Citat:
Ursprungligen postat av
borjadja
Hej!
Jag har aldrig varit med om en liknande situation som den jag sitter i nu, hade därför uppskattat er hjälp och råd.
Jag har en ny flickvän sedan ett halvår tillbaka. Jag har märkt att min pappa inte varit så förtjust i henne, men mamma har gillat henne.
Nu har det dock spårat, för de ser att jag har förändrats som person och tror att det beror på henne.
Jag älskar verkligen min tjej, men föräldrarna dömer ut henne för att hon har gjort saker i sitt liv när hon var 18-21 (vi är 24 nu) som de inte tycker om. T.ex. har hon varit i Asien och hängt runt med massa skumma killar, hon har testat på droger, hon har "legat runt", osv. Men jag ser att hon är en helt annan person nu, vilket inte dem ser, och de vill bara att det ska ta slut mellan oss.
Jag står nu mellan att, som det känns, antingen förlora mina föräldrar eller min stora kärlek.
Problemet är att det ligger lite sanning i det som mina föräldrar har sagt. Vår relation har gjort mig till en annan person, där jag börjat festa lite för mycket, och jag har levt efter hur jag tror hon har velat ha det. Hon blir även väldigt svår när vi bråkar, och har flera gånger sagt att hon inte vill se mig igen, vilket mina föräldrar blir vansinniga på. De har även märkt att hon kan vara svår att bråka med för hon går igång och kan inte riktigt se att andra gör fel, men jag vet att det är något hon är medveten om och vill jobba på.
Jag och tjejen har pratat nu och hon inser hur dum hon varit som har sagt till mig att hon inte vill se mig igen när hon varit arg, och hon inser att hon blir arg för dumma saker. Hon säger också att hon vill sluta festa så mycket som hon gjort, och att det hade vi inte behövt om hon bara vetat hur jag kände.
Jag vill verkligen inte förlora min tjej, eller min familj, för jag älskar båda.
(Bör även tilläggas att vi tillhör "olika samhällsklasser", och vi är därför väldigt olika, även på den politiska kartan. Jag och tjejen alltså).
Sorry för långt inlägg, och tack på förhand!
Du verkar ha sunda föräldrar, inte många har det.
Om jag hade haft det som du, så hade jag lyssnat på föräldrarna, många tar ju för givet att sina föräldrar kommer vara vid liv en längre tid, men det kan ta slut när som helst ska du veta.
Sedan bör väl din flickvän snacka med dina föräldrar och visa lite stake och inte vara en fegis, det uppskattas kan jag lova dig om man vågar gå fram och prata, nu visas det bara att hon är en fegis när dina föräldrar säger saker till dig för att du sedan ska säga till din flickvän som antagligen blir ledsen men förblir passiv.
Din farsa kanske ser hur hon kan såra dig och försöker skydda dig, för kärlekssorg kan verkligen ta hårt på en människa.