2017-02-18, 00:24
Medlem
Briasccas avatar
USA är ju världens främsta och trendsättande nation sedan drygt 150-175 år så det vore snudd på tjänstefel av alla som är intresserade av att försöka förstå kultur, politik och ekonomi att inte följa vad som händer i USA.

Det finns inget land som påverkar vår vardag mer än USA så det ju ganska självklart att de flesta vill tala om dess nye ledare, som dessutom är av en kaliber som vi normalt bara ser i renodlade diktaturer i Asien och Afrika. Vi har inte få fyra tråkiga år framför oss. Men oroande.
Citera
2017-02-18, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
En otroligt svår fråga. Jag är extremt smart. Jag har en unik förmåga att djupt analysera mycket komplexa frågor som denna. Jag har utvecklat ett par teorier.

Jag kan tänka mig något av följande alternativ:
- Folk är intresserade
- Det rör sig om en kontroversiell politiker över världens mäktigaste land
- Vi har nära band till USA
- Många av de kontroversiella frågorna handlar om utrikespolitiken (och Sverige ligger faktiskt i relation till USA i utlandet! Det chockerar många, eftersom här i Sverige så är Sverige inte i utlandet. Men där är det faktiskt så).

Kanske alla ovan, plus några till.

Utan mig så hade ni aldrig kunnat lista ut dessa mysterium, så ni borde tacka mig djupt.

LMFAO

Det krävs dessutom inte att vara extremt smart för att lista ut det där....
Citera
2017-02-18, 00:43
Medlem
carminaburanas avatar
jag kan inte dra mig till minnes en enda positiv rubrik om trump i svensk media det senaste året. inte en enda om hans planerade skattereformer tex, eller att han var första rebublikanen att synas med regnbågsflaggan etc.
Citera
2017-02-18, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseNyfiken
Varför följer svensk media Donald Trump så intensivt. Har dom inget annat att göra varför inte köra live sändningar från Rosengård i Malmö så får man lite action

Man skulle kunna hyra en helikopter och live stream:a direkt från helikoptern och det skulle lätt kunna fylla 24 timmar, man skulle kunna ha en egen TV kanal med live kriminalitet från Malmö. denna skitstad där inavlade luder som knullat till sig en tjänst på Malmö stad ständigt jämför sig med Stockholm.

Media jagar Trump för att han har kringgått dem genom att Twittra och han har miljontals följare. Dessa följare följer mer hans Twitterflöde och Fox än ABC, NBC, NYT, CNN och Washington Post. Det är allt färre som följer dessa lögnare och deras intäkter minskar drastiskt för folk begriper att de ljuger och de måste ljuga och skapa dramatik för att locka publik. Det är samma bottenskrap som på SVT, DN, DI, SvD. Luder som knullat till sig sina tjönster. Man bllir journalist för att man saknar talanger. Man är ett vidrigt och äckloigt patrask.
Citera
2017-02-18, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Nyhetstorka???
Nyhetstorka??
NYHETSTORKA??????????????

När det dagligen runt om i landet sker gangstermord, regelrätta avrättningar pga bagateller, massvåldtäkter, trafficking, tiggare från främmande land i varje gathörn, sedlighetspoliser i förorter samtidigt som den riktiga polisen inte vågar arbeta i dessa förorter, knarkhandel på skolor, barnäktenskap och könsstympning, korruption på myndigheter, tillråga på allt till och med på riksrevisionen mm mm.

Sånt som den gamla tidens journalister skulle ha slagits om för att vara först med att rapportera om men som dagens sk journalister endast motvilligt ytterst sparsamt rapporterar om enbart för att de vet att det ändå kommer att avslöjas genom andra kanaler.

Poängen var snarare att de inte kan ta upp sådant som är relevant och finns inte mycket att ta på om man ska främja marxistisk propaganda utan då blir man tvungen att låtsas om att det man gör är relevant.
Citera
2017-02-18, 15:04
Medlem
Det är väl inte så svårt att förstå att man rapporterar om det största hotet att ett kärnvapenkrig bryter ut (sedan kubakrisen), ekonomisk misär när handeln havererar samt 0 respekt för klimatförändringar.
Dessutom har de flesta med normalbegåvning insett att han är en narcissistisk psykopat som mobbar,ljuger samt är kvinnofientlig.
Efter att läst tidigare inlägg kan jag bara konstatera att jag är inloggad på fel sida eftersom ingen här har förstått allvaret.
Själv är jag livrädd för vår närmaste framtid
Citera
2017-02-18, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
En otroligt svår fråga. Jag är extremt smart. Jag har en unik förmåga att djupt analysera mycket komplexa frågor som denna. Jag har utvecklat ett par teorier.

Jag kan tänka mig något av följande alternativ:
- Folk är intresserade
- Det rör sig om en kontroversiell politiker över världens mäktigaste land
- Vi har nära band till USA
- Många av de kontroversiella frågorna handlar om utrikespolitiken (och Sverige ligger faktiskt i relation till USA i utlandet! Det chockerar många, eftersom här i Sverige så är Sverige inte i utlandet. Men där är det faktiskt så).

Kanske alla ovan, plus några till.

Utan mig så hade ni aldrig kunnat lista ut dessa mysterium, så ni borde tacka mig djupt.

Tackar ödmjukast för den analysen. Det fetmarkerade var extra insiktsfullt.

Min analys är att journalisterna triggas igång av allt Trump säger. De kan liksom inte låta bli att provoceras och använder sina kanaler för att hantera sin ilska över dels att Trump blev president men även att feltolka och förstora upp varje liten sak han säger. Sen kanske folk är intresserade också och artiklarna genererar säkert en massa klick.
Senast redigerad av NeoFlexer 2017-02-18 kl. 15:31.
Citera
2017-02-18, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camilla
Det är väl inte så svårt att förstå att man rapporterar om det största hotet att ett kärnvapenkrig bryter ut (sedan kubakrisen), ekonomisk misär när handeln havererar samt 0 respekt för klimatförändringar.
Dessutom har de flesta med normalbegåvning insett att han är en narcissistisk psykopat som mobbar,ljuger samt är kvinnofientlig.
Efter att läst tidigare inlägg kan jag bara konstatera att jag är inloggad på fel sida eftersom ingen här har förstått allvaret.

Det här är intressant. Jag delar inte alls din inställning eller oro, utan tror Trump kan ge världspolitiken en välbehövlig injektion realism. Att han trashar media så mycket ger enbart pluspoäng i mina ögon. De flesta inser nog att Trump är ganska intelligent och att hans utspel till stor del handlar om att provocera media, något han lyckas med varje gång, och tydligen blir även väldigt många människor i Sverige provocerade, vilket är extra intressant. Vad beror det på egentligen? Jag har inga direkta svar där.

Det där med kvinnofientlighet återstår att se, var är alla kvinnorna som vittnat om detta? Det har väl snarast varit motsatsen? Men det är klart, många manshatare i Sverige drar ju stora växlar på det uttalande han gjorde. Nej, verkligen inte ok med det uttalandet, men jag väljer att inte låta ett enda uttalande styra allt jag tänker.
Senast redigerad av NeoFlexer 2017-02-18 kl. 15:30.
Citera
2017-02-18, 16:37
Medlem
Konstigt att du inte är rädd. En fullvuxen man sitter på en mycket delikat position i en av världens mest inflytelserika nationer och beter sig som en 12-åring med en ny leksak
Citera
2017-02-18, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av camilla

Trumps motståndare kan inte erkänna att allt de beskyller honom för kunde knytas till Hitlery Clinton. Främst var kärringen ett stort hot mot världsfreden iochmed USAs aggressiva inblandning i Syrien. Bra att kärringen inte tilläts bomba Ryssland.

"Kvinnofientlig". Sluta ljug och sura, feministdjävel!
Citera
2017-02-18, 17:29
Medlem
För att folk inte skall upptäcka att Sverige är ett blivande u-land -

Man gör allt för att avleda svensken från inrikespolitik. Svensk inrikespolitik går ut på att ta svenskarnas skattepengar och ge de pengarna till människor som hatar Sverige.
Citera
2017-02-18, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putitinputin
LMFAO

Det krävs dessutom inte att vara extremt smart för att lista ut det där....

Tydligen. Det verkar som att det krävs en hel för att kunna tracka ironi. Herregudmänniska, dont make a fool of yourself...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in