2017-02-15, 09:15
Medlem
Något jag märkte när jag började deffa för att få fram rutorna var hur smal jag var tvungen att bli för att lyckas. Trivdes inte alls med att vara så smal. Ett annat sätt är att träna upp större magmuskler. Det är svårt men då behöver man ju inte gå ner lika mycket i vikt för att de ska synas bra.
Citera
2017-02-15, 10:22
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Något jag märkte när jag började deffa för att få fram rutorna var hur smal jag var tvungen att bli för att lyckas. Trivdes inte alls med att vara så smal. Ett annat sätt är att träna upp större magmuskler. Det är svårt men då behöver man ju inte gå ner lika mycket i vikt för att de ska synas bra.

+1 på detta. Sen kan man tillägga att gener kommer in och spelar roll. Vissa har 4 pack, andra har 6,8 eller 10. Dessutom beror det på vart fettet sitter på kroppen, magen kanske är det sista stället det försvinner på och då måste man ner en hel del, även om t.ex axlar/armar är relativt deffade.
Citera
2017-02-15, 11:15
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1

Ja, de flesta föredrar nog synintrycket av 15-20 kilo mer av en 60/40-fördelning muskler/fett+vätska(?).

Som på Ola Wallergren(?)-bilderna i en annan tråd.

Sedan får man lägga till glädjen av att kunna äta som andra, och att vara starkare och mindre skadebenägen.
Citera
2017-02-15, 12:38
Bannlyst
Alla kan få det, men det är olika lätt/svårt för alla.
Citera
2017-02-15, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
+1 på detta. Sen kan man tillägga att gener kommer in och spelar roll. Vissa har 4 pack, andra har 6,8 eller 10. Dessutom beror det på vart fettet sitter på kroppen, magen kanske är det sista stället det försvinner på och då måste man ner en hel del, även om t.ex axlar/armar är relativt deffade.

Man får slita hårt några år med träningen för att ta reda på sin genetik gissar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Ja, de flesta föredrar nog synintrycket av 15-20 kilo mer av en 60/40-fördelning muskler/fett+vätska(?).

Som på Ola Wallergren(?)-bilderna i en annan tråd.

Sedan får man lägga till glädjen av att kunna äta som andra, och att vara starkare och mindre skadebenägen.

Jo precis. Jag kan tycka det är snyggt på andra. Men det du nämner ser jag som sådana nackdelar att jag ville upp i vikt igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in