Citat:
Som är dina personliga åsikter om henne som inte är ett skit relevanta för ett feministforum och inte ens i närheten av en sanning.
Hon är inte "obscent" fet, inte överhuvudtaget. Utan rätt normalt överviktig efter en graviditet.
Hon har inga "rubbade" politiska åsikter, där ligger nog snarare du pyrt till, för vad är du? nazist? med den signaturen du ståtar med?
Vad gäller hennes leverne, dvs matvanor antar jag? så förstår jag inte heller vad det har med feminism att göra?
men fint då har du själv fasställt ämnet för din tråd...och den kan då läggas ner...för hennes matvanor...hennes övervikt....vad du tycker om hennes politiska åsikter är klart O.T.
Hon är inte "obscent" fet, inte överhuvudtaget. Utan rätt normalt överviktig efter en graviditet.
Hon har inga "rubbade" politiska åsikter, där ligger nog snarare du pyrt till, för vad är du? nazist? med den signaturen du ståtar med?
Vad gäller hennes leverne, dvs matvanor antar jag? så förstår jag inte heller vad det har med feminism att göra?
men fint då har du själv fasställt ämnet för din tråd...och den kan då läggas ner...för hennes matvanor...hennes övervikt....vad du tycker om hennes politiska åsikter är klart O.T.
Hon får givetvis göra vad hon vill med sin Instagram, och jag har själv inte ens besökt den då jag inte använder mig av det. Att kalla det som beskrivs här som "kroppspositivt" är ungefär som att säga att det är "konditionspositivt" att lägga upp bilder på en själv när man drar halsbloss och bli aggressiv när människor påpekar det felaktiga i det. Hänger du med?
Det är också intressant att notera att personen ifråga bara verkar vilja lyfta fram skavanker, hälsoproblem och liknande hos sig själv istället för att fokusera på positiva saker och inspirera människor. Vad vet jag? Ladda upp en mysbild med katten, en bild på det supergoda kaffe hon kan brygga eller en bild på den feministiska bok hon precis ska plöja igenom, eller en bild på de nya löparskorna. Om man nu vill inspirera och peppa särskilt kvinnor känns det i alla fall vettigare att flytta bort fokus från kroppen och mer mot aktiviteter, färdigheter och annat.
Det är rätt udda att lägga upp sådana typer av bilder som jag förstått att kontot har. Lite som att lägga upp en bild på sin fotsvamp eller en vårta - och bara ha den typen av bilder. Inte heller görs det på ett humoristiskt sätt eller med självdistans, då kan det för all del vara intressant, men som jag förstår kontot görs det med ett bittert tonfall. Det är detta jag tror människor reagerar på.
Jag hoppas och tror att det är därför de reagerar och inte är för att hon specifikt är kvinna och feminist.