Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-09, 19:52
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Tror också AfS är för extrema för den genomsnittlige SD-sympatisören.

Men för SD:s hårda kärna passar partiet som hand i handsken!
Enligt egen erfarenhet är (var) SD:s kärna sådana som öppet "vågar(de)" berätta de stödjer(de) SD.
Tror däremot inte AfS kommer värva speciellt många röster bland folk som "smyger(smög)" med sin sympati för SD!
Jag var en av dessa smygare. Jag har röstat på SD sedan 2006.
Jag har fortfarande inte gått ut med mina politiska sympatier då det skulle inverka menligt på mitt liv.

2018 kommer jag rösta på AfS…

AfS är SD utan drängstuge-Karlsson samt en borgerlig ekonomisk politik.
Citera
2018-04-09, 19:53
Medlem
volvo 240s avatar
Ok, då har vi en riksdagslista. Nu kommer media börja leta som galningar efter gammal skit.

Vad kommer de hitta?

Finns det några Hitlerister och judekonspirationstokar tex? El har samtliga dessa stuckit till NMR?

Ekonomiska skandaler?
Citera
2018-04-09, 20:02
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag hoppas på tre till. MEDs roll är att komma in och börja stjäla de borgerliga väljare som inte kan rösta på SD eller AfS. Hoppas väldigt hårt på tre invandringskritiska partier i riksdagen.

MED är ett globalistprojekt som leds av opålitliga typer.
Citera
2018-04-09, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
MED är ett globalistprojekt som leds av opålitliga typer.
Spelar ingen roll. De ska på sikt sätta in dödsstöten mot de mycket vidrigare partierna L, C och KD.
Citera
2018-04-09, 20:06
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Nilsson
Bra sagt av Gustav Kasselstrand! Detta säger aldrig Jimmie Åkesson.

http://www.friatider.se/kasselstrand-t-nker-skicka-hem-minst-hundratusentals-invandrare

Afs har lite otur med tajmingen. Misstänker att msm numera (till slut) lärt sig att det är oerhört kontraproduktivt att klanka ner på dylika uttalanden. Pga detta lär förslaget inte få den publicitet som det förtjänar. Såklart beror det på att en stor majoritet av den svenska väljarkåren håller med honom. Flertalet skulle självfallet aldrig i helvete våga erkänna det öppet men innerst inne håller de med och det vet/anar numera msm.

Afs kommer att nå riksdagsspärren så det dundrar om det.

Inte läst tråden bakåt tyvärr varför jag inte har koll på om det finns svar på frågan tidigare. Går det att spela på om Afs kommer över 4 procentspärren och i så fall hos vem?
Citera
2018-04-09, 20:07
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag hoppas på tre till. MEDs roll är att komma in och börja stjäla de borgerliga väljare som inte kan rösta på SD eller AfS. Hoppas väldigt hårt på tre invandringskritiska partier i riksdagen.
Den grundläggande frågan är hur många väljare det finns som kan tänka sig att rösta på dessa partier. Kannibalisering. Utspridning. Undanträngning.

SD lockar väl runt 20% i dagsläget, och majoriteten av AfS väljare lär väl komma från denna väljarbas plus de "osäkra"? Lägg till några från (M) och (S) och dra ifrån några som vill ha MED.

Hur ser framtiden ut? Ett än mer fragmentiserat politiskt landskap med än fler partier nära riksdagsspärren?
Senast redigerad av 80231 2018-04-09 kl. 20:20.
Citera
2018-04-09, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Inte läst tråden bakåt tyvärr varför jag inte har koll på om det finns svar på frågan tidigare. Går det att spela på om Afs kommer över 4 procentspärren och i så fall hos vem?
Jag såg på twitter för några dagar sedan att just nu idag skulle ett spelbolag öppna spel på om AfS och MED kommer in i riksdagen. Kan inte komma ihåg vilket bolag men har ett svagt minne av att det var Betfair.

Om du hittar det får du gärna länka i tråden.
Citera
2018-04-09, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Är att käfta emot att göra något konstruktivt? Hur som helst så tycker jag att de gör det, inte nu senast angående KTH-härvan. De skriver väl nedsättande om media mest varje dag, vad är det mer du förväntar dig att de ska göra?

Missförstå mig inte, jag vill också att de ska synas, men jag tror att det kan vara upp till oss att sprida det goda ordet.

Som ett exempel kan jag nämna hur Kent Ekroth igår 8 april i debatt mot Ferm (MP) fick in käftsmällar på inte bara Ferm utan på hela förljugna etablissemanget, oj vad Ekroth imponerade trots att han fick debattera ifrån Ungern med 5 sekunders fördröjning och en programledare som avbröt hela tiden. Ekroth fläskade på mot EU, mot FN, mot Soros....det var en fröjd att se. Han attackerade.

Dom bästa debattörerna i AfS borde sända in debattartiklar till Aftonhoran och Prostitutionspressen, till Dagens Flum med mera. Angrip!! Attackera, ifrågasätt. Varför skall debatten alltid styras av Vänster och Vänsterliberala?? Gör mer! Trumpetera mer!
Det finns säkert många sätt att väcka uppmärksamhet och att HOTA med att en gång kommer nya tider för den nu eländiga journalistiken. Skräm upp!
Citera
2018-04-09, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Jag var en av dessa smygare. Jag har röstat på SD sedan 2006.
Jag har fortfarande inte gått ut med mina politiska sympatier då det skulle inverka menligt på mitt liv.

2018 kommer jag rösta på AfS…

AfS är SD utan drängstuge-Karlsson samt en borgerlig ekonomisk politik.

Bor själv på landsbygden i Småland, inte långt från just Karlssons hemtrakter.
Enda gången råkat ut för trakasserier är av fulla tosia gamla sossar på fester.
I samtliga fallen av sossar helt utan någon intellektuell förmåga eller kapacitet.

Har förstått det råder en himmelsvid skillnad i jämförelse med storstäder, där minsta antydan till stöd för t.ex. SD eller AfS betraktas som värre än pesten!
Citera
2018-04-09, 20:26
Medlem
Scrofas avatar
Mycket imponerande riksdagslista!
Citera
2018-04-09, 20:31
Medlem
Mikael Jansson (hette han väl?) har jag sett som en god politiker och ganska lugn. Ingen hetsporre. Han ger säkert en viss tyngd till ett orutinerat AfS. Nu får AfS en bra chans att nå 2% i valet.

Jag vill dock inte att AfS TRUMPAR ut sådana förvärv så att det väcker förhoppningar hos Vänster och Vänsterliberala att det senare går att angripa SD för alla vildar. Men dessa vildar försvinner väl 2018?? Då sitter väl bara året ut som vildar?

Nåväl!! Ge inte Sveriges VERKLIGA fiender trumf på hand när dom kan angripa SD för att vara ett sönderfallets parti.

Det dröjer enligt min bedömning 8 år innan AfS blir att räkna med och kanske har vi då ungefär 2022 25% för SD och 5% för AfS,

Inför 2018 beräknar jag 21,0% för SD och 2% för AfS, vi är inte nöjda här men etablissemanget blir chockat eftersom åtminstone massmedia räknar med SD endast 17%.

Försök att jobba så det gynnar hela rörelsen, allså ALLA som är emot Vänster--Vänsterliberala etablissemanget. Så frön i skallen på folk, som kan ändra tänkesättet, precis som man lyckades med i Ungern.
Citera
2018-04-09, 20:32
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Bor själv på landsbygden i Småland, inte långt från just Karlssons hemtrakter.
Enda gången råkat ut för trakasserier är av fulla tosia gamla sossar på fester.
I samtliga fallen av sossar helt utan någon intellektuell förmåga eller kapacitet.

Har förstått det råder en himmelsvid skillnad i jämförelse med storstäder, där minsta antydan till stöd för t.ex. SD eller AfS betraktas som värre än pesten!

Jag är fd forskare som har suttit på en politiskt korrekt institution vid ett 'bra' svenskt universitet. Om folk bara kunde ana vad som sägs mellan skål och vägg…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in