Jag har en hemsida där jag hjälper andra företag att få besökare till deras hemsidor där det klickar på länkarna jag har på min hemsida. Ja vet att man behöver skaffa FA-skatt och att ansöka om FA-skatt behöver man gå in på verksamt.se. Behöver jag ta kontakt med nån revisor eller så för att komma igång med grejerna
En revisor är en kontrollant som har uppsikt på verksamheten och skriver revisionsberättelse vid årets slut. Förr krav för alla AB, numera frivilligt för mindre sådana. Till EF förekommer det inte.
Om du istället avser en redovisningskonsult så kan det vara bra, men inget krav för att komma igång. Mest nytta som hjälp när bokslut och deklaration skall göras.
Nej du kan i stort sett starta upp din firma och även registrera ett bolagsnamn via internet ikväll om du vill. Allt du behöver veta finns på sidan du länkade.
Revisor behöver du först när du ska deklarera om du inte vill och kan göra det själv.
Sedan kan det vara en ide att välja ut någon före, som du snackar med om hur han helst vill att dina fakturor och redovisning ska se ut.
Revisor brukar kosta några tusenlappar om du inte har någon släkting eller bekant som kan hjälpa dig.
Nej du kan i stort sett starta upp din firma och även registrera ett bolagsnamn via internet ikväll om du vill. Allt du behöver veta finns på sidan du länkade.
Revisor behöver du först när du ska deklarera om du inte vill och kan göra det själv.
Sedan kan det vara en ide att välja ut någon före, som du snackar med om hur han helst vill att dina fakturor och redovisning ska se ut.
Revisor brukar kosta några tusenlappar om du inte har någon släkting eller bekant som kan hjälpa dig.
Läs mitt inlägg#2 angående revisor! De sysslar inte med deklarationer och liknande.
Har också startat företag och jag letar efter en som kan hjälpa mig med bokföring/årsredovisning utan att det kostar skjortan samt att hen ska finnas i stockholmsområdet(gärna norra storstockholm). Gärna mindre företag/enmansföretag eller dylikt. De stora företag PWC etc tar ju betalt så fort man ringer de och frågar en simpel fråga. PM:a mig eller skriv till sal.flashback@gmail.com