• 4
  • 5
2017-02-26, 17:24
Medlem
Frågan som följer är vad blir straffet för dem.. blir det utvisning eller vad?
Citera
2017-02-26, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Jag har också en känsla att jag läser oftare om bränder i hus och lägenheter överlag sista året. Vet inte var man hittar info om det, men jag misstänker att nya "ovana lägenhetsboende" slarvar med spisar och ljus.

De kanske tror att husen här också är byggda av kobajs som där de kommer från. Det brinner nog inte så lätt.
Citera
2017-02-26, 19:05
Medlem
http://www.svtplay.se/video/12465926...t-26-feb-18-00

Vid 5:00 de säger att det har brunnit 2 gånger tidigare.

Jag ska följa logiken och säger om det var mordbrand då hinner människor inte att fly ur huset.

Polisen som vanligt ska vara förtegen om GM är asylsökande.
Citera
2017-02-26, 19:12
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Gammal tjock TV?

Fattar inte hur det kan bli så mycket elbränder på dessa boenden?

Varför blir det inte det i vanliga hyreshus och hotell?

Dåliga gamla hus som inte använts på ett tag. Misstänkt musinvasion under tiden det stått tomt. Elledningar som inte dimensionerats för dagens belastning.

Vedspis är förresten mera komplicerat att använda än elspisar. Den som kan elda ansvarsfullt i en vedspis kan hantera en elspis.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2017-02-26 kl. 19:15.
Citera
2017-02-26, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Asså allt det här om att "de" inte är vana vid moderniteter...!!?? det är så jävla dumt så det liknar inte nått. Är det ingen av er som rest och sett er om i världen? Klart det kan finnas nån liten gumma som haft vedspis men de flesta kommer från moderna städer. Bilderna från Mosul och Aleppo är som det ser ut nu, det gjorde inte det förr. De som tar sig ända till Sverige är inte bakom flötet och troligen har de haft pengar innan de tog slut för att muta sig hit. Håller med om att det är skit att såna som Bert Karlsson tjänar på att hyra ut till fantasipriser (gissar jag) men jag vill inte kalla hans kompisar och påhejjare för "samhällseliten" som nån skrev tidigare. I eliten ses han mer som nått katten släpat in.

Precis. Det finns/fanns trots allt städer i andra länder. Otroligt mycket större städer än i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av GFNGBG
De kanske tror att husen här också är byggda av kobajs som där de kommer från. Det brinner nog inte så lätt.

Jag vet verkligen inte, men jag gissar, att de flesta flyktingarna på boendet inte är uppväxta i kobajshyddor.
I exempelvis Syrien är väl hyddor av kobajs ytterst ovanliga.
För övrigt så brinner torkat kobajs ganska bra.
Citera
2017-02-27, 01:01
Medlem
Kanske någon som tröttnat på att de inte fått sina egna lägenheter och rakade blondiner som utlovades?
Citera
2017-02-27, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Kanske någon som tröttnat på att de inte fått sina egna lägenheter och rakade blondiner som utlovades?

Hahahahahaha, smart

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...r-reveals.html

Eller kanske de har inte fått Nutella
Citera
2017-02-27, 09:04
Medlem
nedboys avatar
Är detta alltså Sveriges största flyktingboende? Hur många bor det där då?

Citat:
Ursprungligen postat av idkidkidk
Hahahahahaha, smart

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...r-reveals.html

Eller kanske de har inte fått Nutella

Var det inte något upplopp på ett Svenskt flyktingboende i brist på "nötkräm" för några månader sen?
Citera
2017-02-27, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Är detta alltså Sveriges största flyktingboende? Hur många bor det där då?

Var det inte något upplopp på ett Svenskt flyktingboende i brist på "nötkräm" för några månader sen?

Tydligen 1200 personer
Citera
2017-02-28, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Tydligen 1200 personer

1200 för något år sedan. Idag är det nog betydligt färre.
Citera
2017-05-02, 15:42
Medlem
spoilers avatar
Det var tydligen en "olycka".

"Polisen lägger ner ärendet om branden på asylboendet på Restad Gård, som inträffade den 26 februari."

http://www.ttela.se/nyheter/v%C3%A4n...ycka-1.4259998
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in