Citat:
Ursprungligen postat av
kajus333
Jag tolkar verkligheten på ett rimligt sätt. Utifrån vad T. sade verkar han ju ha dålig koll på Sverige och fått en nyhet från Fox ( en reklamkanal ), eftersom han utropar:" Sverige, vem skulle ha trott det??", utifrån den - för honom - nyvunna insikten om att vi har en del problem med invandringen här. Jag tycker det är rimligt tolkat och om du tror att jag snackar skit eller ljuger med flit, så bjuder jag på det. De flesta människor håller givetvis med mig, och jag skulle inte ägna dyrbar tid åt att framställa åsikter som inte vore värda att framställa.
Trump är okunnig, vårdslös och ljuger som en häst travar. Jag har inga källor på det. Alltihop är uppenbart. Det är ett rent underverk att han fått så många devota beundrare inte bara i USA, utan också i Sverige. Dessa bryr sig inte om det som är uppenbart. De tror sig se något annat och mer. De är ... mystiker.
Kan jag få en källa på att Trumps insikt om situationen i Sverige var "nyvunnen" den 17/2?

Eller är det här bara dina fria fantasier, som mystiskt förvandlas till alternativa fakta i din parallella verklighet av vanföreställningar? Anger du en källa på att kunskapen var "nyvunnen", som du självsäkert påstår, så kan vi ju direkt avfärda att du fantiserar fritt och blandar ihop dina fantasier med verkligheten. Kan du inte ange en källa kan vi dra slutsatsen att du "ljuger som en häst travar", dvs. det som du förtalande beskyller andra för helt utan källa och stöd i verkligheten.
Kan jag få en källa på att "de flesta människor […] håller med [dig]"?

Eller är det här bara fria fantasier och vanföreställningar, som du rafsar ihop till argumentationsfelet "
argumentum ad populum"?
Har du intellektuell kapacitet att skilja på hur det "verkar" i dina ögon och i dina fantasier å ena sidan, och hur det verkligen är i själva verkligheten å andra sidan? Har du någon oberoende, dvs. icke jävig, som kan styrka det? Har du kanske t o m en källa på det?
Här på forumet brukar nassarna som tror på den judiska världskonspirationen envist hävda om sig själva att de "tolkar verkligheten på ett rimligt sätt" precis som du gör. Vi som verkligen tolkar verkligheten på ett rimligt sätt behöver dock aldrig hävda detta om oss själva, utan låter det helt enkelt framgå av våra argument och vår beredvillighet att belägga våra påståenden med källor.
Varför tror du att du kan fälla rimliga omdömen om dig själv på det sätt som nassarna gör?
Jag skulle säga om dig att du är "okunnig, vårdslös och ljuger som en häst travar" i dina inlägg här, på det sätt du utan att kunna belägga det uttalar dig om Trump. Och jag behöver faktiskt inte ange någon källa eftersom jag tydligt markerar att det är min åsikt och inte framställer bedömningen som ett objektivt faktum.
Vi som bygger upp trovärdighet klarar av att skilja på åsikter och fakta och gör det, medan ni som förstör er egen trovärdighet med lögner inte gör den skillnaden – troligen för att ni inte har intellektuell kapacitet för det och istället blandar ihop era fantasier och vanföreställningar med själva verkligheten i en debilicerande gröt, som gör att ni inte är medvetna om att ni ljuger och sprider "alternativa fakta".