2017-02-18, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbilden
Varför skall hon flyga dit överhuvudtaget på skattebetalarnas bekostnad? På vilket bidrar denna övergödda och troligen överbetalda kvinnas vistelse i Japan till att skattebetalarna får bättre samhällsservice?

Varför hon ska flyga till Japan är för mig ointressant, det är rimligt att en av de främsta företrädarna för ett av landets bästa lärosäten har ett internationellt utbyte. Huruvida just den här resan är befogad eller ej var inte det jag bemötte.

Men eftersom TS lägger en del av sitt inlägg på att ifrågasätta rimligheten att flyga utomlands från Danmark istället för från Sverige, så vill jag gärna veta vad TS hade tänkt sig för alternativ för någon som bor i sydvästra Skåne. Det låter som om TS tycker detta är ovanligt och snobbigt.
Citera
2017-02-19, 01:15
Medlem
GemytligGentlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Kan intyga att SAS economy över Atlanten inte är samma sak som Ryanair i Europa.

Det tackar jag för. Alla som någonsin gjort det kan intyga det, förutom mongoloidtrollet rusellpeters, såklart.
Citera
2017-02-22, 14:27
Medlem
Jag kan mycket väl tänka mig att hon gärna flyger lite flottare än vad som är absolut nödvändigt, men faktum är att det här handlar inte om en doktorand, lektor eller ens professor.
Personligen tycker jag att ledningsgruppen på svenska universitet gärna får flyga BC.
Det är inte som att man köpt/leasat in ett privatjet.
Taxi från Lund till Kastrup oavsett tid på dygnet tycker jag också är en ickefråga oavsett vem det är som ska på konferrens.
Citera
2017-03-03, 19:46
Medlem
sassafrass avatar
http://www.sydsvenskan.se/2017-03-02...rsitets-policy

Citat:
Flyga i business class och ta taxi över Öresundsbron bryter inte mot Universitetets resepolicy. Det anser internrevisionen som har granskat prorektorn Eva Wibergs tjänsteresor.

Lundagård får äta sina egna kukar igen.
Citera
2017-03-05, 23:27
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sassafras
http://www.sydsvenskan.se/2017-03-02...rsitets-policy

Lundagård får äta sina egna kukar igen.

LOL härligt med en resepolicy som är TJUGO ÅR GAMMAL.
Citera
2017-03-06, 11:43
Medlem
Hoppas de faktiska forskarna passar på att åka lite business class nu då.
Citera
2017-03-16, 20:01
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Alldeles för lite Businessclass i tjänsten för folk. Jag skulle aldrig drömma om att åka utanför Europa i ekonomiklass.
Citera
2017-03-17, 02:45
Medlem
edm4lifes avatar
Vad fan är det här för jävla skitartikel. Klart hon ska få åka business class på sina tjänsteresor!
Citera
2017-08-03, 12:57
Medlem
Även jag lever under samma policy. Nu har ju dock Eva slutat vid LU och är numera rektor för GU istället så nu får väl de ta hand om det.
Dock var hon ju knappast ensam från Byrålogen/Universitetshuset att skita högaktningsfullt i regler, eller göra det med högsta chefens (rektors) goda minne:
http://lundagard.se/2017/05/23/flyga...na-relationer/

Hon lärde sig väl av Stenelo, som chefen heter vid externa relationer...

När jag reser på konferens så blir det i boskapsklass, tror det billigaste jag hittat när jag varit i USA har varit under 5000 för en t.o.r, det kom prorektor knappt till Kastrup för. :/
Citera
2017-09-20, 20:35
Medlem
smoerreboms avatar
På korta inrikes och Europaflygningar tycker jag nog att det regelmässigt är självklart att en statstjänsteman ska åka boskapsklass om man har det som policy. Långflygningar är faktiskt en annan sak. Dock tycker jag att man i det längsta ska försöka boka så att man får ta en hotellnatt innan mötet eller vad det är. Detta beror dock på vad man har för befattning och arbetsschema.

Jag flyger en hel del boskapsklass till Nordamerika och Asien och jag har mkt svårt att se att jag skulle palla att bara sätta mig i ett möte direkt. Det är näst intill omöjligt att hitta en bekväm sovställning med det benutrymmet.

De flesta myndigheter har ju fylliga HR-avdelningar med folk som inte gör något konkret. Istället för att låta tjänstemannen lösa detta själv tillsammans med nån jävla resebyrå som bara är ute efter att blåsa staten på så mkt som möjligt borde man kunna lägga resebokning eller attestering av denna på personalavdelningen. Det är en arbetsuppgift som väl matchar den kompetens som finns på HR-avdelningarna
Citera
2018-04-27, 16:43
Medlem
Min brors kusins avatar
Nu är hon tydligen i blåsväder igen, denna gång som rektor vid Göteborgs universitet då hon struntat i att redovisa förmåner mm. Är tydligen artikel på gång i GP,dom har begärt ut en mängd handlingar som underlag.
Citera
2018-04-27, 21:10
Medlem
Ylleskjortas avatar
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...esor-1.5775412

Att dömma av hennes kommentarer verkar hon totalt obrydd över rutiner och regler med hänvisning till hennes auktoritet som rektor.

Rätt eller fel? Lutar åt maktmissbruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in