• 1
  • 2
2021-05-04, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
r det ngon som verkligen tror att NOA skulle storma in hos ngon, dra en sck ver hans huvud och slpa ivg denne, fr ngra jvla piratkort?
Detta r om ngot fakenews.
Troligtvis handlar detta om ngot helt annat och polisen vill inte att andra individer ska frsvinna.

Haha din jvla pajjas 😂

Ngot r fre mora haffa dom oss. Anna ginner klagare. Katja nyberg idag fr SD har lst upp mina rttigheter och skyldigheter. Jo de r sant. Dom stormar folk som ser p tv.

De jvlarna har pajjat mitt liv. Fortfarande inte frisk.
Citera
2021-05-05, 00:08
Bannlyst
Kan dock tillgga att Katja har jag Inga problem med. Hoppas hon gr skillnad p riktigt Inom polisens verksamhet.

Hon var komenderad att haffa mig. Hennes jobb. Antagligen inte de roligaste jobbet hon ftt.

Bara vnta hoppas de rr om i regeringen till nsta val.

Har man haft NOA p sig som vanlig "Svensson" mr man fan inte bra kan jag sga.

De har resurser o.s.v..
Paranoia fr allt mjligt.
Citera
2021-05-05, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gumo
Kan dock tillgga att Katja har jag Inga problem med. Hoppas hon gr skillnad p riktigt Inom polisens verksamhet.

Hon var komenderad att haffa mig. Hennes jobb. Antagligen inte de roligaste jobbet hon ftt.

Bara vnta hoppas de rr om i regeringen till nsta val.

Har man haft NOA p sig som vanlig "Svensson" mr man fan inte bra kan jag sga.

De har resurser o.s.v..
Paranoia fr allt mjligt.

Hade du tnkt bidra med ngot eller vill du bara framhva vilken gangster du r? 🤔
Citera
2021-05-05, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gumo
De jvlarna har pajjat mitt liv. Fortfarande inte frisk.

P vilket stt har de pajjat ditt liv och hur menar du att du fortfarande inte r frisk?
Citera
2023-08-30, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BJonsson
Hade du tnkt bidra med ngot eller vill du bara framhva vilken gangster du r? 🤔

Sent svar men nej det r just det jag inte r. Ingen gangster. Jag ville bara ha billig tv. Och polisen trodde dom hittat 1 av Sveriges strsta ntverk. Det var fel. Vi var en av dom minsta ngonsin.

Jag svarade p frgan om att NOA inte skulle rycka ut haffa folk p.g.a pirattv. Jag kan sga att det r sant. NOA fr dessa uppdrag. Vare sig dom vill eller inte.
Citera
2023-08-30, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bikurdea
P vilket stt har de pajjat ditt liv och hur menar du att du fortfarande inte r frisk?

Urskta sent svar hr med. Jag r sllan inne p flashback.

Enligt advokaten skulle jag ifrn hktning bli dmd inom 6 mnader. I en cell satt jag i flera timmar fr trots att jag var helt borta i huvudet s fattade jag att vad jag n gr s mste jag ha advokat.

Noa frskte flera gnger skippa en advokat. Typ "kan vi inte ta frhret iaf"

Tyvrr s gav jag mig i allt fr mnga punkter d jag brts ned under de antal timmar frhret pgick. Jag r ju inte kriminell s hade 0 erfarenhet.

Jag fick en djup depression och troligen PTSD. Som jag aldrig gick p utredning ifrn. Tnk sjlv att inte leva kriminellt. Sedan stormas din lgenhet av 10-20 poliser/tekniker som springer runt 6 p morgonen allts inte ns lokalpolisen utan f.d krim NOA. Jag vntade i flera r p domen.

Jag har fortfarande psykiska besvr. Men nu hanterar jag detta.

I brjan s minsta lilla ljud vid min ytterdrr. Eller bilar som kte frbi s var paniken dr.

I flera r visste jag inte om jag skulle bli skadestndsskyldig i miljonklassen. Levde i ovissheten.

Fr ett brott som var jkligt oskyldigt i sammanhanget. Jag tjnade dessutom inga pengar att prata om. Investerade ibland i ny hrdvara bara fr att tekniken var mera intressant n sjlva tv kanalerna.

Lrt mig en hel del p vgen iaf. Mr bttre idag.

Men inte ett knyst p flera r frn hktning till dom ifrn ngon myndighet om detta.

Nu i efterhand kan jag minnas och skratta t det. Vi blste klagaren. Dmda blev vi. Men s minimalt det bara kunde bli. Utan advokatkostnader. Inte mera n en halv mnadsln.

Jag hade mngder med datorer i beslag. Dr halva mitt liv fanns. Semesterbilder o.s.v som ej fanns lagrade p annan plats m.m

Dom tnkte frstra en av mina laptops men fick tillbaka rubbet. Fr att jag kunde hvda att just den burken inte specifikt anvndes fr detta brott.

Men just dr och d. Trodde jag att mitt liv jag byggt upp. Skulle rasa. Bli tvungen slja allt man ger och har. Visst materiella ting. Men kunde t.o.m ftt g ifrn mitt eget hem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in