• 3
  • 4
2017-02-19, 21:43
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Hur investerar man i cannabis?

Aktier i cannabisproducenter menar han antagligen. Det r ett hett mne nu nr det legaliserats i flera delar av vrlden.
Citera
2017-02-19, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simdor
Hejsan!

Jag har lyckats spara ihop 350000 kr och undrar helt enkelt vad ni skulle gra med pengarna. De ligger bara p ett sparkonto med dlig rnta.

Det r alltid ngon som undrar: Genom jobb och YouTube
Den bsta investering du kan gra r p dig sjlv. Njut av livet och lev det fullt ut d du aldrig vet nr det kan ta slut.
Pengar finns alltid.
Citera
2017-02-20, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Hur investerar man i cannabis?

Jag skrev ju mer eller mindre hur. G in p www.avanza.se och ppna ett konto dr. Brja sen lsa p webben om vilka bolag som kan vara intressanta, det r frmst kanadensiska och amerikanska bolag.

Min favorit r Canopy Growth Corp som r strst p marknaden men det fiins ett tiotal andra som ven r intressanta. Jag dubblade mina pengar frra ret, vilket fr mig som aldrig tidigare handlat med aktier kndes helt ok.

Avanzas support kan skert hjlpa dig om du har ytterligar frgor.
Senast redigerad av 666ten 2017-02-20 kl. 02:50.
Citera
2017-02-20, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfbs88
Men om han slsar upp pengarna fr han ju mindre pengar varje mnad =trkigare liv enligt dig. S allts ska han investera dom. slsar han bort pengarna mste han slita fr varenda krona. Investerar han dom och fortstter spara s arbetar pengarna fr honom istllet mycket sknare s

Fast det tar fr lng tid fr att det ska bli kul. Jag har hellre roligt nu nr man r runt 30 n nr jag r 60.
Citera
2017-02-20, 15:01
Medlem
DeadByDawns avatar
Starta eget eller kp en lgenhet du tror kommer g upp i vrde i framtiden. Annars hade jag delat upp stlarna i ngra fina fonder p Avanza.
Citera
2017-02-20, 18:36
Medlem
Gr en snygg blogg eller hemsida i en pengastinn bransch.

De tv ltttkomligaste branscherna online r porr och spel.

Annars r ju brsen sjlvklart bra med. Men d ska man helst
ha ngra miljoner tycker jag, s det blir ngra riktiga pengar.

Har man inte det, d hller man brnsle p
elden genom
fretagande. Gr att du hjer din inkomst och net worth.
Pengar som du sedan kan investera, och bli fri.

Hr r en bra artikel p mnet:
http://www.fastlaneentrepreneurs.com...tem-portfolio/
Senast redigerad av Maxjohan1983 2017-02-20 kl. 19:00.
Citera
2017-02-21, 13:21
Medlem
Oj, tack fr alla tips! Egentligen vill jag inte tnka p pengarna, jag vill bara lgga dem ngonstans med bttre utdelning n ett sparkonto. terigen, tackar fr er hjlp. Man lr sig en hel del hr p FB
Citera
2017-02-21, 13:43
Medlem
Investera i en lgenhet!
Citera
2017-02-22, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Fast det tar fr lng tid fr att det ska bli kul. Jag har hellre roligt nu nr man r runt 30 n nr jag r 60.

Det tar inte s lng tid. Ge jrnet i tex 4r och spara ihop en mille, d har du ungefr 80k extra per r. Allts 6,6k i mnaden extra i resten av ditt liv. Utan att arbeta en sekund. Och d r det inte ens rknat p avveckling av kapitalet d kan du bde ha roligt nu, samt ha nnu roligare resten av ditt liv.
Citera
2017-02-23, 18:33
Bannlyst
Kassa jvla frslag.

Hade kpt eller hyrt en koisk eller en sn liten rullande thaivagn och skimmat kort.

Vill du inte casha ut dom sjlv kan du slja fr 500 kr styck p darknet. Stor efterfrgan p svenska kort och du skulle ha vldigt liten risk att ka fast.

Rcker med tiotal kunder per dag fr att du ska ha hundratusentals kronor i mnaden.
Vissa kreditkort som typ folk anvnder i fretaget och har hgt kreditvrde kan du dra och kpa nt riktigt dyrt med.

nnu bttre stlle att gra detta p r utomlands dr det r mycket folk. Tnk dig att ha en liten strandbar med hundratals kunder varje dag. Oh boy.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in