Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-04, 11:14
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Hittade idag en utmärkt artikel om detta mord som handlar om hur en av tjejerna rekryterades och hur de lyckades! tyvärr på engelska men skrämmande hur lätt (men ändå så genomtänkt) det kan vara att få personer att begå mord utan att veta om det!

https://www.gq.com/story/kim-jong-na...-assassination
Detta är en riktigt läsvärd artikel om denna händelse!

Rättegången inleddes ju häromdagen i Kuala Lumpur, Malaysia. De två kvinnorna står åtalade. Ja det verkar ju vara ett fiffigt arrangerat giftmord med två komponenter som tillsammans bildar nervgiftet VX, den ena kvinnan hade den ena komponenten, den andra kvinnan den andra,

NK hade förmodligen gjort åtskilliga experiment innan på tex fångar, det verkar ju ha varit ett inövat projekt rakt igenom
Citera
2017-10-16, 18:02
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Hittade idag en utmärkt artikel om detta mord som handlar om hur en av tjejerna rekryterades och hur de lyckades! tyvärr på engelska men skrämmande hur lätt (men ändå så genomtänkt) det kan vara att få personer att begå mord utan att veta om det!

https://www.gq.com/story/kim-jong-na...-assassination
Detta är en riktigt läsvärd artikel om denna händelse!
De som är hjärnorna bakom detta är ju riktigt sluga typer. Tråkigt för tjejerna om de blev inblandade utan att veta alla detaljer om vad följderna av deras deltagande skulle bli. Och lite egendomligt att "mördar-tjej nr2" inte skadades av nervgiftet med tanke på hur överfallet var organiserat också som sagt. Hon hade ju slabbat ned sej med både vx-bas och härdare.
Citera
2017-10-16, 18:52
  #75
Medlem
De två gripna slipper troligen dödsstraff i.a.f., kanske frias de helt.

http://www.newsweek.com/who-killed-n...g-death-675232
Citera
2017-10-20, 03:41
  #76
Medlem
VX och VX2 har en konstig upptäcktshistoria, många av flera liknande ämnen används som insektsgifter idag , men är i stort sett ofarliga för människor de flesta,

Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow
De som är hjärnorna bakom detta är ju riktigt sluga typer. Tråkigt för tjejerna om de blev inblandade utan att veta alla detaljer om vad följderna av deras deltagande skulle bli. Och lite egendomligt att "mördar-tjej nr2" inte skadades av nervgiftet med tanke på hur överfallet var organiserat också som sagt. Hon hade ju slabbat ned sej med både vx-bas och härdare.

Exakt hur det gick till det vet vi ju inte, men antagligen så kan uppdragsgivarna lurat flickorna att dricka någon dryck med motgift i, ifall det skulle slå snett. Det lär ju finnas ett fungerande motgift emot VX om det tas innan attacken, atropine, pralidoxine och diazepam (en slags Valium-variant) Detta bör göras innan eftersom att motgiften ska hinna spridas till de viktigaste nervsynapserna.

Sjukvårdspersonalen som kom efter en stund hade dock helt säkert ingen erfarenhet av liknande förgiftning och har knappast hela Apoteket med sig heller. Och förgiftningen ser ju tydligt ut som en slags hjärtinfarkt, och misstas för just det

Förmodligen hade NKs agenter fler flickor på plats som backup ifall att det skulle skita sig.

Det verkar ju som att attacken var rätt så välregisserat.

Man kan ju tänka sig att NK använt Otto Warmbier som försökskanin i att testa cocktailen på någon som ändå var en "expendeable person"
Citera
2017-10-23, 09:14
  #77
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Media i DFRK refererar fortfarande till den döde mannen som "Kim Chol" och fördömer alla konspirationsteorier om att Pyongyang skulle ligga bakom hans död. Inte minst påpekas att det finns oerhört mycket frågetecken kring VX. Sedan refereras till att det finns en koppling mellan den vietnamesiska kvinnan och Sydkorea, vilket tidigare omnämnts bl a av Reuters. Enligt Reuters har hon besökt Sydkorea åtminstone vid ett tillfälle. KCNA refererar till att de misstänkta besökt Sydkorea vid upprepade tillfällen. Det återstår och se vad som kommer ut av detta.

Reuters artikel här:
http://www.reuters.com/article/us-no...-idUSKBN1611UT

[...]
Allting pekar på att Nordkoreas kommunistdiktator Kim Jon-Ung lät mörda sin halvbror genom förgiftning som ledde till en plågsam död.

Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
DFR Korea är en folkdemokrati och Kim Jong Un är demokratiskt tillsatt av den Koreanska Arbetarpartet.
Nej, Nordkorea är en diktatur, en diktatur som bygger på terror och mord.

Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Den döde förmodade halvbrodern hade ingen legitimitet. [...]
Och då är det rätt att man mördas? Du äcklar mig.
Citera
2017-10-23, 12:18
  #78
Medlem
Det är ställt utom alla rimliga tvivel, att Nordkorea och Kim mördade "Halvbrodern" i Malaysia. PUNKT!

Den kedja man följt, från det att mordet genomfördes och bakåt, ända tills hans avgång från flygplatsen i Macau, och bland annat, gått igenom alla tillgängliga överakningskameror i denna kedja, visar sig följande:

På flyplatsen i Macau - på flygplanet till Malaysia - på flygplatsen i Malaysia (minst 6 positioner)
har man identifierat kända, Nordkoreanska agenter, var dom på semester eller?

Kim tog väl inte livet av sin Farbror, med "mindre missil", som förintade honom i micropartiklar heller,
det är väl bara illvig västpropaganda det också.

__________________

SecundusSilent: Sluta att försöka ljuga oss fulla med Dina "Sinnesförvirrade-Världsfrånvända-Demoniska" lögner. Tror Du någon normal - icke indoktrinerad individ går på dessa?

1. Nordkorea är en fasansfull Juche diktatur som inte har sett sin like på denna planet.

2. Korruption-Människohandel-Knarkhandel-Illegal vapenhandel-Svarta bankaffärer världen över-Arbetsläger-Korrektionsläger-Dödsfängelser-Sektliknande "Gudalik dyrkan" av en familj-Brutna handels och kreditavtal världen över, inte bara med Sverige som ännu inte fått tillbaka varor exporterade på -70 talet för miljarder-Svält hos normalbefolkningen på grund av att upprustning och militären prioriteras-Demonisk turistnäring som inte kommer andra än nomenklaturan och Kims närmaste till del-Noll rättssäkerhet-Noll uttrycksfrihet-Noll tryckfrihet-Noll rörelsefrihet, även inom landet-Konstant terror mot befolkningen från födseln. Hur lång lista vill Du ha???

3. För Din information har jag själv besökt NK i affärer/informationsutbyte. Något hemskare, och mer förljuget, har jag inte upplevt i statsskick, i hela mitt liv. DDR var som en varm ljuvligt doftande sommardag i jämförelse. När jag lämnade NK efter 14 dagar, kom jag att tänka på just DDR, som upplösts just 6 år tidigare. Med iskall vrede i kroppen på flyget tillbaka till Peking, for ständigt denna tanke igenom mitt huvud, "regimen i DDR var ingenting mot detta jag sett här, och individen hade det säkert 10-20 ggr bättre än individen i NK".

Det borde säga även Dig en hel del...... Men Du är väl immun eller kemiskt indoktrinerad?

Men slutet för NK är närmare än vi kan ana, dessbättre!
__________________
Senast redigerad av LEMMOR 2017-10-23 kl. 12:20.
Citera
2017-10-23, 21:10
  #79
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Allting pekar på att Nordkoreas kommunistdiktator Kim Jon-Ung lät mörda sin halvbror genom förgiftning som ledde till en plågsam död.
[...].
Fasen också! Det är bäst jag rättar mig själv innan någon annan gör det, Kim Jong-Un skulle det ju stå. Jag skyller på telefonens felstavningsprogram...
Citera
2017-10-23, 21:15
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Fasen också! Det är bäst jag rättar mig själv innan någon annan gör det, Kim Jong-Un skulle det ju stå. Jag skyller på telefonens felstavningsprogram...

Det är lugnt! Jag hatar stavningsprogram.

Tur Du inte bor i NK, hade nog blivit repressalier efter ett sådant stavfel!
Citera
2017-10-23, 23:04
  #81
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
SecundusSilent: Sluta att försöka ljuga oss fulla med Dina "Sinnesförvirrade-Världsfrånvända-Demoniska" lögner. Tror Du någon normal - icke indoktrinerad individ går på dessa?
Dessvärre så är världen full av onormala, indoktrinerade psykfall. Nordkoreatråden översvämmades ju helt plötsligt av extremvänstern när Kim började skjuta raketer, och Secundus får ibland gensvar av svagbegåvade/paranoida psykfall även i fredstider. Att vi vanliga tillåter dessa psykopater att andas samma luft som oss är ren och skär galenskap. Det borde vara skottpengar på alla som går runt med Che Guevara-tröjor.
Citera
2017-10-24, 00:01
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Dessvärre så är världen full av onormala, indoktrinerade psykfall. Nordkoreatråden översvämmades ju helt plötsligt av extremvänstern när Kim började skjuta raketer, och Secundus får ibland gensvar av svagbegåvade/paranoida psykfall även i fredstider. Att vi vanliga tillåter dessa psykopater att andas samma luft som oss är ren och skär galenskap. Det borde vara skottpengar på alla som går runt med Che Guevara-tröjor.


Ja, ett sant men tragiskt konstaterande av Dig.

Att "kompassnålen" kan spåra ur så vansinnigt mycket, hos vissa individer, trots historieböckernas belägg för att de ideologier man hyllar, leder till katastrof, och mänskligt lidande, i alla avseenden, är för mig en gåta.

Vore intressant, att ur ett evolutionärt perspektiv, få reda på hur miljön i dessa individers liv sett ut, för att förstå hur sådana värderingar och ett sådant beteende utvecklats, trots att vi haft flertalet successiva generationer, som borde förhindra upprepning av det som historien visat vara fel.

Kan omöjligt bero endast på genetik, man blir till viss del även en produkt av sin omgivning.

Man slutar aldrig att förvånas..... I
Citera
2017-11-07, 02:26
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Det är ställt utom alla rimliga tvivel, att Nordkorea och Kim mördade "Halvbrodern" i Malaysia. PUNKT!

Den kedja man följt, från det att mordet genomfördes och bakåt, ända tills hans avgång från flygplatsen i Macau, och bland annat, gått igenom alla tillgängliga överakningskameror i denna kedja, visar sig följande:

På flyplatsen i Macau - på flygplanet till Malaysia - på flygplatsen i Malaysia (minst 6 positioner)
har man identifierat kända, Nordkoreanska agenter, var dom på semester eller?

4 stycken nordkoreanska agenter har gripits i Malaysia och tros vara inblandade i attentatet.

Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
SecundusSilent: Sluta att försöka ljuga oss fulla med Dina "Sinnesförvirrade-Världsfrånvända-Demoniska" lögner. Tror Du någon normal - icke indoktrinerad individ går på dessa?

Haha, SecundusSilent åsnesparkande med sina kommunistklyschor är i vart fall underhållande. Enligt SecundusSilent så Kim Jong Uns halvbror tydligen fortfarande i livet. Mannen som dog på flygplatsen är enligt NK en helt annan man, Kim Chol - Vi kan var säkra på att NK har alltid rätt, och att NK uttalade sig om dödsorsaken, hjärtattack, trots att de inte obducerat eller ens sett kroppen, eller sett den obduktionsrapport som Malaysiska myndigheter satt samman.
Något ID-kort eller pass som identifierade mannen på flygplatsen som Kim Chol lär ju inte finnas - inte
något som Malaysia sagt något om i alla fall.

NK agerar dock på ett förståeligt sätt, genom att förneka att mannen är Kim Jong Nam, så slipper de att lämna en mängd förklaringar - och kan hålla på med sina taskspelerier och slippa att bli synade.
På detta sätt så liknar NK det gamla Sovjet som varken förnekade eller erkände något om kända dissidenters öden, hemvist mm. NK sätter sig alltså i en position då de nu kan hålla klaffen om Kim Jong Nam. Kan hända att det så småningom kommer en kommuniké om att halvbrodern lever i välmåga i NK, eller rent av dött i NK.

Om kroppen finns kvar i Malaysia det vet jag inte. NK ska ju ursprungligen ha vägrat att hämta ut kroppen

Beträffande de 4 nu gripna nordkoreanska agenterna som nu är häktade i Malaysia, - Om de skvallrar så kan man ju tänka sig att NK försöker röja dem också ur vägen, eller rentav fritagningsförsök eller liknande. Eller andra sätt att förhala förhör och rättegången
__________________
Senast redigerad av DrSvenne 2017-11-07 kl. 02:52.
Citera
2017-11-07, 09:12
  #84
Medlem
Svenne: "Fyra nordkoreanska agenter har gripits i Malaysia och tros vara inblandade i attentatet."
Citat:
An investigating officer named four North Korean men in court on Monday, saying they had fled Malaysia after the murder. It is the first time they have been named in court, although their names had previously been known in connection with the investigation.
...
They were known to the two women on trial, he said, but only by pseudonyms:
  • Hong Song Hac, 34, was known as Mr Chang
  • Ri Ji Hyon, 33, was known as Mr Y
  • Ri Jae Nam, 57, was called Hanamori
  • O Jong Gil was known as James
CCTV footage of the men seen around the airport after the incident on the day of the murder was shown in court. They were seen changing their clothes before departing.
http://www.bbc.com/news/world-asia-41885456
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback