Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Jag håller givetvis med om att det fysiskt är hälsosammare att vara normalviktigt - jag plockade fram studien för att någon lekte expert och hävdade att det minsann alltid är - och i synnerhet hos äldre - en nackdel att vara överviktig. Så är det inte.
Om vi nu inte leker experter själva och inte håller oss till dementa eller äldre, eller vad du nu griper tag i för att av ren princip kunna vara i opposition, när är det för majoriteten av befolkningen INTE en nackdel att vara överviktig?
När man interneras i ett koncentrationsläger utan mat?
När man hamnar strandsatt på en öde ö?
Låt oss hålla oss till sannolika lägen och vetenskaplig konsensus.
När?
Jag förstår att du - särskilt om du själv bär på övervikt, vilket du utifrån din argumentation sannolikt gör - vill rationalisera, och gärna framhäva att det minsann inte alltid är en nackdel, men om du är ärlig mot dig själv, när har du tyckt att det har varit en fördel?
Exemplifiera gärna.
Sedan förstår du naturligtvis att du argumenterar ohederligt när du gör det, så jag ska inte gå in i när introspektion faktiskt kan vara en källa till vetande.
Det är klart att både du och Kajsa tror att ni är stolta över era kroppar. Gott så.