• 4
  • 5
2017-03-14, 20:22
Medlem
pvakt1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Du menar att du väntar så att de hinner iväg innan du har hunnit knappa in någon bot?
Ja till exempel.
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Hur ofta blir du utsatt för hot eller våld? Varje dag? Brukar du anmäla sådant?
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Mycket intressant fråga jag själv vill ställa till TS, använder han sig någonsin av sitt förstärkta rättsskydd som tjänsteman?
Begriper "kunderna" skillnaden?
En gång i veckan är inte omöjligt alls.

Nej jag gör inte polisanmälan på hot. Det blir ju ändå bara nerlagt och dessutom vill jag inte belasta polisen med meningslös pappersexercis. De har ännu värre saker att hantera.

Jag vet inte riktigt vad det förstärkta rättsskyddet skulle hjälpa? De som slår ner mig bryr nog inte om de döms för misshandel eller våld mot tjänsteman.
Citera
2017-03-14, 20:45
Medlem
416.5hps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pvakt1337
Jag vet inte riktigt vad det förstärkta rättsskyddet skulle hjälpa? De som slår ner mig bryr nog inte om de döms för misshandel eller våld mot tjänsteman.

De får väl ett något hårdare straff om de döms?
Citera
2017-10-02, 12:14
Medlem
Vardagen har blivit tuffare för parkeringsvakter och väktare som delar ut parkeringsavgifter. De som har koll på branschen är eniga: Hoten och våldet blir allt grövre.

Citat:
Jari Sotkasiira är regionalt skyddsombud (RSO) för Transport i Sörmland. Han ser våldet mot parkeringsvakter och annan säkerhetspersonal som en del av en större trend.

– Det händer något hela tiden. Jag går ständigt på helspänn för att det ska komma ett dödsfall. Men jag är rädd att det inte är en fråga om om, utan när.

Jari Sotkasiira berättar att Sörmlandsavdelningen har både Eskilstuna och Södertälje i sitt område. Två av de städer i landet som är värst drabbade av våldsbrott. (Se artikel längre ner) Många medlemmar lever under stor press, men det är svårt att som ensamt RSO hantera allt som händer.

– Det är otäckt det som utvecklas. De som håller på, jag kallar dem skitungar, bryr sig inte om blåljuspersonalen. Så varför skulle de bry sig om väktare och parkeringsvakter? säger han.
http://www.transportarbetaren.se/gro...d-och-mer-hot/
Citera
2017-10-02, 21:17
Medlem
Aurochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeuses
Vad tror du det är för bilar som står på målvakter? Vi pratar om skrot där servicebok och besiktning är icke existerande för att inte tala om allmän omvårdnad.
Så jo en bärgare för 2000 blir en stor kostnad när ingen vettig människa vill ge 2000 för den, plus förvaringskostnader m.m. Vettigare att köra dom direkt till skrot.

I övrigt tror jag vasektomi kan vara något för dig att överväga.
Och? Sälj bilen för skrotvärdet, betala bärgaren/skroten med kredit och sälj sedan skulden till ett inkassoföretag. Att ha en massa parkeringsvakter som går runt och lappar samma bilar 24/7 är inte gratis det heller så det kommer kosta pengar oavsett, skillnaden är att man slipper ha en massa skrotbilar felparkerade överallt om man gör som jag säger.
Citera
2017-10-02, 22:53
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muwltiplier
Varför kan vi inte börja använda hjullås som i andra länder? En stor mackapär som man sätter på hjulet som gör det omöjligt att köra iväg med bilen. Så får den som vill köra med bilen gå och betala boten.
- - -

För att det skulle innebära strukturell rasism.

Fråga till TS, varför inte byta jobb? Känner med dig. Det är ju naturligtvis ingen lösning (den enda rimliga lösningen vore repatriering av patrasket, den enda politiskt möjliga lösningen är SD-majoritet för att stoppa befolkningsutbytet) på ett nu accelererande problem, att hela yrkeskårer flyr, poliser, socialsekreterare, arbetsförmedlare. Och jag förstår dem, skulle också byta karriär om jag exponerades för detta vansinne. Men det är en lösning för individen, för DIG.
Citera
2017-10-03, 07:42
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muwltiplier
Varför kan vi inte börja använda hjullås som i andra länder? En stor mackapär som man sätter på hjulet som gör det omöjligt att köra iväg med bilen. Så får den som vill köra med bilen gå och betala .

Bra förslag. Men i Malmö behövs det då 9000 stycken lås. 1000 bilar har de dock lyckats samla in.
Citera
2017-10-03, 08:05
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Bra förslag. Men i Malmö behövs det då 9000 stycken lås. 1000 bilar har de dock lyckats samla in.

Sätt lås på målvakterna istället.
Citera
2025-05-11, 21:52
När jag jobbade som P-vakt i Göteborg så jobbade jag samtidigt på krogen som OV på helgerna.

Jag brukade bära min skyddsväst på när jag jobbade som P-vakt samt hade min expanderbara batong i bältet, bara ifall.

Jag märkte ingen skillnad mellan svenskar eller invandrare. Oavsett jag lappade i Hovås, Frölunda, Bergsjön eller Angered.

Någon gång blev folk arga men man fick vara lugn och förklara varför man har lappat en bil.

Jag tycker när man bad folk att flytta på sig på ex handikapps rutan så gjorde de det när man sade till med låg ton.

P-vakt yrket ställer krav på det psykologiska, man bör lugn och sansad och inte ta åt sig.
Citera
2025-05-12, 06:17
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessnat
Brukar stå en gammal Merca felparkerad dagligen på min gata, kollade upp regnumret för jag störde mig på att den alltid hade böter och står fel... Regnummret tillhörde en Volvo årsmodell 2013 i Stockholm... Bilens "ägare" är inte helt oväntat en zigenarkärring som kör som en biltjuv, komplett med klänning och gapande ungar. Dock inte sett den på ett tag, hoppas den blev bortbogserad.

EDIT: Överlag kan inte folk parkera här, bor mitt i en någorlunda stor stad men just detta område har rätt mycket invandrare pga mest hyresrätter och dom kan verkligen inte parkera alternativt skiter i det. Står Mercor, BMV och Audi's för jämnan i stort sett varje korsningshörn varje kväll.

Bra jobbat vi behöver fler som kollar upp babbarnas bristande vandel.
Citera
2025-05-12, 06:47
Medlem
Ni behöver inte oroa er! Det var en minister som ganska nyligen gick ut med att det ska skickas tillbaka 6 gånger fler, så jag utgår i från en hel del av dessa kommer åka ut.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in