2018-02-28, 14:35
Bannlyst
Det här hitta jag precis från en användare på Telegram

Today swisscoin, you will have noticed, has rise from 10 satoshi to 22 satoshi in a short time.
The reason for this will follow.

We will explain in short, the actions of China and how they are moving. They will carry out small but continuous mass purchases, until, thought for March, the company will release the real and important News.
At that point, the price will reach 500 satoshi as China will have significantly raised the value and the trading movements will be radically increased.
Soon, there will be listed on 2 new exchanges, among the 10 largest in the world.
The company only awaits confirmation from the latter to give the news.

In China, very wealthy, billionaires of great importance are becoming part of SIC, which will influence the highly positive sic market.
The value of sic will soon reach 1000 satoshi in the next months (this is the goal).

I quote you the excerpt of a conversation with the Chinese Leader qifei.
--------------------------------------------------
china qifei:
100SAT the following prices are super cheap price.

Less than 100SAT price, you are worth buying.

Because I am working with a super rich person in China. He has 8,800 BTC and recently he is willing to invest 1,000 BTC at SIC

I will prompt him to invest SIC, the sooner the better.

No matter the company has no news In 2018, the price of SIC will reach 1000SAT.
Citera
2018-02-28, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Jo nyheten är ju att en anonym kinesisk miljardär ska köpa swisscoin så att priset pumpas upp till +1000sat (fortfarande en dålig affär för packetköparna (men men).

Gav ju lite effekt men det mest troliga är att det är klappmongon som säljer och köper mellan varandra i hopp om att nya kunder ska hoppa på tåget, rätt tveksamnt om det fungerar med tanken på att det finns i pricip hur mycket coins somhelst.

-det är ju trots allt väldigt små volymer det handlar om, och det finns alltid nya coins som man kan lägga ut (bara kolla richlist så ser du hur sjuuuuukt mycket coins som bara ligger och skräpar i ett par hundra wallets) som vanligt när de tittar på max och minimum så pratar de som om det bedrevs handel på max (typ 1 affär värd 500kr, medans resten gjordes på betydligt lägre värden). tror tyvärr klappmongocomunity har slut på flis att slänga i sjön och då blir det itne ens några 30 och 40 sats pumpar utavdet.

Tror inte vi ska förvänta oss något alls. finns bätre coins att pumpa och dumpa (tex sånna som inte har en i princip oändlig supply)

Du har verkligen inget att göra om dagarna än att smutskasta hela företaget. Hittar på egna teorier och går därefter. Tycker synd om resten som har investerat i coinen. Vad gör du om det är precis raka motsatsen till allt du har skrivit här. Förvånar mig inte alls om den går upp till 100sat vilken dag som helst. Så här låg kommer Sic aldrig att bli igen. Mark my words
Citera
2018-03-01, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tavlor
Du har verkligen inget att göra om dagarna än att smutskasta hela företaget. Hittar på egna teorier och går därefter. Tycker synd om resten som har investerat i coinen. Vad gör du om det är precis raka motsatsen till allt du har skrivit här. Förvånar mig inte alls om den går upp till 100sat vilken dag som helst. Så här låg kommer Sic aldrig att bli igen. Mark my words

Åja. Det är inte mer än kanske 2mins reasearch totalt.bara gå in på ce.io och titta vad som hänt Sen finns det ju i detta ögonblick inte ens ett företag att smutskasta?!?

Varför skulle raka motsatsen inträffa ? Dina påståenden och teorier är ju alltid rejält fe. Är ju bara kolla bakåt i trådenl. Medans mina är sofar rätt träffsäkra. Kan beropå att jag inte förlitar mig på vad någon bedragare/kriminell skriver på sin facebook utan kollar även efter info själv. Och att swisscoin är som jag tidigare nämt ett bedrägeri för de riktigt jävla efterblivna i klappmongovärlden. Finns ju mängder med andra bedrägeri som man kan jämföra och lära sig av för att sätta rimliga teorier i denna. Man behöver bara ta hänsyn till att swisscoin är extra efterblivet när man
Jämför..

Klart sic kommer bli lägre. Det finns ju miljarder med minade coins som bara ligger och skräpar. Märkligt att förstålsen för marknadsekonomi är så svag bland slantrunkare. Det här lär man sig i typ åk 8-9
Citera
2018-03-01, 14:37
Medlem
La ytterligare 1min på swisscoin , inflationstakten på sic (pga av pos och iochmed att man premina upp till pow taket är 15%) det innebär för er riktigt efterblivna att det tillkommer ca1,5 miljarder coins i år år ur toma luften.) , som sagt. Swisscoin är och förblir investeringsmöjligheten för de riktigt riktigt efterblivna, valfri afrikansk diktaturvaluta har avsevärt mycket högre avkastningapotential än sic sofar
Citera
2018-03-02, 21:12
Bannlyst
Svammel efter svammel men undrar bara hur det kommer sig att du tror att investerarna i swisscoin är kriminella. Var har du fått det någonstans. Är det något du har fantiserat ihopa. Har du ens några belägg från det du skriver. Om man har en prick i registret för fortkörning eller något annat milt betyder inte att man är en bedragare eller kriminell. Ingen är fläckfri och perfekt här i världen. Om du tror någon här i Sverige är ledare i Swisscoin så tror du helt fel då ledarna är i Tyskland som Manfred, Mr.C mm. Såna som Andreas är vanliga investerare som du och jag. Även Andreas har inget med ledningen att göra då han bara informerar på sina facebook som många andra gör men för de är man ingen ledare i något

Sen undrar jag var du får allting i från. Har du nån insider någonstans där du får första hands nyheter hela tiden om Swisscoin eller du är bara en flitig läsare av telegram där de skriver ut fakta under veckans gång ?
Citera
2018-03-03, 11:18
Medlem
Var ett tag sen men kolla här men hur går det för Swisscoin. Har alla mynten släppts eller kommer det fler ut och hur många är där totalt ?
Citera
2018-03-03, 11:46
Medlem
Citat:
La ytterligare 1min på swisscoin , inflationstakten på sic (pga av pos och iochmed att man premina upp till pow taket är 15%) det innebär för er riktigt efterblivna att det tillkommer ca1,5 miljarder coins i år år ur toma luften.) , som sagt. Swisscoin är och förblir investeringsmöjligheten för de riktigt riktigt efterblivna, valfri afrikansk diktaturvaluta har avsevärt mycket högre avkastningapotential än sic sofar

Du verkar veta en hel del om Sic och de inblandade. Den här Mr.C har han några lik i garderoben som Manfred hade för han är ju kriminell rakt av. Har ju blåst staten tidigare på miljonbelopp, blåst investerare, kursat företag mm finns ju inget bra med den där snubben. Men Mr.C ?
Citera
2018-03-03, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
Du verkar veta en hel del om Sic och de inblandade. Den här Mr.C har han några lik i garderoben som Manfred hade för han är ju kriminell rakt av. Har ju blåst staten tidigare på miljonbelopp, blåst investerare, kursat företag mm finns ju inget bra med den där snubben. Men Mr.C ?

Mr C heter tydligen christian hoffman. Oklart i nuläget om det är hans riktiga namn. Det nya företaget som han är ceo för swisscoin fintech developmet ag finns inte i något bolagsregister än sålänge. Ploppar det upp så bör man enklare kunna reda ut strukturen ( de har dock inte visat nogån bolagsregistrering ens för swisscoinmongos som frågat) inte helt lmöjligt att det bara är en bluff (typ som arconix bolaget) har bara lagt några minuter på att kolla runt efter denna c hoffman men ingen linkedin och helt okänd i krypto/finnansvärlden. Inga känd mlm bakgrund (inte lönt att kolla nogrannare. Kan mycket väl vara ett påhittat namn/alias)

Han har inte heller visat upp något gällande förvärvet av euro solutions eller det andra bolaget som manfred och mayer hanterade swisscoin bedrägeriet genom. Så förmodligen är det bara lite larv flör att kräma mer pengar ur swisscoinmongon.
Citera
2018-03-03, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tavlor
Svammel efter svammel men undrar bara hur det kommer sig att du tror att investerarna i swisscoin är kriminella. Var har du fått det någonstans. Är det något du har fantiserat ihopa. Har du ens några belägg från det du skriver. Om man har en prick i registret för fortkörning eller något annat milt betyder inte att man är en bedragare eller kriminell. Ingen är fläckfri och perfekt här i världen. Om du tror någon här i Sverige är ledare i Swisscoin så tror du helt fel då ledarna är i Tyskland som Manfred, Mr.C mm. Såna som Andreas är vanliga investerare som du och jag. Även Andreas har inget med ledningen att göra då han bara informerar på sina facebook som många andra gör men för de är man ingen ledare i något

Sen undrar jag var du får allting i från. Har du nån insider någonstans där du får första hands nyheter hela tiden om Swisscoin eller du är bara en flitig läsare av telegram där de skriver ut fakta under veckans gång ?

I nedan klipp sitter 2 kriminellt belastade svenskar. Manfred har hafft sina egna problem med moral och rättvisa. Men har inte själv brytt mig att kolla närmare på hans förflutna (lite bökigare att kontfollera förstahands info på portugisiska och tyska) .

https://youtu.be/1VTMMxZizfc

Samtliga har i olika stor utsträckning varit involverade i en eller flera ponzi och pyramidspel tidigare )bara kolla deras facebooks twitters osv) onecoin har de alla varit involverade i.

Nu är det i juridisk mening skillnad på att informera ( det gör du utan ekonomisk egen vinning) och förmedla (det gör du med egen ekonomisk vinning). Ref länken till bedrägerit som gör att du hamnar i persones downline och att denna på så sätg stjäl en del av investeratens kapital. Att manfred och horst är ägarna av bolagen som investerarnas pengar hamnat i (och sedemera tömnts. Någon eftrrbliven typ i denba tråd hade ju sett att blockchainen kosta 35millar euro. Manfred hade ju personligen visat honom ett kvitto. Synd att det inte va swisscoins blockchain bara ) är ju ingen hemlighet.

Att deras bedrägeris framgång är helt beonde av att bedragare som kartrud och izunzo framgånrikt rekryterar in svagbegåvade mot en del av kakan kan vill inte ens vara obegripligt för ett hjärdött klappmonho som dig tavlor?

Och nej du och kartrud är inte "vanliga" investerare. Du och kartrud stjäl endel utav investerarnas pengar när ni rekryterar dem.
(ponzi bedrägeri) genom att medveraka i pyramidspel där hela eran avkastning kommer ur andra människors imsattser är pyramidspel.

Det finns mängder med lagliga imvesterimgar att göra inga av dem innehåller ordet mlm.

Infon kommer från många platser. Mycket handlar ju om att värdera infon.

Tex arkonix hemsida=bara trams och lögn
Swisscoins telegram och ledares facebooksidor=efterblivna lågbegåvade fantasier.
Skatteverkets hemsida=torr men den dystra sanningen (du va ju inne och bettede dig som en efterbliven 5åring i onecointråden häromdagen såg jag)
Domverkets register med domar=torrt och trist men sanningen till 99%+

Sen hjälper det ju att vara skapligt inteligent. Mer än 10års arbetslivserfarenhet av marknadsföring och affärsutveckling. Och ett litet hobby intresse gällande bedrägeri (främst ponzi och pyramidspel)

Så tillbaks ner i botten på mänsklighetens utedass med dig tavlor och överlåt diskursen till de som iafall redde ut högstadiet
Citera
2018-03-05, 02:29
Bannlyst
Citat:
I nedan klipp sitter 2 kriminellt belastade svenskar. Manfred har hafft sina egna problem med moral och rättvisa. Men har inte själv brytt mig att kolla närmare på hans förflutna (lite bökigare att kontfollera förstahands info på portugisiska och tyska) .

https://youtu.be/1VTMMxZizfc

Samtliga har i olika stor utsträckning varit involverade i en eller flera ponzi och pyramidspel tidigare )bara kolla deras facebooks twitters osv) onecoin har de alla varit involverade i.

Nu är det i juridisk mening skillnad på att informera ( det gör du utan ekonomisk egen vinning) och förmedla (det gör du med egen ekonomisk vinning). Ref länken till bedrägerit som gör att du hamnar i persones downline och att denna på så sätg stjäl en del av investeratens kapital. Att manfred och horst är ägarna av bolagen som investerarnas pengar hamnat i (och sedemera tömnts. Någon eftrrbliven typ i denba tråd hade ju sett att blockchainen kosta 35millar euro. Manfred hade ju personligen visat honom ett kvitto. Synd att det inte va swisscoins blockchain bara ) är ju ingen hemlighet.

Att deras bedrägeris framgång är helt beonde av att bedragare som kartrud och izunzo framgånrikt rekryterar in svagbegåvade mot en del av kakan kan vill inte ens vara obegripligt för ett hjärdött klappmonho som dig tavlor?

Och nej du och kartrud är inte "vanliga" investerare. Du och kartrud stjäl endel utav investerarnas pengar när ni rekryterar dem.
(ponzi bedrägeri) genom att medveraka i pyramidspel där hela eran avkastning kommer ur andra människors imsattser är pyramidspel.

Det finns mängder med lagliga imvesterimgar att göra inga av dem innehåller ordet mlm.

Infon kommer från många platser. Mycket handlar ju om att värdera infon.

Tex arkonix hemsida=bara trams och lögn
Swisscoins telegram och ledares facebooksidor=efterblivna lågbegåvade fantasier.
Skatteverkets hemsida=torr men den dystra sanningen (du va ju inne och bettede dig som en efterbliven 5åring i onecointråden häromdagen såg jag)
Domverkets register med domar=torrt och trist men sanningen till 99%+

Sen hjälper det ju att vara skapligt inteligent. Mer än 10års arbetslivserfarenhet av marknadsföring och affärsutveckling. Och ett litet hobby intresse gällande bedrägeri (främst ponzi och pyramidspel)

Så tillbaks ner i botten på mänsklighetens utedass med dig tavlor och överlåt diskursen till de som iafall redde ut högstadiet

Du skrev det här

Vad menar du med ovan att investerings pengarna från själva Mlm tiden gått till manfred och Horst egen ficka ? Så med andra ord kommer ingen som köpte paket få sina coins. Är det detta du menar ?

Sen undrar jag också vad du menar med ett kvitto på en falsk blockchain så det var aldrig Swisscoins egen block som visades i Dubai 9April 2017 ? Vad menar du med att BC är "ingen hemlighet" Om nu allt är falskt och bluff hur kommer det sig att Swisscoin kommit ut på CoineXchange och några andra till. Hur kan en coin vara ute på index men ändå vara FAKE. Jag fattar inget vad du skriver för har själv sålt och köpt coins där och det är som vilken annan coin man tradar på CE. Jag har både förlorat men även vunnit en hel del som jag flyttat vidare från btc på sidan över på coinbase och andra wallets också och sedan vidare till vanlig bank. även sålt på localbitcoin och använt olika visa kort från vissa wallets och det har gått hur fint som helst

Du får förklara mer noggrant så man förstår vad du menar med allt du skriver för du gör många förvirrade här inne som ändå är involverad i coinen. Vill reda ut allt
Citera
2018-03-05, 08:53
Medlem
Vi har ju gått igenom det här flera gånger i tråden, men:
"Blockkedjan" som visades i april 2017 var med största sannolikhet fake, dvs scriptad. Inga coins skapades i verkligheten, bara siffror som visades på skärmen. De pengar som investerades bokfördes i ett back office som poletter, inte som coins.
Den blockkedja som lanserades under hösten är inte fake, det är en clone av en annan alt-coin-blockkedja. Att ta fram ett sånt coin med wallet och annat är trivialt. Allt finns förberett, du kan till och med köpa ett färdigt paket om du inte vill eller kan lägga ner ett par dagar på att fixa det.
Det finns alltså inget samband mellan de poletter som köptes under ICO, och den blockkedja som ligger ute nu. Senaste ursäkten till att de inte omsatts till coins är att det är pågående revisioner pga bedrägerier, men jag tror det är så att det hittills inte funnits någon som tekniskt kunnat lösa den överföringen.
Sammanfattat: Manfred har sålt poletter i SwissCoin för rätt så mycket pengar. Det som inte gått ut som provisioner har gått rakt ner i hans ficka och till hans omkostnader för att resa jorden runt och sälja in. Minimalt med pengar har gått till utveckling av den riktiga blockkedjan. Det visades väl tydligt när den gick bananas i november.
Angående Christian Hoffmann verkar det vara ett känt namn i tyska scamkretsar:
http://www.abzocknews.de/tag/christian-hoffmann/
Citera
2018-03-05, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Du skrev det här

Vad menar du med ovan att investerings pengarna från själva Mlm tiden gått till manfred och Horst egen ficka ? Så med andra ord kommer ingen som köpte paket få sina coins. Är det detta du menar ?

Sen undrar jag också vad du menar med ett kvitto på en falsk blockchain så det var aldrig Swisscoins egen block som visades i Dubai 9April 2017 ? Vad menar du med att BC är "ingen hemlighet" Om nu allt är falskt och bluff hur kommer det sig att Swisscoin kommit ut på CoineXchange och några andra till. Hur kan en coin vara ute på index men ändå vara FAKE. Jag fattar inget vad du skriver för har själv sålt och köpt coins där och det är som vilken annan coin man tradar på CE. Jag har både förlorat men även vunnit en hel del som jag flyttat vidare från btc på sidan över på coinbase och andra wallets också och sedan vidare till vanlig bank. även sålt på localbitcoin och använt olika visa kort från vissa wallets och det har gått hur fint som helst

Du får förklara mer noggrant så man förstår vad du menar med allt du skriver för du gör många förvirrade här inne som ändå är involverad i coinen. Vill reda ut allt

Korrekt, Har man investerat i "packet" under mlm-tiden (fram till hösten 2017) så har pengarna hamnat i "euro solutions" eller i "veto-concept ag". bägge bolagen ägs/kontroleras av horst och manfred, om de hade en blockchain eller inte 2016 har ingen betydelse, det mest troliga är att de inte hade en då (pga av de evighetslånga problemen med att få ut coinsen), du kan skapa en fork/clon av en existerande opensource blockchain på en arbetsdag (eller köpa tjänsten för 10dollar).

Redovisningsrapporter på de två bolagen visar på att de inte har något eget kapital att tala om, så rätt ner i fickan på manfred/horst och deras kumpaner är vad som hänt med packetinvesterarnas pengar, (glöm allt det där om att du får 1swisscoin för 0,1euro eller vad de nu va för pris för dagen när du köpte packet, det va bara nr på en skärm i en backoffice)

om folk får sina coins eller ej har ingen betydelse, de är ju i stort värdelösa, det finns ju desutom hur många coins somhelst i blockedjan de skapade i höstas, de har preminat upp hela pow delen av sin kryptokedja, och nu skapar man fler coins med pos (så vi är redan över maxsupply 10,2b coins)
Tror tanken är att föra över dessa preminade coins till packetköparna, men som sagt , det är rätt betydelselöst. Swisscoin blockedja är en fork/clon av ppcoin, (pow & pos blockchain) du kan titta närmare på novacoin som är en utveckling av ppcoin (dvs samma sak som swisscoin låtsas att de är först i världen och ska revulotionera finnans och kryptovärlden med (de är rätt många år och hjärnceller ifrån att lyckas med det, men skulle det bara vara ett bedrägeri de pysslat med så lyckades de mycket väl, pengarna borta och folk har oändligt tålamod med att få sina coins skickade, och med brustna löften och deadlines som skjuts upp )

så då har vi avhandlat Swisscoin starten runt jan/feb 2016- oktober 15 2017

Swisscoin SIC listas mot en avgift på ce.io, )det listas ytterligare 30 nya cryptocoins under den månaden på ce.io), den 16/okt 2017, med en öppningskurs på 8500sat (då det va det aktuella priset packetköparna fick köpa coins för). Man hade preminat ca 2billioner coins enligt den data ur den ihophaffsade blockchainen som spottade ut sic. gissningsvis var det ur denna preminade pott som man delade ut en del av coinsen till "investerare" eller som belöning till de som FÖRMEDLAT swisscoinpacket (40% delan av provisionen/bonusen). det är inte omöjligt att en stor del av de 2 miljardercoinsen som existerade kontrolerades avi manfred/horst (och kanske mr c) och de kunde göra sig en rejäl hacka genom att lägga ut dem till handel, det hade jag gjort ifall). bara en teori, men det låter konstigt att man betalar 4000-8500sat per swisscoin innan den går att handla på ce.io och sen " dumpar" sina coins för 10-30sat st? om jag däremot gratis har 1.5miljarder coins så gör det ju detsamma om jag får 1 sat eller 10sat för dem?

Det är ingen som säger att SIC eller SWC är FAKE, det är om du läser varje post i hela denna tråd bara du och någon annan swisscoinpacketsäljare som pratar om det är fake eller inte. SIC och SWC är två st kryptocoins byggda/kopierad/forkd PPcoin projekts blockchain, Det som Är FAKE är värdet, SIC användes som morot med löfte om värdeökning när den släpps ut på marknaden (tex ce.io) dvs som en investeringsmöjlighet, bara för att många människor därute är giriga, naiva och lite småkorkade så är det inte OK att lura dem att det är en bra investering. Det finns en heldel lagar som skyddar dem från att bli lurade och även att få upprätelse (även om de är för korkade för att själva inse detta)

Det går absolut att tjäna/förlora pengar genom att gå in med pengar och spekulera i en eller flera av de 1400 coins som finns listade på olika handelsplatser, att finnas listad på coinexchange (plats 81 över "populärast baserat på handelsvolym" https://coinmarketcap.com/exchanges/volume/24-hour/all/ , det är som att fira att man erbjuder 10% i sitt enmans AB aktiekapital på börsen i rwanda eller syrien.... )
och det står var och en fritt att göra detta, Jag personligen skulle avråda alla som inte själva förstår att det är helt galet riskfyllt att välja just sic/swc att spekulera i, men var och en till sitt,

några dåliga saker med sic (swc var ju en olycka skapad när manfred och co skulle premina upp de resterande 8miljarder coinsen) de borde gjort det innan de släppte lös sina skräpcoins på ce.io.

-få användare (98%+ av coinsen i 500wallets)
-inget maxsupply på sic (inflationstakten på pos är ca 15% vilket innebär att det finns redan 10.5b coins, trots att det står 10.2b som maxsupply på coinmarketcap (ska medela dem att det är fel)
källa https://richlist.cryptobe.com/SwissCoin

-drivs och promotas av scammers (mr c, tack för infon IngenHemma, kan jag gräva lite nu när det är lungt på jobbet), kriminella och kända bedragare. det är liksom fel kompetensområde för kryptoutveckling.
(källa finns i föregående poster)
-började som en decentraliserad "crypto" + mlm = alltid ett ponzi & pyramidspelsbedrägeri (dvs preminad polett/siffra på skärm/ponzitoken)
-bara brustna löften
bara läsa tråden bakåt, eller valfri ponzipimps facebooksida/swisscoins whitepaper
-svartlistade/varningslistade bolag/investeringsmöjligheter
FINMA, Finnansinspektionen eller en googleing på forex blacklist ger träff på swisscoin

går säkert att fylla på flera, men här de mest uppenbara enligt mig till varför det va en dålig ide att blanda sig in i 2016, 2017 och givetvis i frammtiden.

Hoppas det blev tydligare, och det går givetvis bra att be om mer förtydligan på något specefikt ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in