2017-02-28, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersKarlstad
Jag lever i the real, not the fake. Att landsförrädaren klädde av Morgan? Tittade vi på samma program? Landsförrädaren hattade ju och blev så gott som svarslös när han kom till frågan om integration. Som jag uppfattade det så var han totalt substanslöst, och det var ju inte bara på den frågan. Han hade tur att programledaren räddade honom från att göra bort sig totalt.

Förstår inte vilket program du tittade på egentligen, hade Morgan ett samtal med sig själv?

Eller menar du att om man tar hjälp från andra länder för att rädda sitt land när landsförrädare (Sveriges "journalister" och politiker) mörkar vad som sker och gör sitt yttersta för att folket inte ska få reda på det, så är man "landsförrädare"?

Får man fråga om du tycker att deltagarna i Protesterna på Himmelska fridens torg var landsförrädare?

Eller kanske mer relevant; nordkoreaner som flytt och belyser problemen i utländsk media, är dessa landsförrädare?
Citera
2017-02-28, 13:25
Medlem
Såg pogrammet igår och gillade Mattias framträdande. Han var tuff och rak. Morgan kändes som en tjurig unge.

Hur ställer sig SD till tjänstemannaansvaret?
Citera
2017-02-28, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Förstår inte vilket program du tittade på egentligen, hade Morgan ett samtal med sig själv?

Eller menar du att om man tar hjälp från andra länder för att rädda sitt land när landsförrädare (Sveriges "journalister" och politiker) mörkar vad som sker och gör sitt yttersta för att folket inte ska få reda på det, så är man "landsförrädare"?

Får man fråga om du tycker att deltagarna i Protesterna på Himmelska fridens torg var landsförrädare?

Eller kanske mer relevant; nordkoreaner som flytt och belyser problemen i utländsk media, är dessa landsförrädare?

Ja han hade nog ett samtal med sig själv, landsförrädaren Mattias hade ju inte mycket att komma med. :-)

Förstår att du känner dig frustrerad när du blandar in både Kina och Nordkorea.

Intressant att du tar upp yttrandefriheten när din idol borta i staterna gör allt för att strypa den.
Citera
2017-02-28, 16:55
Medlem
Citat:
Förstår att du känner dig frustrerad när du blandar in både Kina och Nordkorea.

Intressant att du tar upp yttrandefriheten när din idol borta i staterna gör allt för att strypa den.

Du verkar varken förstå innebörden av ordet yttrandefrihet eller vad medias uppgift i samhället är, landsförrädare är tydligen också ett begrepp som är för avancerat för dig att förstå, jobbigt.
Citera
2017-02-28, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Jo, faktiskt, Hedenmo skötte sig riktigt exemplariskt i kväll. Troligen har Belinda Ohlssons skandalösa sätt att sköta debatten mellan Katerina Janocuh och sosseaktivisten Anders Lindberg i Opinion Live satt sina spår.

Så öppet provokativt subjektiv för sossemakten går det inte vara. I alla fall inte så pass nära som Belindahaveroet i torsdags.
Jag tittade på detta i dag. Belinda blev helt bortgjord. Katerina Janocuh skötte det hela bra. Anders rodnade och tuggade. Ypperligt var också att Lars Trädgård var på plats och sa sitt. I loved it!
Nina Lekander var påtänd.
Citera
2017-02-28, 20:33
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Jag lever i the real, not the fake. Att landsförrädaren klädde av Morgan? Tittade vi på samma program? Landsförrädaren hattade ju och blev så gott som svarslös när han kom till frågan om integration. Som jag uppfattade det så var han totalt substanslöst, och det var ju inte bara på den frågan. Han hade tur att programledaren räddade honom från att göra bort sig totalt.

Trollar du med oss eller har du sett ett annat program?

Från och med 22:52 (efter Mattias Karlsson fått frågan om integration) så fullkomligt spottar han ut ord när han ska beskriva hur invandrarna ska integreras. Åtgärd efter åtgärd.

Citat:
22:52 och framåt:
http://www.svtplay.se/video/12465866/agenda/agenda-sasong-13-26-feb-21-15

Däremot bör du fråga dig vad denna regering och Sveriges tidigare regeringar gjort för integrationen. Så som det har utvecklat sig så verkar de ha gjort allting fel och ingenting rätt.
Citera
2017-03-01, 14:02
Medlem
Jag har inte läst alla svar, men var inte Morgan Johansson, som försvarar flyktingar, attackerad av asylsökande.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20514668.ab

Trott på Stockholm Syndrom
Citera
2017-03-01, 16:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av idkidkidk
Jag har inte läst alla svar, men var inte Morgan Johansson, som försvarar flyktingar, attackerad av asylsökande.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20514668.ab

Trott på Stockholm Syndrom

Inte så speciellt konstigt, han går väl igång på det helt enkelt. En form av maschoshism med påföljande apati. Det är lite som Reinfeldt, dem går väl igång på det helt enkelt, av en eller flera anledningar.
Citera
2017-03-02, 01:39
Medlem
Blundettos avatar
Citat:

Men det vissa inte förstår är att anledningen till att Sverigedemokrater inte har svar då de får frågor om integration är att partiet inte tror på integration som politisk idé. SD tror på assimilation, inte integration. Då är det klart att de inte har någon idé kring integration. Jämför med en vänsterpartist som får frågor om vilka skattesänkningsförlag de har för höginkomsttagare. Vänsterpartisten skulle komma av sig och titta på dig som den idiot du är.
Senast redigerad av Blundetto 2017-03-02 kl. 01:47.
Citera
2017-03-02, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Men det vissa inte förstår är att anledningen till att Sverigedemokrater inte har svar då de får frågor om integration är att partiet inte tror på integration som politisk idé. SD tror på assimilation, inte integration. Då är det klart att de inte har någon idé kring integration. Jämför med en vänsterpartist som får frågor om vilka skattesänkningsförlag de har för höginkomsttagare. Vänsterpartisten skulle komma av sig och titta på dig som den idiot du är.

Mjo. Hade gärna sett att mattias karlsson klämde in ett "för de få som faktiskt har legitima asylskäl" innan han började prata om sina åtgärder. Svensk DDR-media försöker nu hoppa över debatten om huruvida utlänningar ska vara i Sverige från första början när de lägger fokus på integration.

Men för övrigt skötte han debatten mycket bra. Han låg på allt dvärgen sa och visade sin berömda "pang på rödbetan" retorikstil.
Senast redigerad av Snobbenomimmi 2017-03-02 kl. 06:20.
Citera
2017-03-02, 19:35
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag noterar att det måste vara någon form av brott av Morgan att nämna vid namn en dömd brottsling som sonat en rätt stor del av sitt straff, och dessutom blivit misshandlad i fängelset.

Jag vill inte försvara Hagamannen på något sätt, men kan någon ens tänka tanken att en socialdemokratisk minister skulle nämna en arabisk eller afrikansk brottsling vid namn?

Nej, trodde inte det.
Citera
2017-03-02, 20:42
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag noterar att det måste vara någon form av brott av Morgan att nämna vid namn en dömd brottsling som sonat en rätt stor del av sitt straff, och dessutom blivit misshandlad i fängelset.

Jag vill inte försvara Hagamannen på något sätt, men kan någon ens tänka tanken att en socialdemokratisk minister skulle nämna en arabisk eller afrikansk brottsling vid namn?

Nej, trodde inte det.

Jag vill inte heller försvara Hagamannen. Jag vill dock rätta dig i påståendet att han avtjänat en stor del av sitt straff. Han är nämligen frisläppt och har avtjänat sitt straff. Det är därför, som du helt riktigt påtalar, helt otroligt att justitieministern lyfter fram en frisläppt brottsling som argument. Karln har helt klart noll koll på västerländsk rättstradition och borde entledigas omgående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in