Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-26, 00:10
  #1
Medlem
Fick i tisdags 21a feb en kraftig smäll på insidan av knät vilket resulterade i en inre blödning. Röntgen är gjord och inga skador på skelettet hittades.

Nu har det gått 5 dygn sedan smällen och knät är fortfarande ömt och jävligt. Svullnaden består och rör jag inte benet på ett tag så får jag molvärk som resultat. Måste dock påpeka att det blivit bättre men långt från bra!

Hur länge kan man räkna med besvärliga smärtor etc?
Citera
2017-02-26, 00:15
  #2
Medlem
Briasccas avatar
Det kan nog hänga i ett ganska bra tag. Det är ju bra att vila men inte vara helt stilla. Jag hade något liknande för många år sedan men kan alltjämt känna att det knäet liksom är lite svagare och mer känsligt än det andra.
Citera
2017-02-26, 00:15
  #3
Medlem
preben12s avatar
Hade samma typ av skada förra året. Fick en rejäl smäll på knäet i en träningsmatch i fotboll i början av april. Gjorde både röntgen och magnetkamera utan att se några skador på ligament eller skelett. Enligt läkare så var det en blödning på muskelfästena i knäet. Var inte helt läkt förrän i oktober men jag var dum nog att inte gå och kolla upp det direkt utan väntade några veckor där jag även tränade.

Det går ju inte riktigt att vila helt eftersom man behöver ju röra på sig och då får det aldrig vila riktigt. Fick en tid hos sjukgymnast som jag gick hos ett par gånger och fick ett träningsschema för att bygga upp styrkan i knäet igen.
__________________
Senast redigerad av preben12 2017-02-26 kl. 00:19.
Citera
2017-02-26, 00:18
  #4
Medlem
Oh shit det låter inge vidare....

Fick ett järnspett slaget med full kraft rakt in i knät så man kanske inte ska förvänta sig snabbaste läkningen då!
Citera
2017-02-26, 00:24
  #5
Medlem
Memmajemmas avatar
Kan tyvärr ta veckor/månader tills det blir bra. För ett par År sedan halkade jag och fick knäskålen ur led. Har fortf problem ibland att knät låses sig och knakar högt när jag böjer i det 😞
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback