2005-12-23, 23:50
Medlem
The Barrs avatar
Jag gick förbi stånden vid plattan i stockholm i dag och köpte rökt korv i ett gatustånd. De hade fyra olika korvar och ett erjudande som var 4 för 120. Jag köpte fyra olika korvar men nu märkte jag att den ena korven inte hade "lappen" kvar. De övriga var renkorv, älgkorv och vildsvinskorv, vet någon vad den sista var? Snälla hjälp mig, det är så jobbigt att inte veta vad det är för korv jag äter, jag orkar snart inte längre...
Citera
2005-12-24, 01:30
Medlem
memorexoneces avatar
HAHA!

Övrigt--> Mat & dryck
/moderator
memorexonece
Citera
2005-12-24, 01:54
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Barr
Jag gick förbi stånden vid plattan i stockholm i dag och köpte rökt korv i ett gatustånd. De hade fyra olika korvar och ett erjudande som var 4 för 120. Jag köpte fyra olika korvar men nu märkte jag att den ena korven inte hade "lappen" kvar. De övriga var renkorv, älgkorv och vildsvinskorv, vet någon vad den sista var? Snälla hjälp mig, det är så jobbigt att inte veta vad det är för korv jag äter, jag orkar snart inte längre...

Brännvinskorv med vitlök troligtvis, jag köpte ett fyrpack på Centralen idag, ren- älg- vildsvin- och denna
Citera
2005-12-24, 17:40
Medlem
Villons avatar
Japp, brännvinskorv. Julklappar till den del av släkten som jag fan inte vet vad de vill ha, men som iaf äter mat som alla andra.
Citera
2005-12-25, 10:10
Medlem
The Barrs avatar
underbart. Tack tack...
Citera
2005-12-25, 11:06
Medlem
kakburkens avatar
Nu vill jag inte vara elak men den fjärde korven i alla sådan paket saknar etikett och det av den enkla anledningen att ingen vet vad som är i den.
Mestadels slaktavfall man malt ner...typ hjärnan, tarmar, klövar, tungan och ögonen från lite olika djur. Sen pepprar man den och tillsätter vitlök och brännvin. Därav namnet Vitlökskryddad Brännvinskorv.

God Jul!
Citera
2005-12-25, 12:40
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburken
Nu vill jag inte vara elak men den fjärde korven i alla sådan paket saknar etikett och det av den enkla anledningen att ingen vet vad som är i den.
Mestadels slaktavfall man malt ner...typ hjärnan, tarmar, klövar, tungan och ögonen från lite olika djur. Sen pepprar man den och tillsätter vitlök och brännvin. Därav namnet Vitlökskryddad Brännvinskorv.

God Jul!
Eller också är det brännvinskorv där etiketten fallit av.
Citera
2005-12-25, 14:53
Medlem
Mysonoxens avatar
alla 4 av de jag köpte hade etikett.
Och ja: det finns mycket skumt i olika korvar, men ju dyrare korv dess bättre råvara gäller i regel.
Citera
2005-12-25, 19:28
Medlem
troglodytens avatar
Kakburken

Är du möjligen från Fagersta-trakten?

Ofin fråga, jag vet, bara undrar....
Citera
2005-12-25, 19:39
Medlem
En bajskorv kanske?

Förlåt, men någon måste utföra Flashbcks plikt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in