2017-02-18, 13:32
Medlem
Hej, har en snabb fråga.
Håller på att starta ett aktiebolag med att sälja sprit.
Behöver köpa in cirka 2000 liter nu till en början från ett destilleri. Har hört talats om en i skåne som har tillstånd att sälja till producenter men har ingen aning om vad företaget heter eller hur jag får tag i dom.
Har letat överallt men har bara hittat småföretag som inte ens producerar summan som jag ska ha nu inom 3 månader på ett helt år.

Har ni något annat förslag med en försäljare så får ni gärna tipsa.

Tack
Senast redigerad av paulplut 2017-02-18 kl. 13:44.
Citera
2017-02-18, 14:35
Medlem
zepofans avatar
Du håller alltså på att starta uppe ett företag som ska sälja sprit men har ingen leverantör? Det verkar ju genomtänkt. Du är väl medveten om att du inte får sälja sprit i Sverige, det har Systembolaget ensamrätt på. Dessutom så har du lagt tråden helt fel.

Mitt tips är att du går ut i solen och njuter av ditt sportlov, det är snart skola igen.
Citera
2017-02-18, 15:54
Medlem
Hade varit lättsammare, annars startar jag ett destilleri. Har gått ut skolan så att det är lugnt
Citera
2017-02-18, 21:53
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paulplut
Hade varit lättsammare, annars startar jag ett destilleri. Har gått ut skolan så att det är lugnt

Berätta gärna mer om din affärsidé så kanske det är lättare att svara på dina frågor. Vad exakt är det du ska göra och hur ser dina planer ut?
Citera
2017-02-19, 01:47
Medlem
Feadogs avatar
Du håller på att starta ett aktiebolag för vilket du behöver inhandla 2000 liter sprit för omsättning, men du har som nämnt ingen leverantör? Får man fråga vad som står i din bolagsordning, och om Bolagsverket har godkänt denna ännu? Jag är seriöst intresserad av dina svar.
Citera
2017-02-19, 10:10
Moderator
vfs avatar
Alkohol och dryck --> Företagande och företagsekonomi
/Moderator
Citera
2017-02-19, 13:48
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Alkohol och dryck --> Företagande och företagsekonomi
/Moderator

Spänningen är olidlig - hamnade detta rätt eller kör vi recycle-bin i nästa hopp! Haha
Citera
2017-02-19, 14:28
Medlem
flaskborstes avatar
Varför inte köpa teknisk finsprit av systembolaget ? Dom levererar ex. till sjukhus. Jag kan även tänka mig att det finns flera företag inom EU som kan leverera sprit i större mängder. Att köpa 95.6% finsprit är förmodligen både billigare och smidigare då det bara tar hälften så mycket plats då den fraktas och lagras. Sedan späder du ner den till önskad procent halt.
Citera
2017-02-19, 14:33
Medlem
Itons avatar
Du kanske kan importera från utlandet men då ska du ju visserligen betala skatt på det
Citera
2017-02-19, 14:34
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Varför inte köpa teknisk finsprit av systembolaget ? Dom levererar ex. till sjukhus. Jag kan även tänka mig att det finns flera företag inom EU som kan leverera sprit i större mängder. Att köpa 95.6% finsprit är förmodligen både billigare och smidigare då det bara tar hälften så mycket plats då den fraktas och lagras. Sedan späder du ner den till önskad procent halt.

Det beror på vad spriten ska användas till. Har för mig att teknisk sprit ej är drickbar
Citera
2017-02-19, 14:42
Bannlyst
Det finns alltså en brist just nu i Sverige på 2000 L 40% sprit.

Som du ska leverera!

Okej! Det är bråttom för bristen är just nu? Hm javisst är det sportlov men inte ens min generation kom upp i dessa kvantiteter och jag vill lova att vi inte spottade i glaset!

Men okej vi låtsas att det finns en brist vilket jag finner otroligt. Det är inte snarare så att du ska försöka ta marknadsandelar av någon och då skulle jag rekommendera dig att börja lite blygsammare.

2000 L 40 % sprit är några helrör. orkar just nu inte räkna ut hur många alkisar du behöver som kunder för att bli av med detta pronto pronto. Men det kanske bara är inköpet det är bråttom med?

Lite mer info annars röstar jag på humor forumet innan tråden kastas.

edit:

Är det en födelsedagsfest och ni ska bada i sprit så rekommenderar jag öl eller vin istället. Jag tror att 40% sprit svider i kroppsöppningar.
Senast redigerad av Virgil.I.Grissom 2017-02-19 kl. 14:46.
Citera
2017-02-20, 10:48
Medlem
Finsprit är denaturerad så det blir lite svårt.
Man betalar inte samma alkohol skatt som är tex på systembolaget när man köper in.
2000 flaskor på 700ML är bara provleveransen tyvärr..
Har fått tag i min leverantör som jag letade efter nu men är oerhört tacksam för era svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in