2017-02-15, 03:22
Medlem
TheStifmeisters avatar
Hej! Har gått ner från 90 kilo till cirka 80 kilo med hjälp av 5:2 dieten och har gymmat i nästan två år, har dock det senaste haft en liten paus då jag knappt är hemma för tillfället(jobb).

Mitt mål är väl inte jätte specifikt, har inget mål att nå sexpacket men skulle gärna vilja få hårdare mage med ett "4-pack" och tappa mer fett på just buken. Jag har inte mycket fett alls på magen egentligen men mina "abs" syns inte riktigt längre när än dom som syns precis under brösten.

Måste jag gå ner ännu mer? Jag är 1.88 lång dessutom, måste jag verkligen gå ner till 73-74 kilo? Det känns alldeles för lite för någon med min längd.

Inser att min fråga är omöjlig för er att svara på, men vad tycker ni flashbackare, borde jag gå ner ännu mer och bli "tunn och spinkig"? Eller är det sant att vissa inte kan få magrutor på samma sätt som andra som vissa säger? Ska nämligen på semester om några veckor och vill gärna slippa må kasst över att ha just bukfett när man inte är "tjock" någon annanstans på kroppen.

Så ja! Mitt mål är 4-pack och vara hårdare på magen, så att få helt trimmad "buk" är inget krav men den får gärna vara hårdare iallafall
Citera
2017-02-15, 03:25
Bannlyst
Du kan ju inte få rutor av att gå ner i vikt? du måste träna magen också.
Citera
2017-02-15, 03:29
Bannlyst
Alla är olika, sitter själv på ett någorlunda synligt sexpack men jag får slita hund för det och det är inte därför jag tränar Thank God!

Hade jag tränat för att visa upp mig så hade jag aldrig klarat det, sen finns det ju människor som bara tränar för att visa upp sig.
Citera
2017-02-15, 03:30
Medlem
St-Sixtuss avatar
Världsliga problem!

Vad ska man med en tvättbräda till när man kan ha en hel tvättmaskin
Citera
2017-02-15, 03:38
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -lillerik-

inte riktigt, alla har magmusklor och magen arbetar i stort sätt vid alla lyft, många kroppsbyggare tränar inte magen specifikt alls utan får det genom squats och annat, ts säger ju att han gymmar.
Citera
2017-02-15, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -lillerik-

"Six pack görs i köket" heter det, och ja det stämmer. Tränar för att få starkare /större muskler, men i slutänden är det fettprocenten som synliggör musklerna.
Citera
2017-02-15, 06:31
Medlem
oldtimedrunks avatar
Jag har haft tvättbräda hela mitt liv och har det fortfarande är 35+. Har det även under långa perioder utan träning. Har låg fettprocent på kroppen. Har kompisar som haft mage men sen svultit ut sig o blivit magra över hela kroppen UTOM just magen, magrutorna kommer aldrig fram. Skulle tro att har man väl fått fet mage så är det svårt att få fram rutorna. Det går ju inte att punktförbränna fett.
Citera
2017-02-15, 07:00
Medlem
Nej alla kan inte få magrutor som är synliga.
Vissa går slita hund för att gå en antydan till magrutor.

Kosten är extremt viktig.
Sen vad gör du för magövningar och gör du rätt?!
Du kanske kopplar på ryggen vid magträning?
Det handlar inte enbart om att gå ner i vikt, vilken typ av kalori är din huvudföda ?

Hur ser dina föräldrar ut i kroppsbyggnaden?
Citera
2017-02-15, 07:04
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Du överskattar troligtvis din muskelmassa, så är bara att traggla vidare!
Citera
2017-02-15, 07:11
Bannlyst
jag har inga rutor , men jag är stark som få ändå borde jag börja träna ?
Citera
2017-02-15, 07:26
Medlem
Gymmar du bara? Lägg in en del cardio också. Och kosten är grymt viktig. Har du undersökt din fettprocent?
Citera
2017-02-15, 07:55
Medlem
Jag kan inte svara på din fråga men jag hade väldigt definierade magrutor för ett par år sen. Då vägde jag 67,9 kg (181 cm lång). Nu väger jag lika mycket men har inte alls lika definierade rutor. Jag har inte gymmat på flera år och har således förlorat lite muskler och fått lite mer fett.

Stirra dig inte blind på vikten är mitt råd. Fettprocenten är viktigare!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in