2017-02-23, 12:18
Medlem
Hej,

Kort bakgrund: Har nu varit här på flashback och läst ett tag om odlingar osv och satte igång med min allra första odlig för snart 2 månader sedan. Visst egentligen inte så mycket om cannabis odling och än idag förstår jag knappt hälften av alla förkortningar och termer som vissa av er använder här på forumet. Jag har iallafall märkt att många haft en väldigt negativ inställning till LED belysning, trots detta så bestämde jag mig för att beställa en LED lampa, mer specifikt en Mars Hydro Refelector 96. Denna köpte jag direkt från mars hydro och den kostade 1600kr. Läs mer om den här: (https://www.mars-hydro.com/de/led-grow-light/reflector/mars-reflector-96-led-grow-light-eu.html)

Tält köptes också av mars hydro och fick då ett 100x100x180 tält för 1000kr. Mycket nöjd med tältet och kvaliten måste jag tillägga

Utsugsfläkt och kolfilter köptes av proffesionalgrow och även dessa är jag nöjd med.

Jag läste en del på olika strains och bestämde mig för att köra på Northern lights auto femenized. Egentligen hade jag ingen speciell motivering till varför jag körde på autos och nu i efterhand tror jag att det var fel beslut. Återkommer till detta senare

Jord blev Golden label special mix och så köpte jag Hasselfors såjord till fröna. Näring jag kommer att köra på blir Biobizz bloom.

Körde på 2 frön och har veggat dem både under lampan och solen när det funnits(20 /4).

Här kommer lite bilder:
Lampan och fläkt: https://postimg.org/image/57rz146s3/
Veg: https://postimg.org/image/oismaeshp/
https://postimg.org/image/vtm12dcyh/
https://postimg.org/image/hl50ctda9/
https://postimg.org/image/7oq3wemo9/
https://postimg.org/image/cnb94auw5/2a0dfb1f/
https://postimg.org/image/x86jo7207/

Så nu har det gått 5 veckor och allt går hyffsat bra tror jag, både plantorna har börjat blomma för nån dag sedan och det jag inte är så nöjd med är hur stora plantorna hunnit bli? Känns som att dem är för små för att det ska börja blomma? Har haft dem ungefär 50-60 cm bort från lampan i veg och detta kankse varit för nära då dem inte sträckt sig så mycket? I övrigt så är stammen väldigt tjock och dem ser väldigt hälsosamma ut.

Vad tror ni om ljus schemat, ska jag köra på 20/4 i blom också?

Kom gärna med tips och frågor
Citera
2017-02-23, 12:59
Medlem
Krusensnorres avatar
(FB) Stora tråden för enkla, korta eller nybörjarfrågor
(FB) FAQ/Guider och länkar till det mesta ni vill veta!
(FB) FAQ, Länklista och Noobfrågor om Cannabisodling.
Citera
2017-02-23, 13:30
Medlem
Nej kör 18/6 i blom'

Dom dubblar nästan sig i storlek ubder blom
Så inget konstigt där,

Gissar på 55g torkat och klart
Citera
2017-02-23, 16:08
Medlem
Snyggt jobbat! Vad för breeder? Varför ångrar du dig att du körde autos?

Ser lite sena ut för 35 dagar, tänk på att autos är rätt känsliga. De flesta börjar blomma runt 20 dagar. Planterade du om så förlorade du nog några dagar där. Autos kan du sätta direkt i stor kruka, är det stark jord kan du gräva ut i mitten och lägga såjord där.

Min är 45d nu, skicka pm om du vill ha bild och jämföra.

Du kan gott köra 20/4 eller 24/0 om du vill det, det är ju ingen 1kw hid direkt. Jag kör min auto under cobs 24/0.
Senast redigerad av Slavik 2017-02-23 kl. 16:36.
Citera
2017-02-23, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Nej kör 18/6 i blom'

Dom dubblar nästan sig i storlek ubder blom
Så inget konstigt där,

Gissar på 55g torkat och klart

Det låter bra det!
Citera
2017-02-23, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slavik
Snyggt jobbat! Vad för breeder? Varför ångrar du dig att du körde autos?

Ser lite sena ut för 35 dagar, tänk på att autos är rätt känsliga. De flesta börjar blomma runt 20 dagar. Planterade du om så förlorade du nog några dagar där. Autos kan du sätta direkt i stor kruka, är det stark jord kan du gräva ut i mitten och lägga såjord där.

Min är 45d nu, skicka pm om du vill ha bild och jämföra.

Du kan gott köra 20/4 eller 24/0 om du vill det, det är ju ingen 1kw hid direkt. Jag kör min auto under cobs 24/0.

Tackar Det är Bulk Seed Bank. För att jag hellre hade velat bestämma hur länge dem skulle vegga, så att dem kunde växt på sig mer än vad dem gjort i nuläget. Jag har ju ganska mycket yta att använda och tidsmässigt så kan har jag inte heller bråttom.
Jag har bytt kruka 2 ggr Hade beställt 2 st smartpots som inte kom fram i tid och därför satt jag o väntade så länge jag kunde me o byta. Och i slutändan använde jag inte smartpotsen endå :P
Citera
2017-02-23, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukas112
Tackar Det är Bulk Seed Bank. För att jag hellre hade velat bestämma hur länge dem skulle vegga, så att dem kunde växt på sig mer än vad dem gjort i nuläget. Jag har ju ganska mycket yta att använda och tidsmässigt så kan har jag inte heller bråttom.
Jag har bytt kruka 2 ggr Hade beställt 2 st smartpots som inte kom fram i tid och därför satt jag o väntade så länge jag kunde me o byta. Och i slutändan använde jag inte smartpotsen endå :P

Ok. Ja det är väl det enda negativa med autos. Det finns inte så mycket tid för återhämtning om de hamnar i chock.

I med två nya frön i smartpotsen och kör på igen.
Så får du lite rull på det också. Håll inte på att flytta runt krukorna, låt de stå i lugn och ro under ledpanelen i tältet och var inte å fippla så mycket på dom.

Ljus och miljö är viktigare än dyr näring. I den där jorden lär det finnas näring till nästan hela vegen, börjar dom blekna så ge dom lite N.
Citera
2017-02-23, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slavik
Ok. Ja det är väl det enda negativa med autos. Det finns inte så mycket tid för återhämtning om de hamnar i chock.

I med två nya frön i smartpotsen och kör på igen.
Så får du lite rull på det också. Håll inte på att flytta runt krukorna, låt de stå i lugn och ro under ledpanelen i tältet och var inte å fippla så mycket på dom.

Ljus och miljö är viktigare än dyr näring. I den där jorden lär det finnas näring till nästan hela vegen, börjar dom blekna så ge dom lite N.

Ja det ska jag nog göra, köpte faktist 5 frön
Det är riktigt svårt att inte fippla, jag tittar till dem kankse 5-6 ggr om dan
Du har Pm btw!
Citera
2017-02-23, 18:24
Medlem
Det hör till att fippla på dem minst 5-6 ggr om dagen när man odlar för första gången

Fett intressant att se en LED-odling, kommer följa det här med spänning
Citera
2017-02-23, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cracker-jack
Det hör till att fippla på dem minst 5-6 ggr om dagen när man odlar för första gången

Fett intressant att se en LED-odling, kommer följa det här med spänning

Vad roligt och höra, spännande att få se resultatet också då många är så negativa till leds, kanske inte får världens största monsterskörd iom att det är min första ggn men nått lär man väll få

Räknat dagar sen fröna poppade upp ur jorden och hamnade på 35 dagar.
Ska ta bättre bilder också, blev dålig kvalle iom att jag skickade bilderna via facebook till datorn
Citera
2017-02-23, 22:40
Medlem
Tänk på internetsäkerhet. Ladda ALDRIG upp knark via facebook och använd dig av Tor eller VPN. Polisen är inte dumma, kommer de på dig när du inte odlar kan de säkerligen ändå koppla samman dig med att du odlade och på så sätt få ett hårdare straff
Citera
2017-02-24, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukas112
Vad roligt och höra, spännande att få se resultatet också då många är så negativa till leds, kanske inte får världens största monsterskörd iom att det är min första ggn men nått lär man väll få

Räknat dagar sen fröna poppade upp ur jorden och hamnade på 35 dagar.
Ska ta bättre bilder också, blev dålig kvalle iom att jag skickade bilderna via facebook till datorn

Äsch, de som inte gillar leds är gamla rävar som aldrig kommer byta från hid oavsett eller folk som läst för lite.

Jag har sett 1gpw+ odlingar med gamla marshydro300 paneler, är man duktig går det med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in