Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-19, 12:07
  #13
Medlem
Lönen i sig blir bra. Surt att man får jobba extra för det bara.

Men för er som älskar övertid och allt vad det nu innebär så är det det perfekta yrket. Väktaryrket är till och med bättre när det kommer till övertid, lön och även tillägg.
Citera
2017-02-19, 13:16
  #14
Medlem
RaketDoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliSko
Lönen i sig blir bra. Surt att man får jobba extra för det bara.

Men för er som älskar övertid och allt vad det nu innebär så är det det perfekta yrket. Väktaryrket är till och med bättre när det kommer till övertid, lön och även tillägg.
OB tillägget är sämre men vi har 50% extra betald per övertidstimme
Ordningsvakt är dock bäst betalt av de här 3 yrken.
__________________
Senast redigerad av RaketDoris 2017-02-19 kl. 13:17. Anledning: Glömde en sak i inlägget, Stavfel
Citera
2017-02-19, 13:48
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaketDoris
OB tillägget är sämre men vi har 50% extra betald per övertidstimme
Ordningsvakt är dock bäst betalt av de här 3 yrken.

Kanske ska bli ordningsvakt istället då... fast pengar är ju inte allt, men man vill ju ändå ha betalt för det man gör liksom
Citera
2017-02-19, 13:54
  #16
Medlem
RaketDoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingsbergssjon
Kanske ska bli ordningsvakt istället då... fast pengar är ju inte allt, men man vill ju ändå ha betalt för det man gör liksom
Tja.. är du ostraffad och gillar att arbeta med människor kör hårt. Utbildningen för polisen, den går på 8500kr sen sak du ha uniform en 10k till.
Citera
2017-02-19, 15:38
  #17
Medlem
Stickerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingsbergssjon
Eller hur... Jag jobbar i matbutik just nu, och eftersom vi har så breda öppettider 7-22, så börjar jag ofta 06 och kan jobba till 12 om jag har tur, men annars ofta till 13:15 eller 14:30, så väldigt skönt...

Jobbar även jag i matbutik som har öppet 8-22, Brukar köra 06.00-15.00 I princip varje dag, är nöjd faktiskt.
Citera
2017-02-19, 17:55
  #18
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliSko
Lönen i sig blir bra. Surt att man får jobba extra för det bara.

Men för er som älskar övertid och allt vad det nu innebär så är det det perfekta yrket. Väktaryrket är till och med bättre när det kommer till övertid, lön och även tillägg.

Vi väktare jobbar 12h pass. Majoriteten natt. Efter ett par omgångar är man lagomt trött i kroppen.

Och övertid inom väktaryrket hör till ovanligheterna - det kostar och sånt som kostar är man extremt försiktig med.
Citera
2017-02-19, 19:55
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsallalie
Vi väktare jobbar 12h pass. Majoriteten natt. Efter ett par omgångar är man lagomt trött i kroppen.

Och övertid inom väktaryrket hör till ovanligheterna - det kostar och sånt som kostar är man extremt försiktig med.
Beror på var i landet du bor. Beror även på vilket bolag du är anställd.

Jag har som väktare endast jobbat dagtid och nästan aldrig 12h pass, allt från 4-10h pass var mycket vanligare. Detta som behovare då, självklart blir det 12h pass som fastanställd.

Vissa företag är inte alls försiktiga med övertid. Det gäller bara att hitta rätt ^^
Citera
2017-02-23, 20:16
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AliSko
OB tilläggen är som följande:
Vardag 22-03 - 30kr per h
Vardag 03-06 - 45kr per h
Helg, 06-22 - 45kr per h
Helg, 22-06 - 52,50kr per h
Storhelger - 60kr per h

Vill ni veta mer så fråga på

Men hur kan ett pass se ut,,ungefär.. Så klart får man väl ett par larm som man löser men där emellan !? Patrulleringar på offentliga platser, rapportskrivningar osv .. ??
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback