2017-02-18, 20:15
Medlem
japanskbruds avatar
skulle det gå ? Hade varit coolt om det funkar eftersom tomaterna i affären är så jävla kass och bara smakar vatten. På sommmaren går det rätt bra på balkongen, om det inte är skitsommar
Senast redigerad av japanskbrud 2017-02-18 kl. 20:19.
Citera
2017-02-18, 20:19
Medlem
https://www.google.se/search?q=odla+tomat+inomhus&oq=odla+tomat+inomhus& aqs=chrome..69i57j69i61.2287j0j1&sourceid=chrome&i e=UTF-8
Citera
2017-02-18, 20:41
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
skulle det gå ? Hade varit coolt om det funkar eftersom tomaterna i affären är så jävla kass och bara smakar vatten. På sommmaren går det rätt bra på balkongen, om det inte är skitsommar

Håller med dig kära vän.
Butikstomater smakar oftast NADA!

Inomhus totalt har jag aldrig testat, men att dra upp dem i tält och sedan placera ut dem, ( i stora krukor med mycket jord, typ 15 liter) på balkongen funkar utmärkt.

Förra sommaren körde jag något som kallades "tigertomater" p.g.a. de var randiga när de mognade.
OJ! vilka goda tomater.
Glöm bara inte bort att "tjuva" dem ofta, annars sitter du med massor av småtomater som inte hinner utvecklas.

Lycka till, käre tomatkompis.

MVH/Gnomegirl
Citera
2017-02-18, 20:44
Medlem
Bongomans avatar
Går bra men bara busktomater (du har inte 3m högt i tak) och du ska ha lampor, ventilation och klimatkontroll. Det enda jag skulle vara orolig för är att det blir rätt fuktigt i rummet eftersom du häller på ett par liter vatten varje dag per planta. Chili är lättare. Jag har ett bra utrymme med ventilation och vatten och det är vad som krävs om du ska mer än en enstaka planta.

Du kan välja hydroponics men då får du smaklösa saker eller rejäla 10l krukor med jord, kompost och hönsgödsel och då blir det smaskiga tomater. Men odören... Mycket att önska.
Citera
2017-02-18, 20:57
Avslutad
Odla tomater inomhus går alldeles utmärkt du går bra att använda en växtlampa så de får det ljus de behöver inte svårt att se vilken temp och hur mycket ljus de ska ha, odlade bland annat tomater på skolan och vi hade växtlampor för tomatplantorna i början innan våren kom då vi skolade och flyttade ut dem, de kan bli långa men du kan få plantan/plantorna att när det kommer till den punkten att slingra sig runt något ev klippa ner lite kom bara ihåg tjuvskotten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in