2017-02-18, 11:43
Medlem
Hej!

Jag har aldrig varit med om en liknande situation som den jag sitter i nu, hade därför uppskattat er hjälp och råd.

Jag har en ny flickvän sedan ett halvår tillbaka. Jag har märkt att min pappa inte varit så förtjust i henne, men mamma har gillat henne.

Nu har det dock spårat, för de ser att jag har förändrats som person och tror att det beror på henne.

Jag älskar verkligen min tjej, men föräldrarna dömer ut henne för att hon har gjort saker i sitt liv när hon var 18-21 (vi är 24 nu) som de inte tycker om. T.ex. har hon varit i Asien och hängt runt med massa skumma killar, hon har testat på droger, hon har "legat runt", osv. Men jag ser att hon är en helt annan person nu, vilket inte dem ser, och de vill bara att det ska ta slut mellan oss.

Jag står nu mellan att, som det känns, antingen förlora mina föräldrar eller min stora kärlek.

Problemet är att det ligger lite sanning i det som mina föräldrar har sagt. Vår relation har gjort mig till en annan person, där jag börjat festa lite för mycket, och jag har levt efter hur jag tror hon har velat ha det. Hon blir även väldigt svår när vi bråkar, och har flera gånger sagt att hon inte vill se mig igen, vilket mina föräldrar blir vansinniga på. De har även märkt att hon kan vara svår att bråka med för hon går igång och kan inte riktigt se att andra gör fel, men jag vet att det är något hon är medveten om och vill jobba på.

Jag och tjejen har pratat nu och hon inser hur dum hon varit som har sagt till mig att hon inte vill se mig igen när hon varit arg, och hon inser att hon blir arg för dumma saker. Hon säger också att hon vill sluta festa så mycket som hon gjort, och att det hade vi inte behövt om hon bara vetat hur jag kände.

Jag vill verkligen inte förlora min tjej, eller min familj, för jag älskar båda.

(Bör även tilläggas att vi tillhör "olika samhällsklasser", och vi är därför väldigt olika, även på den politiska kartan. Jag och tjejen alltså).

Sorry för långt inlägg, och tack på förhand!
Senast redigerad av borjadja 2017-02-18 kl. 11:48.
Citera
2017-02-18, 11:52
Medlem
Jag förstår dina föräldrar ingen förälder vill se sitt barn med en så kallad "problematisk tjej/kille". Som förälder vill nog dom flesta att sitt barn ska ha en partner som har fötterna på jorden inte är ute och festar hela tiden, dricker för mycket eller använder droger samt vill man se sitt barn med en person som är liksom "seroös och mogen" har ett jobb/studerar. Gör inte slut med tjejen du säger att hon är bra och det är hon säkert få dina föräldrar att se hennes bra sidor
Citera
2017-02-18, 11:54
Bannlyst
Men förhelvete... Mammas pojke...

1. Varför vet dina föräldrar öht något om din flickvän och hennes historia? Går du igenom dom varje gång du gör något beslut?
2. Din tjej behandlar dig som du låter dig behandlas. Hon föll för den du var i början utav förhållandet. Nu ändrar du dig för hennes skull? Vad händer annars? Drar hon? Större risk att hon drar om du förlorar dig själv.
3. Är dina föräldrar dryga mot din flickvän ska du kunna be dom att fara och flyga. Accepterar dom inte din flickvän accepterar dom inte dina val. Du är en stor pojke nu.. Och gör dina egna beslut. Om de så leder dig rakt ner i helvetet.
4. Förlora dina föräldrar? Vad jiddrar du om?
5. Fokusera mer på dig själv, än dina föräldrar och flickvän. I slutändan är det du som styr ditt eget liv eller hur?
6. Tror du tjejen kommer trivas i dina föräldrars sällskap om du berättar precis allt om henne inför dem? Dom har inte med erat förhållande att göra. Dom ska finnas där oavsett.
Senast redigerad av therefore 2017-02-18 kl. 11:56.
Citera
2017-02-18, 11:54
Medlem
Hon är jätteduktig nu vet jag, hon pluggar på universitet samtidigt som mig, har bra tankar, osv.
Citera
2017-02-18, 11:56
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjadja

Problemet är att det ligger lite sanning i det som mina föräldrar har sagt. Vår relation har gjort mig till en annan person, där jag börjat festa lite för mycket, och jag har levt efter hur jag tror hon har velat ha det. Hon blir även väldigt svår när vi bråkar, och har flera gånger sagt att hon inte vill se mig igen, vilket mina föräldrar blir vansinniga på.

Du ska inte ändra på dig för mycket bara för att en tjej ska gilla dig. Kommer bara gå åt skogen när du spelar att vara nån annan. Jag har själv varit den killen.
Senast redigerad av Medve 2017-02-18 kl. 11:59.
Citera
2017-02-18, 11:57
Medlem
Citat:
Hon är jätteduktig nu vet jag, hon pluggar på universitet samtidigt som mig, har bra tankar, osv.
Jag men dåså! Dina föräldrar kommer acceptera henne förr eller senare dom kanske vill ha lite tid bara att se att hon är seriös.
Citera
2017-02-18, 12:00
Medlem
NineLightsOuts avatar
Det där tror jag hör till vanligheten, att föräldrarna ogillar ens partner. Åtminstone i ett första stadie.

Alla tjejer jag haft fått veta sin plats av mamma "håll dig borta från min son! han är min enda son och han är en skötsam pojk!". Och i 4 av de 5 förhållanden jag haft har det varit en uppförsbacke att bli accepterad av "svärföräldrarna".
Citera
2017-02-18, 12:03
Avslutad
Nu får du fan kamma dig och växa upp!
Varför i hela fridens namn involverar du dina föräldrar i ditt förhållande, och delger dem alla detaljer om dig och henne?
Har du inte klippt navelsträngen och behöver vägledning, fortfarande? Även här på FB.

Du är vuxen nu, antar jag?
Det är 2017 och du behöver inget godkännande från dina föräldrar, ang. din partner.
Ogillar de henne, så får du väl för f-n ställa upp för den du älskar. Inte krossas av andras synpunkter.
Jösses.
Citera
2017-02-18, 12:05
Medlem
Katzyns avatar
Alltså visst förstår jag att dina föräldrar blir oroliga, men du är 24 år, du är vuxen. Det är inget de ska lägga sig i om det inte blir bra mycket mer destruktivt än det du beskriver, och hur fan har dom fått veta att hon legat runt och knarkat, eller vad som händer under era gräl? Det är väl inte du som berättat det? För då är du rätt patetisk och får sannerligen skylla dig själv.
Citera
2017-02-18, 12:08
Medlem
Citat:
Hej!

Jag har aldrig varit med om en liknande situation som den jag sitter i nu, hade därför uppskattat er hjälp och råd.

Jag har en ny flickvän sedan ett halvår tillbaka. Jag har märkt att min pappa inte varit så förtjust i henne, men mamma har gillat henne.

Nu har det dock spårat, för de ser att jag har förändrats som person och tror att det beror på henne.

Jag älskar verkligen min tjej, men föräldrarna dömer ut henne för att hon har gjort saker i sitt liv när hon var 18-21 (vi är 24 nu) som de inte tycker om. T.ex. har hon varit i Asien och hängt runt med massa skumma killar, hon har testat på droger, hon har "legat runt", osv. Men jag ser att hon är en helt annan person nu, vilket inte dem ser, och de vill bara att det ska ta slut mellan oss.

Jag står nu mellan att, som det känns, antingen förlora mina föräldrar eller min stora kärlek.

Problemet är att det ligger lite sanning i det som mina föräldrar har sagt. Vår relation har gjort mig till en annan person, där jag börjat festa lite för mycket, och jag har levt efter hur jag tror hon har velat ha det. Hon blir även väldigt svår när vi bråkar, och har flera gånger sagt att hon inte vill se mig igen, vilket mina föräldrar blir vansinniga på. De har även märkt att hon kan vara svår att bråka med för hon går igång och kan inte riktigt se att andra gör fel, men jag vet att det är något hon är medveten om och vill jobba på.

Jag och tjejen har pratat nu och hon inser hur dum hon varit som har sagt till mig att hon inte vill se mig igen när hon varit arg, och hon inser att hon blir arg för dumma saker. Hon säger också att hon vill sluta festa så mycket som hon gjort, och att det hade vi inte behövt om hon bara vetat hur jag kände.

Jag vill verkligen inte förlora min tjej, eller min familj, för jag älskar båda.

(Bör även tilläggas att vi tillhör "olika samhällsklasser", och vi är därför väldigt olika, även på den politiska kartan. Jag och tjejen alltså).

Du verkar ha sunda föräldrar, inte många har det.
Om jag hade haft det som du, så hade jag lyssnat på föräldrarna, många tar ju för givet att sina föräldrar kommer vara vid liv en längre tid, men det kan ta slut när som helst ska du veta.

Sedan bör väl din flickvän snacka med dina föräldrar och visa lite stake och inte vara en fegis, det uppskattas kan jag lova dig om man vågar gå fram och prata, nu visas det bara att hon är en fegis när dina föräldrar säger saker till dig för att du sedan ska säga till din flickvän som antagligen blir ledsen men förblir passiv.
Din farsa kanske ser hur hon kan såra dig och försöker skydda dig, för kärlekssorg kan verkligen ta hårt på en människa.
Citera
2017-02-18, 12:14
Medlem
rejmans avatar
Finns för och nackdelar med det här.

1. Dina föräldrar vill dig det bästa och vet att du kan få en bättre tjej. (Nu har jag ingen aning vad hon har för bra kvalitéer osv.) Men jag utgår från det värsta eftersom det är så du fått henne att framstå, dvs en lösaktig brud som röker gräs och gillar att resa, inget fel med det.

2. VARFÖR I HELVETE vet dina föräldrar om hennes förflutna och varför säger du inte till dom att sluta döma HENNE. Det dom ska göra är att döma dig för DINA beslut om att du suger på att hitta en bra flickvän. Sen bör du stå upp för dig själv både inför dina föräldrar och inför henne, du är en fjant rakt av. Du låter flickvännen förändra dig, vilket är tragiskt pga du är rädd för att förlora henne. Säg bara ni får acceptera detta helt enkelt, jag vill inte höra mer. Eller så lyssnar du på dina föräldrar och skaffar en bättre brud?
Citera
2017-02-18, 12:14
Medlem
SundaySmokers avatar
Citat:
Hej!

Skit i dina stenålders førældrars præktiga jævla værderingar. Dom får helt enkelt ta och kamma till sig och respektera att du ær en vuxen individ som klarar att fatta dina egna beslut. Och om dom har någon som helst respekt infør sin son så accepterar dom dina beslut och beteer sig infør din kæresta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in