2017-02-26, 04:44
Medlem
EmelindaTeTs avatar
Hej, då provar vi igen..

Artist: Emelinda

Musikprogram: Cubase

Instrument: Piano, gitarr mm

Gener: Klassiskt, mm

Spelar mest piano så det blir en del klassiskt ”tema” men kan i ärlighetens namn inte riktigt definiera gener(är dålig på detta).
Jag gillar elektronisk musik och planerar att skapa något i den stilen i framtiden.
Mål eller drömmar med musiken är väl egentligen bara att få skapa. Det är själva produkten som är nöjet eller ”priset” för mig men nog skulle det vara bra om man nån gång kunde tjäna en peng på musiken också.

Musik är en otroligt kraftfull sak och det är något jag klamrar mig fast vid som en igel. Den ger stor njutning och jag hoppas att folk ska kunna tycka om det jag försöker åstadkomma.

Hoppas på feedback så att jag kan förbättra mig, alltid.

https://soundcloud.com/therese-tellstroem/yesterday
Citera
2017-02-26, 05:51
Medlem
Väldigt fint

Det är dock för mycket reverb på kanalen med dom höga tonerna.

Om du vill ha tips om mix/master så lyssna på mästarna Infected Mushroom (0:40 och framåt):
https://www.youtube.com/watch?v=nRDUVpliTuU

Du behöver inte placera dig i en specifik genre, du är Din genre.

Vilken version av cubase använder du?

En aning för ljus EQ.
Senast redigerad av The13 2017-02-26 kl. 05:54.
Citera
2017-02-26, 06:02
Medlem
Acoustic Ambient remix skulle jag kalla den låten. Vackert. Ta med dig en kamera och filma när du lirar gitarr på en plats du gillar, är du duktig på att redigera musik så kan du pröva att redigera din film också. Alla människor är nyfikna och du måste väcka det intresset för att tjäna pengar på vad du gör. Mitt tips är att köpa en kamera och filma din verklighet eller din uppfattning om den, fixa en lite coolt obskyr youtubekanal där du är dig själv lite närmare. några korta musikfilmer + nån jävligt kort vlog där du bara säger hej eller bara äter och ler knasigt in i kameran. det är okej att vara fucked up och annorlunda är intressant. din musik är bra som fan och annorlunda men det krävs mer. nu kanske du får spasmer för jag skriver helt inkonsekvent men jag har börjat tappa bort vad jag ville komma fram till.
Senast redigerad av kisama 2017-02-26 kl. 06:04.
Citera
2017-02-27, 15:21
Medlem
JONFREDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmelindaTeT
Hej, då provar vi igen..

Artist: Emelinda

Musikprogram: Cubase

Instrument: Piano, gitarr mm

Gener: Klassiskt, mm

Spelar mest piano så det blir en del klassiskt ”tema” men kan i ärlighetens namn inte riktigt definiera gener(är dålig på detta).
Jag gillar elektronisk musik och planerar att skapa något i den stilen i framtiden.
Mål eller drömmar med musiken är väl egentligen bara att få skapa. Det är själva produkten som är nöjet eller ”priset” för mig men nog skulle det vara bra om man nån gång kunde tjäna en peng på musiken också.

Musik är en otroligt kraftfull sak och det är något jag klamrar mig fast vid som en igel. Den ger stor njutning och jag hoppas att folk ska kunna tycka om det jag försöker åstadkomma.

Superfint! Men kanske lite sång på det och att bygga upp låten mot slutet och sen bang, skala ner igen! Jobba vidare, låter bra!

Mvh
Citera
2017-02-27, 15:22
Medlem
JONFREDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kisama
Acoustic Ambient remix skulle jag kalla den låten. Vackert. Ta med dig en kamera och filma när du lirar gitarr på en plats du gillar, är du duktig på att redigera musik så kan du pröva att redigera din film också. Alla människor är nyfikna och du måste väcka det intresset för att tjäna pengar på vad du gör. Mitt tips är att köpa en kamera och filma din verklighet eller din uppfattning om den, fixa en lite coolt obskyr youtubekanal där du är dig själv lite närmare. några korta musikfilmer + nån jävligt kort vlog där du bara säger hej eller bara äter och ler knasigt in i kameran. det är okej att vara fucked up och annorlunda är intressant. din musik är bra som fan och annorlunda men det krävs mer. nu kanske du får spasmer för jag skriver helt inkonsekvent men jag har börjat tappa bort vad jag ville komma fram till.

Grymma tips!!

Mvh
Citera
2017-04-27, 03:16
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:

Ja.
Den var bra. Lugnt o fin.

👍

Piano/symphony musik är my cup of tea.
Men, du borde knacka på ett acrescendo i mitten av musiken.

Jo.
Om du kan. Violin stråk som decrescendo innan acrescendo(?)
Citera
2023-01-06, 12:45
Medlem
EmelindaTeTs avatar
En liten singer-songwriting "tune" some jag gärna tar emot konstruktiv kritik kring. Mitt eget "verk". Musik, lyrik och jag som sjunger. Rätt enkel i nuläget.

Listen to NorthernL.mp3 by Emelinda on #SoundCloud
https://on.soundcloud.com/z3Mkc

/Emelinda
Citera
2023-01-06, 20:24
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
En liten singer-songwriting "tune" some jag gärna tar emot konstruktiv kritik kring. Mitt eget "verk". Musik, lyrik och jag som sjunger. Rätt enkel i nuläget.

/Emelinda

Fint, vacker röst, jag tycker om det.
Citera
2023-01-06, 20:58
Medlem
Dorniers avatar
Lyssnade även på dina andra låtar på din soundcloud, också bra men tyvärr ingen sång på dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in