2017-02-22, 18:32
Medlem
DN har väldigt svårt att släppa detta nederlag. Nu har DN hittat några fotografer som säger att - håll i er nu - inslaget i Fox News har redigerats oetiskt:

http://www.dn.se/kultur-noje/han-fil...tiska-metoder/

Butthurt. Det är den första associationen jag får när jag tänker på DN.
Citera
2017-02-22, 21:39
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Citat:
Fotografen om Fox-inslaget: Materialet klipptes oseriöst
Fotografen som filmade inslaget som låg bakom Trumps utspel om Sverige anklagar nu filmens producent för oetiska metoder.
– Jag skulle aldrig ställt upp om jag känt till hur oetiskt och oseriöst materialet skulle klippas ihop, säger en av fotograferna som var med och gjorde filmen, till DN.
https://www.svd.se/fotografen-materi...-sverigeutspel

Sakta men säkert rullar det upp vad som skett vid intervjun av dom svenska poliserna.
Trollvarningen är stor här, och poliserna får backup av fotografen som filmade intervjuerna som har mycket att informera om. Trumps underrättelsetjänst Fox News är inte ärliga och inte heller Horowitz.
Citera
2017-02-22, 22:13
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.svd.se/fotografen-materi...-sverigeutspel

Sakta men säkert rullar det upp vad som skett vid intervjun av dom svenska poliserna.
Trollvarningen är stor här, och poliserna får backup av fotografen som filmade intervjuerna som har mycket att informera om. Trumps underrättelsetjänst Fox News är inte ärliga och inte heller Horowitz.
Japp! Det intressanta att Horowitz, Trump och Fox News infiltrerade BRÅ sedan 2000. De tvingade BRÅ att ge ut en hittepårapport som tydligt visade att även om man kompenserar för social-ekonomiska faktorer är MENA starkt överrepresenterade när det gäller grova brott (åtminstone 3-5 gånger).

Hur vet jag att det är en hittepårapport? Jo, det är därför BRÅ inte vågar göra om den. Allmänheten får inte veta sanningen att det är svensken som gruppvåldtar och dödar!

Am I right?
Citera
2017-02-22, 22:17
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Japp! Det intressanta att Horowitz, Trump och Fox News infiltrerade BRÅ sedan 2000. De tvingade BRÅ att ge ut en hittepårapport som tydligt visade att även om man kompenserar för social-ekonomiska faktorer är MENA starkt överrepresenterade när det gäller grova brott (åtminstone 3-5 gånger).

Hur vet jag att det är en hittepårapport? Jo, det är därför BRÅ inte vågar göra om den. Allmänheten får inte veta sanningen att det är svensken som gruppvåldtar och dödar!

Am I right?

Hela du är hittepå och kommenterar alltid utan direkt svar. Nu vet du kanske varför- Du har inget att tillföra som säger motsatsen. Så det är alltså fotografen som vet och intygar att filmen är klippt. Taskigt för Trump, Fox, och Horowitz. Alla vet ju vad Fox går för iofs men nu vet man ännu mer.
Senast redigerad av Moosky 2017-02-22 kl. 22:19.
Citera
2017-02-22, 22:38
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Hela du är hittepå och kommenterar alltid utan direkt svar. Nu vet du kanske varför- Du har inget att tillföra som säger motsatsen. Så det är alltså fotografen som vet och intygar att filmen är klippt. Taskigt för Trump, Fox, och Horowitz. Alla vet ju vad Fox går för iofs men nu vet man ännu mer.
Och Horowitz säger att den inte är klippt. Så?
Sedan kan du se på själva filmen. Även om man utgår ifrån din teori att frågorna är "inklippta" får man nästan exakt samma helhetsbild.

Har du ens kollat? Be my guest! Du behöver inte alltså lyssna på hans fråga, lyssna bara på svaren
https://www.youtube.com/watch?v=RqaIgeQXQgI

Jag absolut kan tänka mig att Horowitz tog bort det "positiva" som polisen sa. Men inte en chans att han skulle "klippa" fråga-svar som du tycks insinuera (eller?).

Även fotografen ger inget exempel utan säger att
Citat:
oetiskt och oseriöst materialet skulle klippas ihop
Mycket vagt! Och vad fan betyder "oetiskt klippt"
Citera
2017-02-22, 23:33
Avstängd
Citat:

Svaren från poliserna är inte av ja- och nejtyp, utan långa och fristående. Så även om du tror på konspirationsteorier som att poliserna svarar på andra frågor än de som hörs i filmen spelar inte det någon roll för svaren.

T.ex. när poliserna ger ett långt svar om att det finns kalashnikovs och handgranater från Balkan på gatorna. Det spelar ingen roll vad frågan var.
Senast redigerad av borskungen 2017-02-22 kl. 23:35.
Citera
2017-02-23, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear

Am I right?
Du har fel. En viktig anledning till att inte registrera nationalitet är att vi inte vill uppleva ett nytt skräckvälde som fanns på 30-talet där människor sorterades ut och avrättades i stor skala.
Citera
2017-02-23, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Svaren från poliserna är inte av ja- och nejtyp, utan långa och fristående. Så även om du tror på konspirationsteorier som att poliserna svarar på andra frågor än de som hörs i filmen spelar inte det någon roll för svaren.

T.ex. när poliserna ger ett långt svar om att det finns kalashnikovs och handgranater från Balkan på gatorna. Det spelar ingen roll vad frågan var.
Nu får du väl ändå ge dig. Fotografen har berättat hur inspelningen gick till. Det kan man inte kalla för "konspirationsteorier".

I Sverige inträffar cirka 1 mord per 100,000 invånare. I USA 6 mord per 100,000 invånare. I Detroit 54 mord per 100,000 invånare.

Jag trött på er sverigehatare. Ni sprider dynga om vår nation.
Citera
2017-02-23, 10:36
Medlem
Jösses, man undrar verkligen som händer med vår värld just nu, helt sjukt.

Nu har alltså Jimmie Åkesson och Mattias Karlsson lyckats få igenom en artikel i Wall Street Journal där de stödjer Trump och fortsätter smutskasta Sverige. :-(
https://www.wsj.com/articles/trump-i...ing-1487807010

http://www.expressen.se/nyheter/akes...rump-har-ratt/

Är ens amerikanarna medvetna om vad detta är för parti och dess bruna historia? Vill de verkligen indirekt ge stöd åt ett parti vars en av de allra första medlemmarna var en före detta SS medlem, dvs en så tvättäkta Nazist det bara kan bli?

Det är ungefär som om KKK plötsligt skulle börja försöka bli rumsrena... frågan är om WSJ skulle lyfta fram dem också, jag skulle inte tro det.

Det gör ont i mig att se SD motståndarna samt politikerna i Sverige så oerhört tafatta. :-(

Vadoadoa: Du skriver bra
Senast redigerad av msthlm37 2017-02-23 kl. 10:51.
Citera
2017-02-23, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
DN har väldigt svårt att släppa detta nederlag. Nu har DN hittat några fotografer som säger att - håll i er nu - inslaget i Fox News har redigerats oetiskt:

http://www.dn.se/kultur-noje/han-fil...tiska-metoder/

Butthurt. Det är den första associationen jag får när jag tänker på DN.

Om jag vore poliserna skulle jag stämma Fox News och Horowitz upp över öronen med hjälp av den bästa jävla advokat som går att finna.
Citera
2017-02-23, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadoadoa
Nu får du väl ändå ge dig. Fotografen har berättat hur inspelningen gick till. Det kan man inte kalla för "konspirationsteorier".

I Sverige inträffar cirka 1 mord per 100,000 invånare. I USA 6 mord per 100,000 invånare. I Detroit 54 mord per 100,000 invånare.

Jag trött på er sverigehatare. Ni sprider dynga om vår nation.

Du får vara hur trött du vill, men sanningen har kommit fram sent omsider. Sanningen som nu kommit fram kommer att segra. Även om du och dina kompisar försöker lura i folk något annat.
Citera
2017-02-23, 11:13
Medlem
NS_14s avatar
DN har i praktiken upphört att vara en tidning med journalistiskt uppdrag utan redaktionen har ställts om till totalt propagandakrig. Om den Löfven-vänliga tidsskriften kan man b la läsa:

Citat:
Dagens Nyheter var snabba med att publicera ett kritiskt svar på Åkessons och Karlssons artikel.

DN skriver att siffran 275.000 asylsökare "var väl rätt", men påpekar dömande att den exakt korrekta siffran är "273.117" och att "nästan två tredjedelar var under värsta flyktingkrisåret 2015".

Åkesson och Karlsson hänvisar också till Brottsförebyggande rådets nationella trygghetsundersökning som visar att otryggheten i Sverige ökar.

Detta kontrar DN med påståendet att det inte finns någon koppling till mellan hög asylinvandring och brott.

"DN kunde i en granskning för ett år sedan visa att det inte fanns någon brottsvåg som kunde kopplas till det stora antal asylsökande som då fanns registrerade hos Migrationsverket. En procent av polisens ingripanden gällde den här gruppen, som då bestod av 180.000 personer", skriver DN.

Denna "granskning" visade sig dock vara en bluff. DN hade kommit över samtliga händelser i polisens så kallade STORM-register, som noterar alla utryckningar och uppdrag som polisen får. Av 537.466 händelser under en viss period skulle enbart 5.000 var kopplade till asylsökare.

http://www.friatider.se/kesson-i-wal...-tt-om-sverige

DN fyller därmed ingen annan roll än att tillse att svensken röstar på Löfven. Man har sedan främlingen Woldodarski tagit över varit noga med att pumpa ut regimbulletiner med udden riktad mot svenska intressen men det är värre än någonsin just nu. Tidningen bör naturligtvis upplösas, Woldodarski utvisas och hela redaktionen ställas inför rätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in