2017-02-22, 22:13
Medlem
Jag håller på att frysa ihjäl på jobbet. Och det är mig det är fel på och inte temperaturen på arbetet ska tilläggas.

Det går att lösa genom att gå runt i stickade polotröjor (gärna dubbla) eller skjorta/blus med ullkofta och sjal/scarf över. Men det blir väldigt tråkigt och likartat. Och jag tycker heller inte det är så jättesnyggt då det lätt blir oformligt.

Jag är kvinna, kring 40, kort och korta ben (så försvinner överkroppen i för mycket kläder blir det inget bra slutresultat). Midjan är absolut största tillgången, i övrigt finns lite kurvor men inga excesser direkt
Citera
2017-02-22, 22:50
Medlem
constants avatar
Testa tunt outdoor-underställ i ull eller nylon.
Citera
2017-02-22, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Testa tunt outdoor-underställ i ull eller nylon.

Räcker tyvärr inte, jag har provat. Både i syntetmaterial och tunn ull (eller kanske ullmix, blev osäker).

Verkar behövas just flera lager eller en tjockare "luftig" tröja så det blir luft emellan tyvärr.
Citera
2017-02-22, 22:57
Medlem
Tillägg.

Idag hade jag jeans (skinny), långärmad tunn tröja, långärmad skjorta samt en tunnare cardigan över. Sjal i halsen.

Fick likförbannat dra på mig en kofta med hög krage för att inte frys ihjäl.

Jag fryser för övrigt på sommaren med, men då är det lättare utan att se ut som en michelingubbe.
Citera
2017-02-23, 12:57
Medlem
Memmajemmas avatar
Du har inte funderat på att boka tid hos läkare och kolla upp varför du fryser?

Att frysa så där mycket trots lager av kläder låter inte helt sunt.
Citera
2017-02-23, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Idag hade jag jeans (skinny), långärmad tunn tröja, långärmad skjorta samt en tunnare cardigan över. Sjal i halsen.

Fick likförbannat dra på mig en kofta med hög krage för att inte frys ihjäl.
Men vad har du på fötterna? Om du fryser om fötterna så fryser hela kroppen. Man ska isolera nerifrån och upp. Varmare skor, strumpor gör susen. Kanske även ett par bättre byxor.
Citera
2017-02-23, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Du har inte funderat på att boka tid hos läkare och kolla upp varför du fryser?

Att frysa så där mycket trots lager av kläder låter inte helt sunt.

Alltid varit frusen. Lågt blodtryck och inte så mycket underhudsfett.
Dvs inga fysiska fel/något som kan åtgärdas.
Citera
2017-02-23, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Men vad har du på fötterna? Om du fryser om fötterna så fryser hela kroppen. Man ska isolera nerifrån och upp. Varmare skor, strumpor gör susen. Kanske även ett par bättre byxor.

Ullstrumpor och skor. Fötterna fryser jag inte om (däremot om fötterna är kalla så spelar det ingen roll om jag så har dunjacka på mig inomhus såklart)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in