2017-03-01, 12:51
Medlem
Hej, vet någon här vart man kan vända sig om man vill få en substans analyserad och vad det kostar? Det jag är intresserad av att få analyserat är en peptid (BPC 157) som är köpt av en av dom större försäljarna av peptider i Sverige, men då det är väldigt vanligt med fake peptider så skulle det vara intressant att få veta om hans är äkta eller fake/innehåller farliga ämnen.
Nedan är lite info om den för dom som är nyfikna.

https://researchpeptides.com/bpc-157-a-8
http://suppversity.blogspot.se/2016/...tide-that.html
Citera
2017-03-01, 13:33
Medlem
Cerrus avatar
Finns det inget regelverk eller institution som säkerhetsstämplar produkten? Antar att det är pulver som inte får säljas utan, sen vet jag inget om den marknaden personligen. Men hade jag ifrågasatt en sådan produkt med ganska så stor säkerhet, och målet är slutligen att stämma right?

Universitet kanske, eller privata sjukshus gissar bara nu, men antar att alla sjukhus måste ha ett labb.
Citera
2017-03-01, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cerru
Finns det inget regelverk eller institution som säkerhetsstämplar produkten?

Nej, då detta är en produkt från den svarta marknaden som främst hittas hos försäljare som även säljer AAS, och 99% av dom tillverkas i Kina.
Citera
2017-03-01, 15:53
Medlem
mannenpatakets avatar
ta med lite till polisen, har du tur får du lite dags böter och pissa i ett par månader och beroende på hur rent det var kan du sen njuta av resten.
Citera
2017-03-01, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mannenpataket
ta med lite till polisen, har du tur får du lite dags böter och pissa i ett par månader och beroende på hur rent det var kan du sen njuta av resten.

Varför skulle polisen bötfälla TS eller kräva att han lämnar urinprov för att han som god medborgare lämnar in en liten påse med okänt pulver som han säger sig ha hittat på bussen eller utanför gymet? Däremot är jag osäker på om de kommer att meddela honom analysresultatet, även om substansen ifråga är illegal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in