2017-02-20, 15:19
Medlem
Svetsfluxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Ok, men i så fall har dominerande medier över hela världen gjort samma exakt samma feltokning.

Som sagt. Det man inte vill förstå förstår man inte. Gäller såväl dig som vissa media. Att all dominerande media över hela världen inte vill förstå stämmer förstås inte. Men de som väljer att inte förstå visar bara sin politiska agenda.
Citera
2017-02-20, 15:22
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Källa på att reklamtevekanaler är Trumps främsta kunskapskällor, tack, eftersom jag misstänker att du snackar sk-t eller medvetet ljuger.

Jag tolkar verkligheten på ett rimligt sätt. Utifrån vad T. sade verkar han ju ha dålig koll på Sverige och fått en nyhet från Fox ( en reklamkanal ), eftersom han utropar:" Sverige, vem skulle ha trott det??", utifrån den - för honom - nyvunna insikten om att vi har en del problem med invandringen här. Jag tycker det är rimligt tolkat och om du tror att jag snackar skit eller ljuger med flit, så bjuder jag på det. De flesta människor håller givetvis med mig, och jag skulle inte ägna dyrbar tid åt att framställa åsikter som inte vore värda att framställa.
Trump är okunnig, vårdslös och ljuger som en häst travar. Jag har inga källor på det. Alltihop är uppenbart. Det är ett rent underverk att han fått så många devota beundrare inte bara i USA, utan också i Sverige. Dessa bryr sig inte om det som är uppenbart. De tror sig se något annat och mer. De är ... mystiker.
Citera
2017-02-20, 15:23
Medlem
arbetets avatar
Färsk Tweet från Trump:

Donald J. Trump
Verifierat konto
‏@realDonaldTrump

Give the public a break - The FAKE NEWS media is trying to say that large scale immigration in Sweden is working out just beautifully. NOT!

https://twitter.com/realDonaldTrump/...81539997253636
Citera
2017-02-20, 15:24
Bannlyst
Nej, värst var - och det är detta som det borde bli rejäl debatt om och som poliserna borde "stå till svars" för - att när han frågade om huruvida det mörkades så

1: kom inget svar utan en lång tyyyyyyystnad.
2: När väl svaret kom så var det en klassisk "diversion" och man pratade om risken i bli stämplad rasist

Alltså, två toppoliser i sverige som när de får frågan om deras egen myndighet mörkar fakta, INTE omedelbart svarar: NEJ.....

Den frågan och det svaret hade varit tillräckligt för hela reportaget.

Rubrik borde vara i media: "Svenska poliser erkänner att myndigheten mörklägger fakta"

Citat:
Ursprungligen postat av trojaner
Tack för länken!

Beklämmande att se regnbågsdumbommarna på slutet av filmen....helt PK-fierade

Otäckt när reportern höll på att åka på stryk när kamerorna var av....just typiskt blattebeteende.

Värst var när de två intervjuade polismännen berättade om att våra poliser avbryter biljakter när flyktbilen når sk nogozoner typ Rinkeby
Citera
2017-02-20, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Färsk Tweet från Trump:

Donald J. Trump
Verifierat konto
‏@realDonaldTrump

Give the public a break - The FAKE NEWS media is trying to say that large scale immigration in Sweden is working out just beautifully. NOT!

Han är verkligen Shit-poster in cheif.
Det här är fantastiskt
Citera
2017-02-20, 15:27
Medlem
elgecys avatar
Läste precis att Melania röstade "independent" (?) och inte republikanskt. Vad skulle den svenska motsvarigheten till detta independent vara?
Citera
2017-02-20, 15:41
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Läste precis att Melania röstade "independent" (?) och inte republikanskt. Vad skulle den svenska motsvarigheten till detta independent vara?
Man kan vara registrerad Demokrat eller Republikan inför valet. Om man inte är något av det är man Independent och då röstar man som det. Det finns alltså inget sådant parti.
Citera
2017-02-20, 15:45
Medlem
Hoppsan, nu är det nog några politiker och journalister som svettas. Rätt jobbigt att sitta med dåliga kort och bli synad av världens mäktigaste man.
Citera
2017-02-20, 15:47
Medlem
Hahaha Donald Trump är verkligen en mardröm för svensk PK-media med sina utspel. Nu slåss de för livet för att upprätthålla bilden som rämnar
Citera
2017-02-20, 15:50
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Donald J. Trump (@realDonaldTrump)

Syftar han på svensk media?
Citera
2017-02-20, 15:54
Medlem
Furillens avatar
Citat:
Färsk Tweet från Trump:

Donald J. Trump
Verifierat konto
‏@realDonaldTrump

Donald Trump is a game changer.
Citera
2017-02-20, 15:54
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Jag tolkar verkligheten på ett rimligt sätt. Utifrån vad T. sade verkar han ju ha dålig koll på Sverige och fått en nyhet från Fox ( en reklamkanal ), eftersom han utropar:" Sverige, vem skulle ha trott det??", utifrån den - för honom - nyvunna insikten om att vi har en del problem med invandringen här. Jag tycker det är rimligt tolkat och om du tror att jag snackar skit eller ljuger med flit, så bjuder jag på det. De flesta människor håller givetvis med mig, och jag skulle inte ägna dyrbar tid åt att framställa åsikter som inte vore värda att framställa.
Trump är okunnig, vårdslös och ljuger som en häst travar. Jag har inga källor på det. Alltihop är uppenbart. Det är ett rent underverk att han fått så många devota beundrare inte bara i USA, utan också i Sverige. Dessa bryr sig inte om det som är uppenbart. De tror sig se något annat och mer. De är ... mystiker.
Kan jag få en källa på att Trumps insikt om situationen i Sverige var "nyvunnen" den 17/2?
Eller är det här bara dina fria fantasier, som mystiskt förvandlas till alternativa fakta i din parallella verklighet av vanföreställningar? Anger du en källa på att kunskapen var "nyvunnen", som du självsäkert påstår, så kan vi ju direkt avfärda att du fantiserar fritt och blandar ihop dina fantasier med verkligheten. Kan du inte ange en källa kan vi dra slutsatsen att du "ljuger som en häst travar", dvs. det som du förtalande beskyller andra för helt utan källa och stöd i verkligheten.

Kan jag få en källa på att "de flesta människor […] håller med [dig]"?
Eller är det här bara fria fantasier och vanföreställningar, som du rafsar ihop till argumentationsfelet "argumentum ad populum"?

Har du intellektuell kapacitet att skilja på hur det "verkar" i dina ögon och i dina fantasier å ena sidan, och hur det verkligen är i själva verkligheten å andra sidan? Har du någon oberoende, dvs. icke jävig, som kan styrka det? Har du kanske t o m en källa på det?

Här på forumet brukar nassarna som tror på den judiska världskonspirationen envist hävda om sig själva att de "tolkar verkligheten på ett rimligt sätt" precis som du gör. Vi som verkligen tolkar verkligheten på ett rimligt sätt behöver dock aldrig hävda detta om oss själva, utan låter det helt enkelt framgå av våra argument och vår beredvillighet att belägga våra påståenden med källor.
Varför tror du att du kan fälla rimliga omdömen om dig själv på det sätt som nassarna gör?

Jag skulle säga om dig att du är "okunnig, vårdslös och ljuger som en häst travar" i dina inlägg här, på det sätt du utan att kunna belägga det uttalar dig om Trump. Och jag behöver faktiskt inte ange någon källa eftersom jag tydligt markerar att det är min åsikt och inte framställer bedömningen som ett objektivt faktum.
Vi som bygger upp trovärdighet klarar av att skilja på åsikter och fakta och gör det, medan ni som förstör er egen trovärdighet med lögner inte gör den skillnaden – troligen för att ni inte har intellektuell kapacitet för det och istället blandar ihop era fantasier och vanföreställningar med själva verkligheten i en debilicerande gröt, som gör att ni inte är medvetna om att ni ljuger och sprider "alternativa fakta".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in