Citat:
Ursprungligen postat av
ReclaimYourMind
Tycker du det är okej att gå på zoo och titta på djur bara för att det är kul? Tycker du det är okej att masslakta levande själar bara för att du vill äta gott?
Man kan vända på allt så att det låter illa. För det första så har jag inte sagt något om att "plocka på mig" och för det andra så skulle jag ha ett relativt stort inhängnat område där den kunde springa fritt. Dessutom ge den mat och massor med kärlek! "Fångenskap" my pink ass. Gäller alla husdjur isåfall sluta hyckla! Du vet precis som jag att det finns mängder av folk som varken bör ha hund eller katt.
Poängen var att bara för någonting är emot lagen så är det inte automatiskt något dåligt. Det är skillnad på brott och "brott". Med en bra ägare och tillräckligt med utrymme så ser jag absolut inte att det skulle vara några problem, tvärt om! Jag skulle vart fall vara jävligt dedikerad som sagt och vad du eller någon annan tycker rör mig inte i ryggen.
Men oj jag tror bestämt du blev lite upprörd? Sansa dig nu och försök diskutera logiskt i stället för att veva vilt omkring dig som en höna utan huvud.
Lodjur är köttätare så om du ska ha en sån i din privata lilla djurpark kommer du ha många levande själar på ditt samvete....
Var hade du tänkt få tag i lodjurungen då, om man får lov att fråga, om inte du eller nån annan snor den från sin vilda mamma? Om du nu har sån omtanke om djur, kan du inte tänka dig den hade haft det bättre med henne och sina kullsyskon i frihet?
Har du nån vana eller utbildning i att sköta och domesticera vilda djur? Det räcker liksom inte med att slå sig för bröstet, kaxigt skita i allt och alla full av uppblåst självförtroende och tro att
*Kärlek* ska räcka? Och mat skulle den få också! Jävligt dedikerad minsann!