Citat:
Ursprungligen postat av
Pingvin.
Du skrev det här
Nu är det i juridisk mening skillnad på att informera ( det gör du utan ekonomisk egen vinning) och förmedla (det gör du med egen ekonomisk vinning). Ref länken till bedrägerit som gör att du hamnar i persones downline och att denna på så sätg stjäl en del av investeratens kapital. Att manfred och horst är ägarna av bolagen som investerarnas pengar hamnat i (och sedemera tömnts. Någon eftrrbliven typ i denba tråd hade ju sett att blockchainen kosta 35millar euro. Manfred hade ju personligen visat honom ett kvitto. Synd att det inte va swisscoins blockchain bara

) är ju ingen hemlighet.
Vad menar du med ovan att investerings pengarna från själva Mlm tiden gått till manfred och Horst egen ficka ? Så med andra ord kommer ingen som köpte paket få sina coins. Är det detta du menar ?
Sen undrar jag också vad du menar med ett kvitto på en falsk blockchain så det var aldrig Swisscoins egen block som visades i Dubai 9April 2017 ? Vad menar du med att BC är "ingen hemlighet" Om nu allt är falskt och bluff hur kommer det sig att Swisscoin kommit ut på CoineXchange och några andra till. Hur kan en coin vara ute på index men ändå vara FAKE. Jag fattar inget vad du skriver för har själv sålt och köpt coins där och det är som vilken annan coin man tradar på CE. Jag har både förlorat men även vunnit en hel del som jag flyttat vidare från btc på sidan över på coinbase och andra wallets också och sedan vidare till vanlig bank. även sålt på localbitcoin och använt olika visa kort från vissa wallets och det har gått hur fint som helst
Du får förklara mer noggrant så man förstår vad du menar med allt du skriver för du gör många förvirrade här inne som ändå är involverad i coinen. Vill reda ut allt
Korrekt, Har man investerat i "packet" under mlm-tiden (fram till hösten 2017) så har pengarna hamnat i "euro solutions" eller i "veto-concept ag". bägge bolagen ägs/kontroleras av horst och manfred, om de hade en blockchain eller inte 2016 har ingen betydelse, det mest troliga är att de inte hade en då (pga av de evighetslånga problemen med att få ut coinsen), du kan skapa en fork/clon av en existerande opensource blockchain på en arbetsdag (eller köpa tjänsten för 10dollar).
Redovisningsrapporter på de två bolagen visar på att de inte har något eget kapital att tala om, så rätt ner i fickan på manfred/horst och deras kumpaner är vad som hänt med packetinvesterarnas pengar, (glöm allt det där om att du får 1swisscoin för 0,1euro eller vad de nu va för pris för dagen när du köpte packet, det va bara nr på en skärm i en backoffice)
om folk får sina coins eller ej har ingen betydelse, de är ju i stort värdelösa, det finns ju desutom hur många coins somhelst i blockedjan de skapade i höstas, de har preminat upp hela pow delen av sin kryptokedja, och nu skapar man fler coins med pos (så vi är redan över maxsupply 10,2b coins)
Tror tanken är att föra över dessa preminade coins till packetköparna, men som sagt , det är rätt betydelselöst. Swisscoin blockedja är en fork/clon av ppcoin, (pow & pos blockchain) du kan titta närmare på novacoin som är en utveckling av ppcoin (dvs samma sak som swisscoin låtsas att de är först i världen och ska revulotionera finnans och kryptovärlden med (de är rätt många år och hjärnceller ifrån att lyckas med det, men skulle det bara vara ett bedrägeri de pysslat med så lyckades de mycket väl, pengarna borta och folk har oändligt tålamod med att få sina coins skickade, och med brustna löften och deadlines som skjuts upp )
så då har vi avhandlat Swisscoin starten runt jan/feb 2016- oktober 15 2017
Swisscoin SIC listas mot en avgift på ce.io, )det listas ytterligare 30 nya cryptocoins under den månaden på ce.io), den 16/okt 2017, med en öppningskurs på 8500sat (då det va det aktuella priset packetköparna fick köpa coins för). Man hade preminat ca 2billioner coins enligt den data ur den ihophaffsade blockchainen som spottade ut sic. gissningsvis var det ur denna preminade pott som man delade ut en del av coinsen till "investerare" eller som belöning till de som FÖRMEDLAT swisscoinpacket (40% delan av provisionen/bonusen). det är inte omöjligt att en stor del av de 2 miljardercoinsen som existerade kontrolerades avi manfred/horst (och kanske mr c) och de kunde göra sig en rejäl hacka genom att lägga ut dem till handel, det hade jag gjort ifall). bara en teori, men det låter konstigt att man betalar 4000-8500sat per swisscoin innan den går att handla på ce.io och sen " dumpar" sina coins för 10-30sat st? om jag däremot gratis har 1.5miljarder coins så gör det ju detsamma om jag får 1 sat eller 10sat för dem?
Det är ingen som säger att SIC eller SWC är FAKE, det är om du läser varje post i hela denna tråd bara du och någon annan swisscoinpacketsäljare som pratar om det är fake eller inte. SIC och SWC är två st kryptocoins byggda/kopierad/forkd PPcoin projekts blockchain, Det som Är FAKE är värdet, SIC användes som morot med löfte om värdeökning när den släpps ut på marknaden (tex ce.io) dvs som en investeringsmöjlighet, bara för att många människor därute är giriga, naiva och lite småkorkade så är det inte OK att lura dem att det är en bra investering. Det finns en heldel lagar som skyddar dem från att bli lurade och även att få upprätelse (även om de är för korkade för att själva inse detta)
Det går absolut att tjäna/förlora pengar genom att gå in med pengar och spekulera i en eller flera av de 1400 coins som finns listade på olika handelsplatser, att finnas listad på coinexchange (plats 81 över "populärast baserat på handelsvolym"
https://coinmarketcap.com/exchanges/volume/24-hour/all/ , det är som att fira att man erbjuder 10% i sitt enmans AB aktiekapital på börsen i rwanda eller syrien.... )
och det står var och en fritt att göra detta, Jag personligen skulle avråda alla som inte själva förstår att det är helt galet riskfyllt att välja just sic/swc att spekulera i, men var och en till sitt,
några dåliga saker med sic (swc var ju en olycka skapad när manfred och co skulle premina upp de resterande 8miljarder coinsen) de borde gjort det innan de släppte lös sina skräpcoins på ce.io.
-få användare (98%+ av coinsen i 500wallets)
-inget maxsupply på sic (inflationstakten på pos är ca 15% vilket innebär att det finns redan 10.5b coins, trots att det står 10.2b som maxsupply på coinmarketcap (ska medela dem att det är fel)
källa
https://richlist.cryptobe.com/SwissCoin
-drivs och promotas av scammers (mr c, tack för infon IngenHemma, kan jag gräva lite nu när det är lungt på jobbet), kriminella och kända bedragare. det är liksom fel kompetensområde för kryptoutveckling.
(källa finns i föregående poster)
-började som en decentraliserad "crypto" + mlm = alltid ett ponzi & pyramidspelsbedrägeri (dvs preminad polett/siffra på skärm/ponzitoken)
-bara brustna löften
bara läsa tråden bakåt, eller valfri ponzipimps facebooksida/swisscoins whitepaper
-svartlistade/varningslistade bolag/investeringsmöjligheter
FINMA, Finnansinspektionen eller en googleing på forex blacklist ger träff på swisscoin
går säkert att fylla på flera, men här de mest uppenbara enligt mig till varför det va en dålig ide att blanda sig in i 2016, 2017 och givetvis i frammtiden.
Hoppas det blev tydligare, och det går givetvis bra att be om mer förtydligan på något specefikt ovan.