2017-02-19, 10:49
Medlem
Vem är hans fru som nu uppges vara på flykt med honom? Är det den M*nica med samma efternamn på adressen i Sollentuna?
Citera
2017-02-19, 19:46
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Customizer
Bara för att DE är spridda över hela världen behöver inte betyda att de inte håller på med rasism, som du skriver.
Jag upplever de faktiskt som ganska rasistiska här nere.
Men det är bara att gilla läget om man vill vara här, det är deras land och därmed får man anpassa sig eller byta land.
Du har inga nynazister där.
Du har inga partier med förslag om att stoppa invandring.
Du har inga demonstrationer om att stoppa invandring.
På Mindanao lever katoliker och muslimer sida vid sida trots den spänning som råder på dessa öar.
Går du till en helt vanlig familj så är det inte så att de vill diskutera utlänningar och invandring.
Går du till en helt vanlig tidningssite med kommentarer så ser du sällan eller aldrig några nedlåtande uttryck om invandrare eller utlänningar.

Allt detta är helt olikt gentemot hur det är i Sverige.
Citera
2017-02-19, 20:28
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Vem är hans fru som nu uppges vara på flykt med honom? Är det den M*nica med samma efternamn på adressen i Sollentuna?
Var finns uppgiften om att hans fru är på flykt med honom?

Det finns i varje fall en konflikt med den svenska svärmodern med filippinskt ursprung som enligt uppgifter var rättmätig ägare till hotellet men som låtit honom sköta lite för mycket av den administrativa hanteringen av det hela tycks det som. I vissa papper står han därför som ägare.
Mamman hade anlitat den skjutna advokaten och dessutom fått bo hos henne för att vara skyddad.

http://www.expressen.se/nyheter/jag-...rda-mig-ocksa/
Citera
2017-02-19, 21:42
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Var finns uppgiften om att hans fru är på flykt med honom?

Det finns i varje fall en konflikt med den svenska svärmodern med filippinskt ursprung som enligt uppgifter var rättmätig ägare till hotellet men som låtit honom sköta lite för mycket av den administrativa hanteringen av det hela tycks det som. I vissa papper står han därför som ägare.
Mamman hade anlitat den skjutna advokaten och dessutom fått bo hos henne för att vara skyddad.

http://www.expressen.se/nyheter/jag-...rda-mig-ocksa/

Står ju så ang frun i just den artikeln du länkar (näst sista stycket) - Nu är svärsonen efterlyst för det mycket uppmärksammade mordet och befinner sig på flykt tillsammans med sin fru.
Citera
2017-02-19, 21:45
Medlem
Citat:
Den 51-åriga svenska kvinnans advokat Mia Manuelita Mascariñas-Green sköts ihjäl framför sina barn.
Nu berättar advokatens make om familjens sorg – samtidigt som han skickar ett budskap till svenskans svärson som misstänks för det brutala mordet.
– Du vill att vi ska hata dig för det här fruktansvärda brottet. Men kärlek är enda vägen framåt och vi kommer alltid ha Mia med oss, säger maken Stuart Green till Expressen.

Det har strömmat in kondoleanser från stora delar av världen till Stuart Green och tioåriga dottern Zoe Grace och de två tvååriga tvillingarna Eli James och Zia Grace de senaste dagarna.
Samtidigt har ett stort berg av blommor samlats på den plats där deras mor och maka Mia Manuelita Mascariñas-Green, 49, sköts ihjäl med 27 skott i Tagbilaran City i Filippinerna i onsdags.
– Jag har förlorat min bästa vän, min förtrogna, mitt livs kärlek och mamman till våra tre barn. Vi försöker alla hantera smärtan nu, säger Stuart Green.

http://www.expressen.se/nyheter/sven...advokaten-mia/
Citera
2017-02-19, 21:59
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shazzles
Vill inte spela "Flashback rasisterna" i händerna men ähum...

http://newsinfo.inquirer.net/files/2...ct-620x785.jpg

Tycker absolut inte man ska vara rasist. Men visst känns ordet rasist lika uttjatat som ordet svensk i media 2017.
Bra att man hänger ut alla GM oavsett utseende och bakgrund tycker jag.
Citera
2017-02-19, 21:59
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Står ju så ang frun i just den artikeln du länkar (näst sista stycket) - Nu är svärsonen efterlyst för det mycket uppmärksammade mordet och befinner sig på flykt tillsammans med sin fru.
Helt rätt. Den meningen missade jag.
Citera
2017-02-20, 03:00
Medlem
Customizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Du har inga nynazister där.
Du har inga partier med förslag om att stoppa invandring.
Du har inga demonstrationer om att stoppa invandring.
På Mindanao lever katoliker och muslimer sida vid sida trots den spänning som råder på dessa öar.
Går du till en helt vanlig familj så är det inte så att de vill diskutera utlänningar och invandring.
Går du till en helt vanlig tidningssite med kommentarer så ser du sällan eller aldrig några nedlåtande uttryck om invandrare eller utlänningar.

Allt detta är helt olikt gentemot hur det är i Sverige.

Det du säger stämmer men varför är det på det viset tror du?
Kan det bero på att utlänningar BIDRAR till den Filippinska ekonomin?
INGA utlänningar i landet får någonting gratis från samhället.
Varje peso de spenderar här är en inkomst för landet!
Tror du de hade varit lika positiva till utlänningar om DE skulle försörja oss, betala vår sjukvård, våra barns skola, våra anhöriga vi vill ta hit, osv samtidigt som de själva fick skära ner på sin egen välfärd, jobba längre, få lägre pensioner (de flesta har ingen alls) samtidigt som samhället i övrigt förfaller???
Njaa, då hade nog inställningen varit en annan
Ska man jämföra måste man utgå från samma förutsättningar.

Kan du förklara varför man har olika priser för utlänningar och filippinare?
Varför är det bara turister som behöver betala miljöavgifter när du kommer till vissa ställen? Speciellt sedan det är filippinarna själva som skitar ner mest.
Varför får utlänningar inte äga företag här? (Majoritetsägare)
Varför får utlänningar inte engagera sig politiskt här?
Varför anses det av många vara ok att blåsa en utlänning?
Varför får utlänningar inte äga marken deras hus står på?
Googla philippines and rasism så finns det mycket att läsa.

Filippinare är överlag positiva till utlänningar pga att de innebär inkomster och det betyder inte att de inte är rasister.
Jag tror inte så många svenskar är rasister heller, man månar bara om sitt eget och det är helt naturligt för en normal människa.

Nu blev detta väldigt mycket OT, men ville förklara vad jag menade.
Citera
2017-02-20, 13:44
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shazzles
Vill inte spela "Flashback rasisterna" i händerna men ähum...

http://newsinfo.inquirer.net/files/2...ct-620x785.jpg

Ursvensk viking. Så där såg dom ut vikingarna. Korta, tjocka, mörka och breda höfter smala axlar och puffiga hamsterkinder.
Citera
2017-02-21, 04:35
Medlem
onnyts avatar
Nu är det skottpengar på "svensken".

http://cebudailynews.inquirer.net/12...uspects-resist
Citera
2017-02-21, 06:48
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag förstår att du inte tänkt på det förut men nu är det förstås viktigt eftersom det är svensk man som är misstänkt för brott i ett land som inte är hans hemland. Dessutom ska offret vara en kvinna.Det skulle vara stor underhållning att få läsa de rasistiska kommentarerna på Filippinernas motsvarighet till Flashback.
Det är verkligen humor hur du omedelbart ser din chans att rusa in med pekpinnarna i tråden eftersom du, som den idiot du är, inte noterar att Aftonbladet skriver svensk medborgare. Just det där medborgare är viktigt och något som omedelbart avslöjar att det är en nysvensk det handlar om. Och mycket riktigt handlar det om någon liten fet filippinare som bara råkat bo några år i Sverige och därför kunnat hämta upp sitt dubbla medborgarskap innan han återvandrade till ursprungsområdet.

Du är så gränslöst korkad att du inte redan på förhand ser sammanhanget utan istället, glad i hågen, ser din chans att mästra oss lite. Precis som alltid när vänsterlöss som du ska visa er på styva linan går det åt skogen, nu står du där och ser dum ut samtidigt som alla vi andra skrattar. Din hastiga sorti ur tråden när det avslöjades att du återigen gått bort dig i verkligheten avslöjar att du själv inser hur dum du ser ut.

Alla skrattar...
Citera
2017-02-21, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onnyt
Nu är det skottpengar på "svensken".

http://cebudailynews.inquirer.net/12...uspects-resist

Lite annat tänkt när man skall hitta någon än i andra delar av världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in