Jag har en arbetskamrat som berätta idag att han och sin sambo planerar ett barn men samtidigt så har de inte en endaste krona på deras sparkonto. Sen snackar de om att gå en utbildning för att kunna ta hand om babyn då de inte vet hur man tar hand om ett barn
Jag vet inte om jag vill skratta eller gråta men faktiskt så börja jag skratta honom rakt i ansiktet när han nämnde utbildningen. Jag sa att de ska låta bli då de är en fara för ett litet barn. Är man vuxen och har blivit uppfostrad rätt av sina föräldrar så borde hjärnan redan inse hur man ska ta hand om ett barn. Även min fru fick sig en rejäl chock när jag nämnde det här då vi själva har 2 döttrar
Jag sa att de behöver kolla upp professionell hjälp istället för att skaffa ett barn. Jag har aldrig hört talas om att gå en utbildning för att ta hand om ett litet barn då man har det i blodet redan hur man ska ta hand om ett barn på bästa sätt och ge omsorg och kärlek
Givetvis tog han åt sig men herregud vilka sorgliga människor som finns i det här landet. hur många efterblivna människor lider av samma problem som min arbetskamrat och hans sambo
Föresten de är 28 och 26år gamla så inga ungdomar inte
Har ni här på flashback hört talas om det här allvarliga problemet ?