• 1
  • 2
2005-12-25, 13:20
Medlem
rangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejad
Inte för att vara otrevlig men hur lyckas du få fler bokstäver i orden än vad det igentligen är?
Nej men han ville ju visa för Herrn däruppe som inte kan det grundläggande om knapparna att där det står ABC på knappen så trycker man en gång för att få A och två gånger för att få B osv. Därför testade han skriva utan T9 med T9 eller hur man ska säga. För att visa hur fel det kan bli om man har T9 aktiverat.
Citera
2005-12-25, 13:26
Medlem
Devitts avatar
Vad gulligt!
Här kommer tips:
Med C kan du få bort bokstäver du inte vill ha.
Mellanslag brukar vara nollan två gånger ganska snabbt.

Lycka till!
Citera
2005-12-25, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Evarista:

Ja, har fått bort den förbannade automatiken men fattar inget i alla fall! *Ursinnig*
Blir fel i alla fall och inga mellanslag verkar det finnas heller på FANSKAPET!
Nu ska den förbannade mobilen DÖ!
Hehe, ja det kan vara rätt frustrerande att sms:a tycker jag också. Och tidsödande är det eftersom man måste vänta ett tag efter varje bokstav (iallafall om nästföljande bokstav sitter på samma knapp ...).

Hur som helst sitter mellanslaget på 1:an på min telefon iallafall. Och jag har också en Sony Ericsson så det borde ju vara samma.
Citera
2005-12-25, 15:52
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejad
Inte för att vara otrevlig men hur lyckas du få fler bokstäver i orden än vad det igentligen är? Det är inte så att du helt enkelt råkar trycka lite fel och för många gånger? Har man rättstavningen igång på telefonen så räcker det ju med ett tryck för varje bokstav...

Hej blir en gång på knappen där H finns en på E och sen på J.

God fortsättning på julen eller vad man nu ska säga?!

Nejdå. Utan automatiken så blir det alldeles rätt. Men om jag har den på och skriver som om den är av så blir det sådär. Jag har tyvärr ingen aning om hur man får den att jobba med isf mot mig.
Citera
2005-12-25, 20:16
Medlem
Rans avatar
Såsom påpekat tidigare:
1. stäng av T9 som det brukar kallas. Det enda det gör är att lär dig särskriva ord, samt göra dig (och mig, och säkert en hel del andra) förbannade.
2. för att skriva hej, tryck följande knappar:
två gånger fort på fyran (4 = GHI)
två gånger på trean (3 = DEF)
en gång på femman (5 = JKL)
3. Mellanslag. Olika beroende på telefon. Lättaste sättet är antagligen att dra styrspaken åt höger. Annars brukar ett tryck på ettan även funka.

Exempel på hur man skriver "gammal hårdrockare":
(v = du får vänta en liten stund, se längst ner i det här inlägget)
4-2-6-v-6-2-555-44-2-777-3-777-666-222-55-2-777-33
Som du ser tar det ett tag att skriva SMS, det är därför vissa envisas med att andvända T9 (trots att det skriver helt fel saker). Försök därför att inte skriva allt för utdragna grejer.

Men ifall du inte redan är där: har du fått fram fönstret där man ska skriva in meddelandet?

Hur som helst, ge gärna lite mer information om vad du inte lyckats med, så ska vi nog kunna hjälpa dig.
Man måste trycka ner tangenterna någorlunda snabbt. Vill du skriva t.e.x två L i rad, så måste du vänta ut ett tag för att påbörja en ny bokstav.

En gissning är att du inte är tillräckligt snabb. Trycker du exempelvis "22" för sakta så får du upp "aa" istället för "b".
Citera
2005-12-25, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ran
Som du ser tar det ett tag att skriva SMS, det är därför vissa envisas med att andvända T9 (trots att det skriver helt fel saker). Försök därför att inte skriva allt för utdragna grejer.
Jag håller fullständigt med! "God jul! J" (om jag hetat Joanna på riktigt) är tillräckligt långt för att kännas jobbigt. Alltid råkar man trycka på samma tangent för snabbt/sakta någon gång så att det måste raderas.

För mig är det en obegriplighet varför Knutbyfolket använder denna kommunikationsmetod för att skriva långa sexnoveller till varandra alternativt hota varandra. Försök knappa ner följande lite hastigt och lustigt den som kan ... :
Citat:
”Jag förmodar att du är medveten om din situation o va djävulen planerat. Jag älskar dig o önskar att allt ska bli bra för dig... Men är det värt att gå rakt in i hans fälla? Du kan inte ta dig därifrån någonsin. Gud kan inte längre skydda dig. Jag kramar dig i hjärtat...Åsa”

"Ingen hemlighet är dold för mig, är du havande med Guds barn ska du ner i graven störta o du ska dö en våldsam död. Åsa"
http://tv4.se/nyheter/431795.html

Kan väl aldrig tro att jag kom ifrån ämnet ? Njo, men det var för att exemplifiera hur du inte ska använda sms om du vill göra det enkelt för dig. Eller undvika att hamna i fängelse.
Citera
2005-12-26, 00:55
Medlem
Beldarans avatar
Det här är kanske en otroligt dum fråga- men har du ingen bruksanvisning? Jag gissar att det kan vara lite lättare att kolla i den än försöka få svaret här.

Om du inte kan skriva sms kanske du även har problem med att göra inställningar?

Annars bor vi väl i samma stad (om jag minns rätt) och vill du ha hjälp så... Fast jag kan ju inte ta mig iväg någonstans...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in