Robin Williams drabbades av Body Levy demens och hängde sig.

Stämmer ej, han hade ekonomiska problem privat och med Noppes, han tog dit liv pga skammen. När han gått bort så började de mysta i det och det visade sig att det inte var så illa och gick att reda upp. Familjen var väldigt förvånande pga missförståndet med ekonomin.
Citera
2025-04-29, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icemachine
Stämmer ej, han hade ekonomiska problem privat och med Noppes, han tog dit liv pga skammen. När han gått bort så började de mysta i det och det visade sig att det inte var så illa och gick att reda upp. Familjen var väldigt förvånande pga missförståndet med ekonomin.

Var det verkligen så? Fick han inte ”bara” en djup depression?
Citera
2025-04-30, 08:26
Medlem
RudyardKiplings avatar
Så en man i sjuttioårs åldern som drivit företag i decennier hade inte koll på sin ekonomi och gick och dränkte sig? Det låter lite krystat.

Allvarlig sjukdom kan man möjligtvis köpa. Det vet jag folk som gjorde förr i tiden, men 2025 - det är lite tveksamt det också. Visst, fattar att man inte ser fram emot en kommunal inrättning med grönmålade väggar, förvirrad gå runt i nedkissade blöjor och "leta efter kalvarna som rymt", men det finns väl anständiga vårdboenden på Östermalm eller utanför för en sådan som Noppe.
Citera
2025-05-07, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Så en man i sjuttioårs åldern som drivit företag i decennier hade inte koll på sin ekonomi och gick och dränkte sig? Det låter lite krystat.

Allvarlig sjukdom kan man möjligtvis köpa. Det vet jag folk som gjorde förr i tiden, men 2025 - det är lite tveksamt det också. Visst, fattar att man inte ser fram emot en kommunal inrättning med grönmålade väggar, förvirrad gå runt i nedkissade blöjor och "leta efter kalvarna som rymt", men det finns väl anständiga vårdboenden på Östermalm eller utanför för en sådan som Noppe.

Det är vad jag hört, sant eller ej. Han åt middag som vanligt med familjen, gick ut på en promenad efter middagen och kom aldrig mer tillbaka. Det var på vintern, kommer ejnihåg var våningen låg. Möjligt han gick ut på isen i närheten av Gärdet / Djurgården och hoppade i vattnet över iskanten. De ekonomiska problemen var inte så allvarliga / missuppfattning / gick att lösa. Det är vad jag hört. Hans son driver ju Noppes vidare och har ju så gjort ett tag.
Citera
2025-05-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icemachine
Det är vad jag hört, sant eller ej. Han åt middag som vanligt med familjen, gick ut på en promenad efter middagen och kom aldrig mer tillbaka. Det var på vintern, kommer ejnihåg var våningen låg. Möjligt han gick ut på isen i närheten av Gärdet / Djurgården och hoppade i vattnet över iskanten. De ekonomiska problemen var inte så allvarliga / missuppfattning / gick att lösa. Det är vad jag hört. Hans son driver ju Noppes vidare och har ju så gjort ett tag.

Jo men noppes STYVSON, inte son, var eller är gift med en miljardär dotter. Han har säkert fått hjälp med att komma på fötterna . Hade noppe velat få hjälp med skulderna hade han frågat någon god vän. Han är bästis med kungen, jag tror mer på teorin att han fick besked om sjukdom som blev droppen på allt annat.
Jag tycker däremot noppes styvsons bröllop saga med miljardärs dottern vars pappa var också bästis med noppe var en konstig saga, dom gifte sig efter noppe dog, och skilde sig väldigt fort efter. Då undrar jag mer om det hade med någon ekonomisk uppgörelse att göra? Vem vet, men goda vänner var hela familjen med varandra sedan lång tid tillbaka
Senast redigerad av Sveaswe 2025-05-07 kl. 21:52.
Citera
2025-05-07, 22:26
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Jo men noppes STYVSON, inte son, var eller är gift med en miljardär dotter. Han har säkert fått hjälp med att komma på fötterna . Hade noppe velat få hjälp med skulderna hade han frågat någon god vän. Han är bästis med kungen, jag tror mer på teorin att han fick besked om sjukdom som blev droppen på allt annat.
Jag tycker däremot noppes styvsons bröllop saga med miljardärs dottern vars pappa var också bästis med noppe var en konstig saga, dom gifte sig efter noppe dog, och skilde sig väldigt fort efter. Då undrar jag mer om det hade med någon ekonomisk uppgörelse att göra? Vem vet, men goda vänner var hela familjen med varandra sedan lång tid tillbaka

Mysko. Vet man hur relation mellan Noppe och styvsonen var, mellan skål och vägg alltså?
Citera
2025-05-10, 21:20
Medlem
Förlåt. styvson.

Det konstiga är vilka spm väljer att gå på Noppes. Kolla på klientelet, ett gäng fallfärdiga gubbar som dricker drinkar i ett herrum. Måste finnas 1000-tals trevligare ställen och mer flärdfullares ställen att spendera kvällen.

Angående de ekonomiska problemen: https://www.expressen.se/ekonomi/nop...st-till-vinst/ Efter Noppes bortgång, vet jag att även änkan uttalade sig om de ekonomiska problemen.

Ser inte Leonard Johansson lite retarded ut föresten?

Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Citera
2025-05-10, 22:44
Medlem
Vad jag då hörde aktuellt tid var att han intagit piller o alkohol och satt sig på en klippa längst ut på en udde. Djurgården. Somnat. Ramlat i och drunknat.
Citera
2025-05-11, 20:58
Medlem
Så var han sjuk eller inte? Och det där med ekonomiska problem stämmer alltså inte?
Citera
2025-05-12, 13:08
Medlem
Han gick ut på isen och gick ut där det var isfritt och hoppade i. Och han hade med sig en ficklampa. Det var inte en olycka, det var självmord.

Citat:
Ursprungligen postat av Getingsticket
Vad jag då hörde aktuellt tid var att han intagit piller o alkohol och satt sig på en klippa längst ut på en udde. Djurgården. Somnat. Ramlat i och drunknat.
Senast redigerad av icemachine 2025-05-12 kl. 13:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in