Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-21, 11:17
  #1
Avstängd
Jag håller på med en undersökning där olika målgrupper får svara på och diskutera samma fråga. Flashback består ju mestadels av unga killar, så jag hoppas att tråden får ligga här.

Frågan är: ser Samus rumpa fet ut eller inte?

http://i.imgur.com/4jJFtE9.jpg

Diskussion: Vad är det för detaljer (storlek, form, linjer/hur den är tecknad osv) som gör att den ser fet ut ELLER att den inte ser fet ut? Ge alltså inte bara er åsikt, utan förklara den också.

Annan diskussion: hur definieras en fet rumpa? Jag lovar att de flesta här har sin egen definition så låt oss diskutera för att få fram alla olikheter i våra åsikter.

Diskussionen handlar INTE om Samus rumpa är snygg eller inte.
Citera
2017-02-21, 13:09
  #2
Medlem
Den tycker jag inte ser fet ut, mer vältränad så som man ser många rumpbilder på tjejer som lägger upp träningsbilder på sina bakdelar.

Citat:
Ursprungligen postat av Jernmasken
Det där faller helt under tycke och smak. Den är ju som bekant delad, precis som baken.
Riktigt dålig tråd om du frågar mig och ett tecken på att din sysslolöset börjar bli ett problem för dig.
F ö var det där en riktig pojk-stjärt.

Du får ta och specificera vad exakt du tycker att pojkaktigt med den rumpan?
Citera
2017-02-21, 13:17
  #3
Avstängd
therefores avatar
Det ligger i midjan. Den tunna midjan får höfterna att framhävas.
Citera
2017-02-21, 14:46
  #4
Medlem
Kleops avatar
Den är rätt fet, typ 4 av 10 på fethetsskalan, och 1 är inte den minsta rumpan utan den minsta rumpan som fortfarande kan klassas som fet. Måste dock tilläggas att det är en fin datarumpa.
Citera
2017-02-21, 14:54
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av givesashit4u
Den tycker jag inte ser fet ut, mer vältränad så som man ser många rumpbilder på tjejer som lägger upp träningsbilder på sina bakdelar.

Citat:
Ursprungligen postat av Kleop
Den är rätt fet, typ 4 av 10 på fethetsskalan, och 1 är inte den minsta rumpan utan den minsta rumpan som fortfarande kan klassas som fet. Måste dock tilläggas att det är en fin datarumpa.

OK, en som tycker den ser vältränad ut och en som tycker den är småfet. Vad med rumpan gör att den ser vältränad/småfet ut?
Citera
2017-02-21, 15:04
  #6
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
OK, en som tycker den ser vältränad ut och en som tycker den är småfet. Vad med rumpan gör att den ser vältränad/småfet ut?
Ja absolut, en fet rumpa betyder ju inte att den består av mycket fett. Det kan vara muskler också. Resten av hennes kropp är ju vältränad så rumpan är väl det också. Men det är hur rumpan ser ut i relation till kroppen som gör det tror jag. Om tjejen var tjock skulle man ju kalla henne just det och inkludera rumpan i den bedömningen. Nu är det just att rumpan ser stor jämfört med midjan som får den att se fet/vältränad ut.
Citera
2017-02-21, 15:08
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kleop
Ja absolut, en fet rumpa betyder ju inte att den består av mycket fett. Det kan vara muskler också. Resten av hennes kropp är ju vältränad så rumpan är väl det också. Men det är hur rumpan ser ut i relation till kroppen som gör det tror jag. Om tjejen var tjock skulle man ju kalla henne just det och inkludera rumpan i den bedömningen. Nu är det just att rumpan ser stor jämfört med midjan som får den att se fet/vältränad ut.

Fet och vältränad är inte förenligt. Antingen är den fet, och har då mycket fett, eller så är den vältränad och har mycket muskler.
Citera
2017-02-21, 15:09
  #8
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Fet och vältränad är inte förenligt. Antingen är den fet, och har då mycket fett, eller så är den vältränad och har mycket muskler.
Den rumpan är helt klart mer vältränad än den är fet.
Citera
2017-02-22, 00:59
  #9
Medlem
Rumpan på vänstra bilden är lite trist, otränad och relativt stor utan att vara fet.
Den högra är däremot i tränad form och delikat. Inget sladder där, och således inte fet.
Citera
2017-03-13, 09:21
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Rumpan på vänstra bilden är lite trist, otränad och relativt stor utan att vara fet.
Den högra är däremot i tränad form och delikat. Inget sladder där, och således inte fet.
Om den vänstra rumpan är otränad och stor, hur kan den då inte vara fet?
Citera
2017-03-14, 18:13
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Om den vänstra rumpan är otränad och stor, hur kan den då inte vara fet?

Om du inte förstår skillnaden mellan fet och otränad, så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Den här kan du få tillbaka
Citera
2017-04-22, 20:06
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Om du inte förstår skillnaden mellan fet och otränad, så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Den här kan du få tillbaka
Jo, men nu var det ju fråga om otränad OCH stor. Låter som en fet röv i mina öron.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback