Citat:
Ursprungligen postat av
IngenHemma
SwissCoin kör ju vidare med ny ledning. Det verkar mest vara italienare som är aktiva nu. Det drivs ju inte som traditionell MLM nu, utan de är "ambassadörer".
De går ju öppet ut och säger att den första fasen var scam, och att Manfred är bedragaren. Det som jag och några andra skrivit i den här tråden sedan jag startade den, men som avfärdades som bajs, smuts och skitkastning av vissa. Ingen nämnd, ingen glömd...
Men nu är allt OK. Snart lyfter det. Fattar inte vem som investerar i ett projekt med den historian. SwissCoin 2.0 under ledning av Mr C är ju en undanledningsmanöver. Manfred har köpt sig tid att distansera sig. Mr C lever på att sälja av de coins som finns undanstoppade och skyller allt på Manfred. Det som hade varit intressant att veta är:
- fick Mr C betala Manfred för att få tillgång till sedelpressen SIC, eller
- fick Manfred betala Mr C för att komma undan?
OK så ponzi upplägget var en SCAM. Jag tänker på upplägget genom att rekrytera nytt folk under sig för så tjäna pengar. Medan den andra fasen när den släpptes på CE "market" var på riktigt men att någon i ledningen la in en bugg så bubblan sprack då 80miljarder coins svävar i luften därför den inte är värd något idag
Jag hörde från någon bekant att den som la in buggen i systemet så Sic kollapsa från 80-90sat ner till 0 var en i ledningen som fick ett erbjudande på 340btc när den var var värd 150K i december 2017. Blir ju mycket pengar. Frågan min bekant ställer sig om även Manfred var involverad i det här med.
Jag tror personligen att både manfred och den där andra hasslaren som skapa buggen är råttorna i det här projektet. De bör ställas till svar för skulle nu Manfred inte ha någon skuld i det här så hade han gått ut för länge sen och förklarat att han inte har något med det att göra men det har han aldrig gjort.
Nu har någon Tibor tagit över och styr det nya projektet tsm med Mr.C. Min bekant nämnde att det är mycket som händer just nu med Swisscoin. De har massa företag på G tydligen men jag har faktiskt inga hopp då namnet Swisscoin är helt förstört. Det är ju ingen som vågar ge sig in i det här igen efter allt som hänt
Tur att jag aldrig hoppa in då jag fick erbjudande men tacka nej, mer sorgligt är det för min vän som förlorat hela 450k. han är inte glad ska ni veta