Citat:
Ursprungligen postat av
heyhey1
Mysko då det ges ibland till personer som har fått droginducerad psykos för att komma ner. Det kanske förstärker cannabis antipsykotiska egenskaper men tvivlar på att de skulle göra ruset "intensivare". Men det beror ju på vad man är ute efter från cannabis. Tex. uppåtdroger kan jag inte tänka mig blir starkare, det är en neuroleptika och blockerar dopamin än att förstärka utsöndringen tex.
Sedan så har neuroleptika väldigt många biverkningar och bör enbart tas vid psykotiska sjukdomar. Men det är min personliga åsikt
Intensivare blir det inte då jag inte däckar på det, som jag skrev, däremot blir det mer psykedeliskt då jag kan hoppa och dansa bäst fan jag vill utan bodyload medan endast det förekommer ett s.k. "headhigh" - amfetamin ger samma rus på risperidon, MDMA gav noll effekt mer än "uppåt"-känslan, typ som amfetamin deluxe & 4 doser LSD gjorde ingen direkt skillnad utöver bodyload, inga mindfucks eller ens förändrade sinnesintryck mer än minimalt hos motoriken.
Det är väldigt synd att de avregistrerade den enda antipsykotiska som fungerat på mig ... nog för att jag fortfarande har flera hundra tabletter kvar men, ja ... synd.