Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-27, 14:30
  #1
Medlem
arazals avatar
http://www.expressen.se/nyheter/en-p...holm--avliden/

------------------------------------

Lägg alltid in ett citat i trådstarten!

Citat:
En person blev påkörd av ett arbetsfordon på Södermalm i Stockholm vid 13-tiden på måndagen.
– Personen är avliden, säger Towe Hägg vid Stockholmspolisen.
Samtidigt chockades föraren av det inträffade.
Enligt uppgifter till Expressen rör det sig om en grävmaskin som är inblandad i olyckan.

/Moderator
__________________
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2017-02-27 kl. 18:14.
Citera
2017-02-27, 14:35
  #2
Medlem
Yinool0401s avatar
fyyyyy,, vem hade oturen?
Citera
2017-02-27, 14:36
  #3
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Citat:
Det var vid klockan 13.16 som polisen fick in larmet om en olycka på södermalm i Stockholm och kallades till platsen.
En fotgängare hade där blivit påkörd av ett arbetsfordon, enligt ambulanspersonal skadades personen så svårt att denne avlidit.
– Personen är avliden, säger Towe Hägg vid Stockholmspolisen.
Enligt Aftonbladet rör det sig om en grävmaskin som kört på fotgängaren. Polisen vill inte kommentera exakt vad för typ av fordon det rör sig om, men säger att det inte är en personbil.
Vägen är avstängd och polisen arbetar just nu på platsen och ser till så att trafiken leds om.
Citera
2017-02-27, 14:40
  #4
Medlem
s0pkvasts avatar
Ringvägen utanför Eriksdalshallen. Grävmaskinen arbetar på höger sida i riktning mot Skanstull.
__________________
Senast redigerad av s0pkvast 2017-02-27 kl. 14:46.
Citera
2017-02-27, 14:44
  #5
Medlem
madtops avatar
Ser ut att vara på Ringvägen, i höjd med 72:an och Vickergatan.
Citera
2017-02-27, 14:45
  #6
Medlem
Med 99% säkerhet rör det sig om ett pucko som genat bakom maskinen och blivit påbackad.

Är huvet dum får kroppen avlida.
Citera
2017-02-27, 14:46
  #7
Medlem
arazals avatar
alla dessa jävla vägarbeten som aldrig verkar ta slut
Citera
2017-02-27, 14:48
  #8
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StationOdenplan
Med 99% säkerhet rör det sig om ett pucko som genat bakom maskinen och blivit påbackad.

Är huvet dum får kroppen avlida.
Otroligt hur man kan känna så lite sympati
Citera
2017-02-27, 14:53
  #9
Medlem
arazals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StationOdenplan
Med 99% säkerhet rör det sig om ett pucko som genat bakom maskinen och blivit påbackad.

Är huvet dum får kroppen avlida.

med 99% säkerhet...vad är du? SCB?
Citera
2017-02-27, 14:54
  #10
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Otroligt hur man kan känna så lite sympati

Om han har rätt så får faktiskt personen skylla sig självt. Darwin sållar ut ännu en gång.
Citera
2017-02-27, 14:58
  #11
Medlem
Förmodligen en journalist, så ingen större skada skedd.

Nu vet jag inte hur denna olycka gått till men ser jag något fordon där jag går så är åtminstone jag väldigt försiktig. Men jag ser framför mig hur någon varit fullt upptagen med sin mobil samtidigt som den sprunget (som man gör i huvudkommunen) fram över både gata och trottoar.
Citera
2017-02-27, 15:01
  #12
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Om han har rätt så får faktiskt personen skylla sig självt. Darwin sållar ut ännu en gång.
Nej, kan tyvärr inte förstå hur man kan tänka så. Hade du resonerat så även om det var din son/dotter? "Äh, ungjäveln får skylla sig själv"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback