• 1
  • 2
2017-02-27, 15:03
Medlem
fernebos avatar
Lite märkligt knivdåd strax innan 9 i morse i Kristinehamn. Det hela har inträffat bakom det numera stängda Konsum på Skogsgatan:

Citat:
En man fick allvarliga bukskador efter att han attackerats med ett vasst föremål i centrala Kristinehamn. Han fördes akut till sjukhus.
Vid 13-tiden bekräftar polis att man gripit en misstänkt.

– Vi har gripit en man som är misstänkt för dråp, alternativt mordförsök, säger Stefan Wickberg på polisen.

Den misstänkte knivmannen ska ha gripits redan på förmiddagen runt 10-tiden. Tydligen var det inte en prioritet att ligga lågt efter knivdramat.

– Han greps på bar gärning i samband med ett helt annat brott. Vilken typ av brott kan jag tyvärr inte gå in på, säger Stefan Wickberg.

Ett bråk ska ha föregått misshandeln då en man alltså har blivit skuren med någon form av vasst föremål. Det är oklart hur många som ska ha varit inblandade i bråket.

Larmet om den grova misshandeln kom till polisen klockan 8:54 på måndagsmorgonen.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/var...i-kristinehamn

Och den här andra händelsen som ledde till att den misstänkte greps handlar sannolikt om detta:

Citat:
Personal och väktare grep på måndagsförmiddagen en våldsam snattare i en matvaruaffär i området Broängen.

Om de två händelserna på något sätt hör i hop vill polisen inte spekulera om:

– Jag utesluter ingenting. Men det är ju inte omöjligt, säger Stefan Wickberg.

http://nwt.se/kristinehamn/2017/02/2...fter-knivdrama

Så mannen försöker alltså knivmörda en person och sen går han och snattar och slåss med butikspersonal och väktare och grips.

Vem är den misstänkte? Vem är offret? Bråk mellan missbrukare eller överfall? Känns lite udda med knivbråk klockan 9 på morgon i villastan.
Senast redigerad av fernebo 2017-02-27 kl. 15:11.
Citera
2017-02-27, 15:28
Medlem
fernebos avatar
Kanske misslyckat rån. Offret är en man i 70-årsåldern och han vårdas i respirator för livshotande skador. Polisen verkar inte riktigt veta vad det är som har hänt.

Citat:
Enligt en presskommuniké från Centralsjukhuset i Karlstad är den skärskadade mannen i 70-årsåldern. Hans skador bedöms som livshotande och han vårdas i respirator på intensivvårdsavdelningen i Karlstad.

Polisen vädjar till allmänheten att höra av sig, om någon har sett något som kan sättas i samband med händelsen.

http://www.vf.se/nyheter/allvarligt-...ov-misshandel/
Citera
2017-02-27, 15:48
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Tycker detta låter som någon som fått en snedtändning.
Citera
2017-02-27, 15:49
Medlem
fernebos avatar
Ja lite grann. Men är offret bara en gammal pensionär som varit ute på morgonpromenad? Låter som om det finns en risk för det..

Det verkar också tyvärr som om risken är stor för att pensionären avlider.
Citera
2017-02-27, 15:54
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Just det faktum att det rör sig om en 70-åring får mig att misstänka att det inte var någon sorts knarkuppgörelse som gick snett eller dylikt. Tror mer på någon som fått en rejäl snedtändning eller psykbryt och gett sig ut utan att ha någon aning om någonting.

Det vore riktigt tragiskt om den gamle mannen avlider. Så får hoppas att han klara sig ändå.
Citera
2017-02-27, 16:59
Medlem
Halloween2s avatar
Kristinehamn aka lusasken.. 100 spänn på att GM är en pundare. så mycket mer finns inte att säga om detta fall tror jag, har haft en släkting för något årsen som var nära på att hamna i skiten med en pundare där borta, frågade efter cigg och denna hade ingen och då åkt kniven fram.
Citera
2017-02-27, 17:41
Medlem
Om de två händelserna hänger ihop, kan det vara en rätt så desperat gärningsman: Först försöker han tigga pengar - men får nobben. Övergår då till hot / rån. Men fick ändå inga pengar - för pensionären hade inte pengar på sig, eller kunde försvara sig.
Nästa steg blir då att försöka stjäla mat eller något annat som kan omsättas i pengar.
Citera
2017-02-27, 19:48
Medlem
Funderar på om det kan vara nån från Rättpsyk i stan
Citera
2017-02-27, 21:22
Medlem
fernebos avatar
Fel sida av stan, men visst.. inget är omöjligt.
Citera
2017-02-27, 21:48
Medlem
Det är en narkoman som gjort det. Snedtändning skulle jag tro.
Fruktansvärt tragiskt, hoppas att mannen överlever!
Citera
2017-02-27, 21:53
Medlem
Vet det är fel sida av stan eftersom jag bor vid rättpsyk.
Kan ju vara nån som har permis
Citera
2017-02-28, 11:19
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susmon1
Vet det är fel sida av stan eftersom jag bor vid rättpsyk.
Kan ju vara nån som har permis
Glöm det! Instabila patienter har ingen permis eller egen frigång. Möjligen rymma från en ledsagad frigång men det skulle i så fall ha varit officiellt för längesedan. Detta rör sig om en pundare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in