Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-23, 16:18
  #1
Medlem
Nån som har lust att hjälpa en fd windows/word användare?

Jag skulle vilja länka två stycken Pagesdokument till varandra.
Har tänkt göra ett separat dokument med innehållsförteckning/länksamling för en del grejer jag har på datorn.
Mao, inget som ligger online.
Citera
2017-02-24, 09:44
  #2
Medlem
Jag använder sällan Pages, och infogar aldrig länkar, men du ska gå till menyn Infoga, sedan under valet Hyperlänk väljer du Pages-dokument. Hur du fortsätter därifrån får du klura ut själv. Eller läs i Pages Hjälp, det står säkert där.
Citera
2017-02-24, 10:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hetlund
Jag använder sällan Pages, och infogar aldrig länkar, men du ska gå till menyn Infoga, sedan under valet Hyperlänk väljer du Pages-dokument. Hur du fortsätter därifrån får du klura ut själv. Eller läs i Pages Hjälp, det står säkert där.

Det är ungefär så långt som jag kommit och kört fast. Man kan välja att antingen länka till en webbadress eller till mail, men inte ett vanligt dokument.
Jag har sökt på "hyperlänkar" och "länkar" i Pages hjälp, men inte hittat något. Men det måste väl gå att göra???
Citera
2017-02-24, 12:49
  #4
Medlem
Jag hittade det här när jag sökte i Hjälp på Hyperlänk. (Hoppas att länkarna till mina skärmbilder fungerar, sök annars själv på Hyperlänk):

Edit:

Nej, jag får inte bilderna att fungera. Nu orkar jag inte försöka mer. Sök själv på "Hyperlänk" i Pages Hjälp, det finns där.
__________________
Senast redigerad av Hetlund 2017-02-24 kl. 12:54.
Citera
2017-02-24, 13:40
  #5
Medlem
Gör ett nytt försök: här är första bilden



här är andra bilden

Citera
2017-02-24, 15:13
  #6
Medlem
Closters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hetlund
Gör ett nytt försök: här är första bilden



här är andra bilden


Du får nog försöka igen
Citera
2017-02-24, 18:55
  #7
Medlem
Jag har kollat igenom allt som jag får upp när jag söker på hyperlink i Pages...
Kan vara att jag är ointelligent och inte förstår, men jag tycker inte jag hittar svaret på min fråga där, bara hur man länkar till en hemsida eller mail.
Citera
2017-02-24, 19:46
  #8
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daNenella
Jag har kollat igenom allt som jag får upp när jag söker på hyperlink i Pages...
Kan vara att jag är ointelligent och inte förstår, men jag tycker inte jag hittar svaret på min fråga där, bara hur man länkar till en hemsida eller mail.

Jag är ganska säker på att det inte går. Det fanns en funktion för detta in tidigare versioner av Pages har jag för mig, men av någon anledning är funktionen att länka till ett dokument borttagen från version 5 eller så.

Det kanske funkar i något av gratisalternativen Libre Office eller Open Office, annars är det nog Word som är det bästa alternativet.
Citera
2017-02-25, 10:25
  #9
Medlem
Ja, Rassa har nog rätt. Jag tänkte inte på att jag har "gamla" Pages 4.0 från iWork 09. Där finns funktionen, men av någon anledning så har flera funktioner tagits bort i senare versioner. Tror det var för att Pages för iOS och MacOS skulle bli mer lika.
Citera
2017-02-26, 10:25
  #10
Medlem
Tack för svar!

Jag kan med andra ord sluta leta efter något som inte finns i programmet...
Får fundera hur jag löser det på annat sätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback