2018-02-22, 14:53
Medlem
Jaha, då har de "stora nyheterna" släppts.
Som man kunde vänta sig är det ett nytt företag, Swiss Fintech Development AG, med Mr C (Christian Hoffmann i spetsen) som tar över. Vad jag kan se finns domänen http://swissfintechdev.ch/ registrerad på företaget, med inget annat än en logga. Som väntat kan man inte hitta företaget i det relevanta handelsregistret heller.
En serbisk investerare som tröttnat sammanfattar det rätt så bra:
----------------------------------------
So we finally got the long expected news yesterday. Since the news didn’t clarify anything or had any real value, I had a chance to chat with Mr. C in the telegram group and to get some of additional answers.

This is the summary of our chat, which I posted in that group.

So here is my view on today’s news:

Basically non of my questions were answered:

Let’s repeat them:

1. ICO coins - no answer
2. The company registration paperwork - no answer
3. Number of ICO coins to be distributed - no answer
4. Initial whitepaper - no answer
5. Roadmap - no answer

So it seems that we should finance again some new projects, which is yet to be announced.

The old company is sold to new investors, but we don’t know what they plan to do. We don’t know the developers, and the projects.

This all could happen.

Usually when we have normal ICO, it takes at least 2-3 months to launch anything. And since we are starting from the scratch, then additional 2-3 months to prepare the plan and the team. This is more or less in line with the today’s message.

So the best I could say is that we may see the price to remain in this range for a while. You can earn some money by trading (or pump and dump).

However I still don’t see any intrinsic value. I’m open to evaluate the project again when the roadmap is released.

I wish you all luck!
Citera
2018-02-22, 15:34
Medlem
Så. Sent omsidor kom då nyheten vi alla väntat på. Spekulationerna har varit många. Mastercard kopplat till sic/swc. Amazon accepterar sic. 2 miljardärer går in och "valar" sic och swc. Christian hoffmann (rätt tvekis att det är mr c riktiga namn . Men kanske?) Väljs till ny påve i rom. Alla ico buyers får ut sina coins. Mm.

Men ack så snett ute man va.

Nyheten är att man drar igång ett nytt projekt och behöver starka ledare med många efterblivna klappmongon i sin följarskara.

Swisscoin fintech develeopment ag ( inte reggat bolag än ) men en whois på deras domän pekar på ett kontorshotell/låda i zurich

Ett klappmongo va inte helt nöjd och frågade mr c lite närmre. Väl värt att läsa. Tror att många redan förstått att de blivit blåsta men nu tycks även de helt retarderade inse samma sak.

Så swisscoinmongon. Dags att öppna plånboken igen. Mr c behöver era pengar.... jisses...

https://m.facebook.com/groups/1750766328560285?view=permalink&id=179946873369004 4&refid=18&_ft_=qid.6525383417163723336%3Amf_story _key.1799468733690044%3Atop_level_post_id.17994687 33690044%3A tl_objid.1799468733690044%3Asrc.22&__tn__=%2As%2As -R
Citera
2018-02-25, 15:32
Bannlyst
Har fått det klart nu att det är MR.C "Christian Hoffman" som tar över företaget Swisscoin enligt honom själv då jag fick tag i honom o hade en konversation. Manfred Är nu ute ur leken och det är ju lika bra då snubben är riktigt efterbliven. Som sagt C är den som håller idet och han lovar gott om framtiden för SIC

Man får ju hoppas och jag ger det till sommaren och har inget hänt då så ger jag upp sen kommer jag ta flyget och hitta de ansvariga sen om jag väljer att kasta ut någon av de från balkongen får vi se helt enkelt vilket humör man e på då. Jag har ju ändå inget att förlora om jag förlorat så mycket cash och mitt rykte är förstört.

Just nu ser det helt kört ut iaf, Riktigt blåst e man
Citera
2018-02-25, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Har fått det klart nu att det är MR.C "Christian Hoffman" som tar över företaget Swisscoin enligt honom själv då jag fick tag i honom o hade en konversation. Manfred Är nu ute ur leken och det är ju lika bra då snubben är riktigt efterbliven. Som sagt C är den som håller idet och han lovar gott om framtiden för SIC

Man får ju hoppas och jag ger det till sommaren och har inget hänt då så ger jag upp sen kommer jag ta flyget och hitta de ansvariga sen om jag väljer att kasta ut någon av de från balkongen får vi se helt enkelt vilket humör man e på då. Jag har ju ändå inget att förlora om jag förlorat så mycket cash och mitt rykte är förstört.

Just nu ser det helt kört ut iaf, Riktigt blåst e man

All heder till dig Pingvin - jag bugar för ett "Före detta klappmongo" - nu kom verkligheten till din hjärna - bra jobbat och se till att vara påläst innan du hoppar på nästa Ponzi.....
Citera
2018-02-26, 09:08
Medlem
Efterbliven är kanske inte rätta beskrivningen av Manfred, förslagen stämmer nog bättre. Det är han som sitter på pengarna som kommit in i ICO under 2016-2017. Dessa pengar har inte investerats i utveckling, den blockchain som släpptes under hösten var en snabbt hoppetad fork av existerande coinkedjor. Kostar inte mycket att sätta upp en sådan.
Det som är intressant för er som investerat är ju, hur ser överenskommelsen ut mellan Manfred och de nya ägarna?
Min privata gissning är:
- Manfred har tagit ICO-pengarna och stuckit
- SwissCoin har skrivits över på Mr C
- Det är nu upp till Mr C och hans "företag" att hitta finansiering till att utveckla de där tjänsterna som ska höja värdet på SwissCoin. Sånt som annonserades för ett år sedan och borde varit klart nu.
De tillgångar som finns är ett antal miljarder coins.

Kan tänka mig två olika scenario:
1. Mr C är blåst och tror på det här. Han sätter igång att försöka skapa en ny community och utveckla värdeskapande features. SwissCoins historia omöjliggör dock att få något som helst förtroende och projektet får läggas ner i brist på finansiering.
2. Mr C är målvakt och ägnar sig åt förhalande åtgärder. Presentera nya fantastiska features som aldrig kommer att förverkligas. Hålla sig flytande genom att sälja av coins på exchangen. Allt för att skapa avstånd till Manfred och de försvunna ICO-pengarna.
Citera
2018-02-27, 11:09
Bannlyst
Är det fortfarande någon som tror på det här skämtet, finns det verkligen folk som köper dessa luft coins nu 2018 ? Som vissa skriver så är swisscoin en SCAM från början till slut då de var planerat att stjäla så mycket pengar det bara går för att sedan kursa skitet. Det tråkiga är att Mandred har ju blåst alla och kommer undan med det om nu ingen knäpper honom. Finns säkert många farliga människor världen över som har blivit blåsta på stora pengar så var är då ett skott i pannan för skillnad.

Tur att man aldrig investerade då en blond snubbe i Göteborg kom fram till mig och berätta hur bra swisscoin är och att vi alla kommer bli rika. Jag svarade med att tänka på saken och återkomma efteråt men det sluta med att jag aldrig hörde av mig tur som det var. Snubben heter Jonas något. Ser bra ut och går i snygga kläder och kör en Mercedes A-klass 2014 då jag såg reg skylten. Mer än så vet jag inte
Senast redigerad av tavlor 2018-02-27 kl. 11:36.
Citera
2018-02-27, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tavlor
Är det fortfarande någon som tror på det här skämtet, finns det verkligen folk som köper dessa luft coins nu 2018 ? Som vissa skriver så är swisscoin en SCAM från början till slut då de var planerat att stjäla så mycket pengar det bara går för att sedan kursa skitet. Det tråkiga är att Mandred har ju blåst alla och kommer undan med det om nu ingen knäpper honom. Finns säkert många farliga människor världen över som har blivit blåsta på stora pengar så var är då ett skott i pannan för skillnad.

Tur att man aldrig investerade då en blond snubbe i Göteborg kom fram till mig och berätta hur bra swisscoin är och att vi alla kommer bli rika. Jag svarade med att tänka på saken och återkomma efteråt men det sluta med att jag aldrig hörde av mig tur som det var. Snubben heter Jonas något. Ser bra ut och går i snygga kläder och kör en Mercedes A-klass 2014 då jag såg reg skylten. Mer än så vet jag inte

Jora det finns gått om idioter som hakar på nästa grej swisscoin "topparna" häver ut sig, här kommer några sidor som några klappmongon har sänkt sina pengar i (det är swisscoin bedragare/toppar som driver och/eller rekryterar till dem)

arkonix.eu
swissfintechdev.ch
uncoinex.com
yoexs.com

Som att spola ner sina cash, utan att behöva lämna datorn.
Citera
2018-02-27, 14:40
Medlem
Citat:

Återigen verkar det som ni inte har koll på vad ni skriver här. I Arkonix-tråden skrev du för bara en månad sen ett långt försvarstal för SwissCoin och A Kartrud, och att han minsann investerat i Arkonix med. Känner du honom bör du ju också vara bekant med övriga Malmöbor i Arkonix då de också varit inne på SwissCoin.
Och nu dyker det upp någon random Jonas från Göteborg som ingen hört talas om...
Citera
2018-02-27, 21:27
Bannlyst
Men hallå ska ni inte investera lite i Swisscoin nu är det är så billigt. Den ligger ju på låga 11sat på CE, Du får många miljoner coins tänk sen mina vänner så rika ni blir Vem är Andreas. Någon Jonas du hörde rätt Blomkvist hette han. Han är en sniken jävel. Han rekryterar höger och vänster. Nej det var Helsingborg ursäkta mina vänner
Senast redigerad av tavlor 2018-02-27 kl. 21:30.
Citera
2018-02-28, 09:50
Medlem
Det märks att folk som varit inblandade i SwissCoin försöker distansera sig. Mycket bilder på Instagram och Facebook, video på Youtube som behövs städas bort...
Citera
2018-02-28, 12:36
Bannlyst
Kolla, Nu upp till 22sat över natten och sedan ner till 16. Pump n dump, Nej finns många investerare i Swisscoin och än är det inte över mina vänner då det handlar om att köpa nu. Snart når den 100sat Mark my words
Citera
2018-02-28, 13:35
Medlem
Citat:
Kolla, Nu upp till 22sat över natten och sedan ner till 16. Pump n dump, Nej finns många investerare i Swisscoin och än är det inte över mina vänner då det handlar om att köpa nu. Snart når den 100sat Mark my words

Jo nyheten är ju att en anonym kinesisk miljardär ska köpa swisscoin så att priset pumpas upp till +1000sat (fortfarande en dålig affär för packetköparna (men men).

Gav ju lite effekt men det mest troliga är att det är klappmongon som säljer och köper mellan varandra i hopp om att nya kunder ska hoppa på tåget, rätt tveksamnt om det fungerar med tanken på att det finns i pricip hur mycket coins somhelst.

-det är ju trots allt väldigt små volymer det handlar om, och det finns alltid nya coins som man kan lägga ut (bara kolla richlist så ser du hur sjuuuuukt mycket coins som bara ligger och skräpar i ett par hundra wallets) som vanligt när de tittar på max och minimum så pratar de som om det bedrevs handel på max (typ 1 affär värd 500kr, medans resten gjordes på betydligt lägre värden). tror tyvärr klappmongocomunity har slut på flis att slänga i sjön och då blir det itne ens några 30 och 40 sats pumpar utavdet.

Tror inte vi ska förvänta oss något alls. finns bätre coins att pumpa och dumpa (tex sånna som inte har en i princip oändlig supply)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in