Citat:
Ursprungligen postat av
kejsarinnakanel
Asså allt det här om att "de" inte är vana vid moderniteter...!!?? det är så jävla dumt så det liknar inte nått. Är det ingen av er som rest och sett er om i världen? Klart det kan finnas nån liten gumma som haft vedspis men de flesta kommer från moderna städer. Bilderna från Mosul och Aleppo är som det ser ut nu, det gjorde inte det förr. De som tar sig ända till Sverige är inte bakom flötet och troligen har de haft pengar innan de tog slut för att muta sig hit. Håller med om att det är skit att såna som Bert Karlsson tjänar på att hyra ut till fantasipriser (gissar jag) men jag vill inte kalla hans kompisar och påhejjare för "samhällseliten" som nån skrev tidigare. I eliten ses han mer som nått katten släpat in.
Precis. Det finns/fanns trots allt städer i andra länder. Otroligt mycket större städer än i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
GFNGBG
De kanske tror att husen här också är byggda av kobajs som där de kommer från. Det brinner nog inte så lätt.
Jag vet verkligen inte, men jag gissar, att de flesta flyktingarna på boendet inte är uppväxta i kobajshyddor.
I exempelvis Syrien är väl hyddor av kobajs ytterst ovanliga.
För övrigt så brinner torkat kobajs ganska bra.