2017-02-28, 22:17
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Nu är väl turist en tolkning som TS gjorde? På tillfälligt besök skulle kunna betyda tiggare också t ex.

Nej, du kan självklart vara turist i ditt eget land, annars hade man enkelt kunnat skriva "utländsk turist våldtogs".

Citat:
Ursprungligen postat av Lisalit
Spontant låter det som att offret är en besökande sexarbetare. Det är ganska vanligt att man bor på en airbnb; det är billigare än hotell, relativt diskret och mycket enklare än ett andrahandskontrakt. Det skulle också vara en realistisk anledning till att GM fick tillgång till hennes lägenhet.

Polisen är inte direkt sexsäljares BFFs men efter ett sådant här grovt brott är det vanligare att det anmäls, vilket förstås är bra. Som sexarbetare själv undrar jag hur hennes säkerhetstänk sett ut och om det gått att undvika, men det är en helt annan fråga.

Om jag har rätt får vi nog aldrig veta men jag skulle våga sätta en peng på det.

Varför i helvete skulle detta vara en sexarbetare? Visst är det möjligt, men Airbnb är ett storföretag med miljontals övernattningar, varje år - tror knappast flertalet av dessa är horor... Är du prostituerad själv? Jobbar du utifrån Airbnbs uthyrningslägenheter?
Citera
2017-02-28, 23:15
Medlem
Lisalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Varför i helvete skulle detta vara en sexarbetare? Visst är det möjligt, men Airbnb är ett storföretag med miljontals övernattningar, varje år - tror knappast flertalet av dessa är horor... Är du prostituerad själv? Jobbar du utifrån Airbnbs uthyrningslägenheter?

Herregud, lugna ned dig. Mina anledningar till misstankarna står ju i inlägget du citerar.
Notera även "spontant låter det som"; alltså är det endast en hyfsat realistisk gissning och jag påstår definitivt inte att flertalet av airbnbs kunder är horor. Hur skulle jag, eller någon överhuvudtaget, veta det? Prova att läsa inlägget en gång till innan du gör antaganden om vad jag ville få sagt.

Jag skulle aldrig avslöja vilka platser jag sålt sex på, det vore att skjuta mig själv och mina kunder i foten. Det tror jag du kan räkna ut trots att du i övrigt verkar vara selektiv i ditt tänkande.
Citera
2017-02-28, 23:53
Medlem
slobodanioussss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Nu är väl turist en tolkning som TS gjorde? På tillfälligt besök skulle kunna betyda tiggare också t ex.
Ehh nej, det är huvudrubriken ifrån alla massmedier. Då hade man väl skrivit den officiella termen EU-migrant. Hur får du det till en zigenare.
Hade du hyrt ut din lägenhet till en tiggare? Vem betalar är frågan. Jag var i en airbnb i en europeisk stad. Har Stockholm inga turister menar du?
Citat:
Herregud, lugna ned dig. Mina anledningar till misstankarna står ju i inlägget du citerar.
Notera även "spontant låter det som"; alltså är det endast en hyfsat realistisk gissning och jag påstår definitivt inte att flertalet av airbnbs kunder är horor. Hur skulle jag, eller någon överhuvudtaget, veta det? Prova att läsa inlägget en gång till innan du gör antaganden om vad jag ville få sagt.

Jag skulle aldrig avslöja vilka platser jag sålt sex på, det vore att skjuta mig själv och mina kunder i foten. Det tror jag du kan räkna ut trots att du i övrigt verkar vara selektiv i ditt tänkande.
Han frågade dig inte om det dock, han fråga om du använder Airbnbs tjänster som bryter mot reglerna, väldigt mycket, och ett ja eller nej räcker.
Det är dock offtopic, och en vänster-konspiration eftersom det står klart och tydligt "TURIST" vilket vi får se tillsvidare, eller så gör vi inte det eftersom det är grus i maskinerna.

Citat:
Spontant låter det som att offret är en besökande sexarbetare. Det är ganska vanligt att man bor på en airbnb; det är billigare än hotell, relativt diskret och mycket enklare än ett andrahandskontrakt. Det skulle också vara en realistisk anledning till att GM fick tillgång till hennes lägenhet.
Vad är det som är realistiskt nu igen? Att BO är turist och att Airbnb utnyttjas av kriminella mähän som självstående horor.
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvaverket
Booking och airbnb skall man akta sig för, detta problem gäller inte bara Sverige.
Man väljer efter de som har bra recensioner.
Senast redigerad av slobodaniousss 2017-03-01 kl. 00:28.
Citera
2017-03-01, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Turist i Stockholm kan väl också vara en inhemsk kvinna från typ Norrland. Behöver nu inte vara en kvinna från utlandet. Även om detta med Airbnb lägenhet kanske tyder på det?

Om nu från utlandet så dröjer det väl inte länge innan kvinnor från säg USA kommer att få en resevarning om detta med att Sverige befinner sig i topp med antal våldtäkter. Precis som nu svenska kvinnor får uppmaningar i hur de ska bete sig i vissa farliga länder.
Varningar är sedan länge utfärdade till kvinnor som tänkt resa ensamma till Sverige i vissa asiatiska länder, hur det ser ut i resterande värld vet jag inte men sydamerikanerna hånar oss i alla fall.
Detta får mer uppmärksamhet (sedan länge) i utländska media och forum än vad vi svenskar får veta.
Citera
2017-03-01, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...et-i-stockholm

"En kvinna har anmält att hon våldtagits flera gånger i en bostad i Stockholm.
Kvinnan är på tillfälligt besök i staden, uppger en källa för Aftonbladet. Övergreppen ska ha skett i en Airbnb-lägenhet.
Polisen har inlett en förundersökning om grov våldtäkt."

Härligt att vara turist i Sverige nu också.

Booking och airbnb skall man akta sig för, detta problem gäller inte bara Sverige.

Det är måttligt roligt om någon börjar låsa upp dörren kl 23 när man nästan har somnat, då vaknar man djävligt fort vill jag lova.

Dyrare blir det också om man bokar boende på detta vis.

Det finns andra bokningskanaler som i och för sig kan ta någon timme innan man hittat något ledigt just när man har tänkt bo där.

Jag är en man om någon undrar och det var inte våldtäkt som var på fara och färde i mitt fall, däremot rån.
Citera
2017-03-01, 00:17
Medlem
nobbenss avatar
Undrar jag hur mycket vi (Sverige) förlorar nästa sommar jämfört med den som var på utebliven turism pga att vi numera betraktas som ett västeuropeiskt högriskland vad det gäller våldsbrott och speciellt när det gäller våldtäkter?
Citera
2017-03-01, 00:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Varningar är sedan länge utfärdade till kvinnor som tänkt resa ensamma till Sverige i vissa asiatiska länder, hur det ser ut i resterande värld vet jag inte men sydamerikanerna hånar oss i alla fall.
Detta får mer uppmärksamhet (sedan länge) i utländska media och forum än vad vi svenskar får veta.

Varje svensk kan ju söka på "most rape"

Citat:
Sweden now has the second highest number of rapes in the world, after South Africa, which at 53.2 per 100,000. Statistics now suggest that 1 out of every 4 Swedish women comes out to be the victim of rape. If you look at the number of rapes, however, the increase is even worse. In 1975, there were only 421 rapes reported to the police – in 2014, it was 6,620. That is an increase of 1,472%. It would seem Sweden is a much more dangerous place for women in the world.

http://www.wonderslist.com/top-10-co...m-rape-crimes/

Detta är liksom Sverigebilden numera. Trots att vi har världens första sk feministiska regering. Så kommer kvinnor söka på Google och se att Sverige är det farligaste landet som finns för kvinnor... Så mycket för Löfvéns bild över hur bra Sverige är. Där kan de liksom försöka bortförklara men det är så Sverigebilden ser ut.

Detta skadar liksom Sverige enormt sett till turistintäkter. För den turism som nu man säger ökar den kommer ju från tiggare från Rumänien främst (inget som Sverige några vidare intäkter utan bara förluster). Att nu en turist vilken som blir våldtagen i Stockholm det kommer bara öka skadan Sverige har att du som ensam kvinna bör hålla dig borta från den turism då som är till gagn för Sverige.
Senast redigerad av Zaedrews 2017-03-01 kl. 00:33.
Citera
2017-03-01, 01:12
Medlem
Baertlings avatar
Citat:

Helt riktigt så är förmodligen inte majoriteten av Airbnb:s kunder prostituerade. Lika riktigt så är å andra sidan majoriteten av lägenhetsbordellerna i Stockholm förmodligen Airbnb-lägenheter.
Till er andra - Nej, det kommer inte en rom från Rumänien, en negress från Nigeria eller en Brasilianska och skriver på hyresavtalet, utan en proper kille i kostym (eller liknande). Därefter flyttar tjejerna in och stannar så länge deras turistvisum räcker, eller tills ägaren kommer hem igen.
Citera
2017-03-01, 10:34
Medlem
japanskbruds avatar
det kan va ngn som också spenderat stora pengar på att importera en filipinska. Sen kunde han inte hålla kuken i styr tills dom gift sig(dom är oftast strikta katoliker). Ville ha valuta för pengarna som han spenderat på flygbiljetter och visum osv. Bara spekulationer såklart
Citera
2017-03-01, 10:38
Bannlyst
Var det någon annan en jag som fick känslan att AB reporter tydde på "påstådd" våldtäkt?
Citera
2017-03-01, 12:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Min deckarnäsa säger att kvinnan är en rom på besök från Rumänien (hos andra romska rumämer) för att att tigga men så blev det ofrivilligt sex istället.
Citera
2017-03-01, 13:42
Medlem
MikeHanlons avatar
Tanken slog mig precis att youtube-profilen "Blonde in the belly of the beast" (Konservativ Trump-supporter) just nu turistar i Stockholm. Nu är det säkert inte hon, men fan vad sjukt det skulle vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in