Flashback bygger pepparkakshus!
2017-02-21, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosack
Nu kan jag inte hålla mig längre!!

Ända sedan Trump blev vald till President (innan också egentligen) har ett stående inslag i svenska media varit hur olika kändisar hånar och gör sig lustig över honom och hans olika uttalanden. Det har ju verkligen eskalerat sedan uttalandet som den här tråden handlar om.
Först "vi fattar ingenting, vad då terrordåd i Sverige i torsdags?" Sen, när förklaringen kommer att han åsyftade programmet i Fox News om läget i Sverige pga av den havererade massinvandringen till Sverige. "Vaddå då, här är väl inga problem eller?" Inslag i TV4, SVT, Tidningar, you name it, "experter" som analyserar... Helt galna proportioner!
Ingen förstår hur Trump kan säga så dumma saker om fina Sverige och alla våra fina invandrare.

Så idag när jag vaknar och kollar G-P:s hemsida, gp.se, till frukosten. Vad ser jag då?
Jo överst står det

http://www.gp.se/nyheter/sverige/v%C...olis-1.4166085

Upplopp! I Sverige. Något som för 25 år sedan hade varit helt otänkbart! T o m för 10 år sedan tror jag.

Ok, jag scrollar ner lite:

http://www.gp.se/n%C3%B6je/sex-and-t...rump-1.4165550

Fridfulla? Jo jag tackar jag!
Om det nu var Arlanda hon landade på så är det bara 34,8 km från Rinkeby, där det inatt var upplopp, bilbränder och stenkastning mot Polisen. Fast sånt är ju vardagsmat i Sverige idag, så egentligen är ju allt lugnt!?

Man ställer ju sig frågan: Vad sysslar de med på nyhetsredaktionerna egentligen? Redaktören på G-P, sov han inatt eller? Jag menar, ser de verkligen inte hur dumt det ser ut??

Läget i Sverige börjar påminna om hur den berömde Bagdad Bob i Irak i direktsänd TV totalförnekade att Amerikanerna ens existerade, och särskilt inte på Iraks territorium. Samtidigt som amerikanska stridsvagnar rullade förbi i bakgrunden.
Man vet inte om det är komiskt eller tragiskt...
Snacka om parallella verkligheter!
Om läget i Sverige kan man dock bara känna sorg

Hahaha..

Det visade sig att Trumps utsagor var helt tagna ur luften - "sex and the city"-tanten kan nämligen meddela från Arlanda flygplats att Sverige är superfridfullt.

Snopet Trump!
Citera
2017-02-21, 08:41
Medlem
FlashyBears avatar
Haha, vad kan man säga "Karma is a bitch"

Ett våldsamt upplopp i Stockholms Bagdad (det såg ut som ett krigszon enligt SVT) efter att media gick all-in mot Trump/Fox News..
Citera
2017-02-21, 08:42
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Naturligtvis beviljades inte alla 160 000 asyl. Att nämna asylsökande är egentligen ointressant, bättre att använda faktiska invandrare. Hur många de var har jag ingen aning om mer än att de var jäkligt många. Med rätt siffror blir diskussionen intressantare.

Sen verkar FoxNews helt missat att Sverige inte längre för den politik de kritiserar. En majoritet av både politiker och invånare föredrar minskad invandring.

Under senaste åren har anhöriginvandring som följer med beviljad asyl varit lika sto eller större än antalet avslag. Sedan får vi inte glömma att avslag sällan innebär att personen verkligen lämnar Sverige eller ens att personen inte längre får svenska förmåner.
Citera
2017-02-21, 08:46
Medlem
Och Expressens Malte Persson vill nu dra sitt strå till stacken och i gammal hederlig svensk vänsteranda förmana oliktänkande till fortsatt tystnad om de frågor som Trumps uttalande gäller:

"Det gäller både det bra och det dåliga: ledarskribenter och andra som på hemmaplan svartmålar Sverige med myter om ”no go-zoner” och våldtäktsepidemier är i högsta grad medskyldiga."

Det är allt bra märkligt det här landet.
Citera
2017-02-21, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Naturligtvis beviljades inte alla 160 000 asyl. Att nämna asylsökande är egentligen ointressant, bättre att använda faktiska invandrare. Hur många de var har jag ingen aning om mer än att de var jäkligt många. Med rätt siffror blir diskussionen intressantare.

Sen verkar FoxNews helt missat att Sverige inte längre för den politik de kritiserar. En majoritet av både politiker och invånare föredrar minskad invandring.

Man har inte ändrat så värst mycket på Sveriges hållning när det gäller invandring.
Det som har ändrats är mängden som kommer till Sverige. Det är därför det inte är jättehög anstormning till Migrationsverket.
När fördämningen i Turkiet brister så kommer vi drunkna i ansökningar.

Så nog kan Fox ta upp de problem som Sverige faktiskt har. Senast inatt så brann det i Rinkeby och tydligen så var det ett stort antal poliser på plats. Men det har väl aldrig hänt enligt svenska medier?
Citera
2017-02-21, 09:02
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Har länken till Tucker Carlson uppföljning postats? Annars är den här:

http://video.foxnews.com/v/533057869...#sp=show-clips
Pinsamt... En random journalist från USA har kunnat undersöka snabbt (på mindre än 24 timmar) läget i Sverige och ställa bättre frågor än svenska "experter"
Citera
2017-02-21, 09:37
Medlem
Carl Bildt varje fall står upp för Sverige nu på ett föredömligt sätt, åtminstone en svensk politiker som inte är feg. Vågar slå hårt mot hårt efter Trumps offentliga förnedring av Sverige.
http://www.expressen.se/nyheter/dona...k-mot-sverige/

https://www.twitter.com/carlbildt?lang=sv
Senast redigerad av msthlm37 2017-02-21 kl. 09:40.
Citera
2017-02-21, 09:49
Medlem
Tycker att en del av er rör ihop den svenska polisens helt oerhörda mesighet och tafatthet med invandringen. Tyvärr saknar den svenska polisen både makt och resurser för att rensa/stävja de kriminella element som finns.

Det måste till betydligt hårdare tag mot buset i Sverige oavsett om buset råkar vara invandrare eller ej med i vissa fall betydligt hårdare straffskalor.

Det som sker i tex Rinkeby och Malmö är totalt oacceptabelt och invandrarna drabbas själva lika hårt av detta som alla andra.
Senast redigerad av msthlm37 2017-02-21 kl. 09:55.
Citera
2017-02-21, 09:49
Medlem
cerns avatar
Diskutionen om Trumps uttalande om Sverige är igång för fullt på Spanska nyhetskanaler.

Holy shit! Detta var ju större än vad jag trodde!
Citera
2017-02-21, 09:53
Medlem
Kosacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Hahaha..

Det visade sig att Trumps utsagor var helt tagna ur luften - "sex and the city"-tanten kan nämligen meddela från Arlanda flygplats att Sverige är superfridfullt.

Snopet Trump!

"Nyheten" om hennes Trump-hån verkar vara borttagen från gp nu.
Pinsamt, G-P?
Citera
2017-02-21, 09:54
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Diskutionen om Trumps uttalande om Sverige är igång för fullt på Spanska nyhetskanaler.

Holy shit! Detta var ju större än vad jag trodde!
DN är inte glada:

https://unvis.it/mobil.dn.se/ledare/...sveriges-rykte
Citera
2017-02-21, 10:08
Medlem
Fox: "- Sverige, ni har njutit av att under de senaste dagarna förlöjliga vår nya president. Grattis, nu tar vi fram ett mikroskop för att se vad som egentligen händer i ert land. Vi ska undersöka vad svenskarna tycker om inflödet av flyktingar."

Intressant. En amerikansk mediajätte rullar alltså in med ett identifierat uppdrag. Det här kan bli fartfyllt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in